beantwoord

Roaming melding bij uitgaand gesprek Huawei ascend y330 Tele2

Hallo,

Mijn moeder heeft sinds gisteren een huawei ascend y330, ze komt van een Samsung brick phone. Ze is al jaar en dag tevreden klant bij tele2 maar nu is er iets waar we niet uit komen. Haar telefoon geeft voor ieder gesprek aan dat de telefoon ingesteld staat op roaming en of ze wil doorgaan echter roaming staat gewoon uit. Ze is al niet zo technisch ingesteld en dit zorgt voor een extra handeling. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ter info haar telefoon draait op android 4.4.2 met huawei's eigen flavor daar overheen.

Alvast bedankt

icon Beste antwoord door eric 15 april 2016, 19:41

Tele2 gebruikt voor het spraakverkeer het T-Mobile netwerk. Dit gaat automatisch en kost je niets extra, maar deze telefoon staat zo ingesteld dat voor elk gesprek op een (nationaal) roaming netwerk dit wordt gemeld. Dit moet je bij deze telefoon dus uitzetten. Aangezien juist deze setting hun eigen flavor is kan ik je niet vertellen waar dit zit. Dat wordt dus de menu's even doorlopen voor je moeder.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tele2 gebruikt voor het spraakverkeer het T-Mobile netwerk. Dit gaat automatisch en kost je niets extra, maar deze telefoon staat zo ingesteld dat voor elk gesprek op een (nationaal) roaming netwerk dit wordt gemeld. Dit moet je bij deze telefoon dus uitzetten. Aangezien juist deze setting hun eigen flavor is kan ik je niet vertellen waar dit zit. Dat wordt dus de menu's even doorlopen voor je moeder.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi viccie211,

Ik sluit me bij het antwoord van eric aan. Je zou dit dus even voor je moeder kunnen langslopen.
@ eric, bedankt voor het meedenken.

Mocht je nog andere vragen hebben maak dan een nieuw topic aan.
Groet, Trinh