beantwoord

Problemen bellen in buitenland: prepaid geblokkeerd

• 26 februari 2018
  • 3 reacties
  • 247 x bekeken

• Durft te vragen
  • 0 reacties
Wij zijn onaangenaam verrast, toen wij 20 december moesten bellen tijdens onze vakantie in Benidorm. Doordat één van ons ziek was hadden wij dringend een huisarts nodig op ons verblijfadres. Later hebben wij nog onze reis terug telefonisch moeten regelen [wat dus ook niet ging].
Een paar jaar terug heeft één van ons een ongeval gehad, waardoor wij veelvuldig hebben moeten bellen.
Het zal je maar gebeuren dat zoiets weer was overkomen.

Zowel mijn man als ik hebben een pre-paid telefoon voor gebruik in weekenden en vakanties.
Geen van beide telefoons waren bruikbaar, doordat de simkaarten door Tele2 [na later bleek] geblokkeerd waren voor gebruik in het buitenland.

❌ Wij zijn hier ABSOLUUT geen van beiden over geïnformeerd geworden via sms berichten, hebben hier ook geen brief over ontvangen op ons huisadres en ook geen e-mail ontvangen: NIKS!❌
DESONDANKS BLIJFT TELE2 ERIN VOLHARDEN DAT DIT WÉL HET GEVAL IS! 😡

Tijdens onze vakantie konden we wel op internet komen en hebben gelezen, dat meer mensen hetzelfde probleem gehad hebben.

Eenmaal thuis hebben wij, via een formulier op de site een klacht ingediend. Daarop heb ik een mail ontvangen, dat Tele2 ons binnen 1 MAAND [!] zou bellen. Maar liefst 25 dagen daarna heb ik een mail ontvangen, waarin wéér beweerd is dat Tele2 ons sms-berichten en een brief heeft toegezonden. De mail is geschreven door iemand van de "afdeling Servicedesk" en zit vol met schrijffouten. De persoon vindt het vervelend en er worden 2 nieuwe simkaarten toegezonden, die we moeten activeren, waarna de gegevens van de oude op de nieuwe kaart zullen worden overgezet.

Wij vinden dit alles bij elkaar heel erg min en voelen ons alles behalve klantvriendelijk behandeld.

❓ Wie heeft er ook deze ervaring?
❓ Wat gaat Tele2 eraan doen om het goed met ons te maken, ons te behouden als klant?
[Wij hebben ook onze vaste telefoonaansluiting van Tele2].
icon

Beste antwoord door Emiel van Tele2 28 februari 2018, 09:51

Hoi Novy,

Allereerst welkom op het forum.

Wegens wat technische omzettingen bij een aantal van de prepaid klanten van Tele2 is het inderdaad nodig om van simkaart te wisselen om bellen in het buitenland weer mogelijk te maken. Tele2 heeft berichten gestuurd om hierover te informeren, heeft dit bericht je niet bereikt dan hiervoor onze excuses. Ik maak uit je bericht op dat er inmiddels nieuwe simkaarten zijn toegestuurd, zodra deze zijn geactiveerd kan je voortaan, ook in het buitenland, gewoon weer gebruik maken van je prepaid bij Tele2.

Groet
Emiel van Tele2
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi Novy,

Allereerst welkom op het forum.

Wegens wat technische omzettingen bij een aantal van de prepaid klanten van Tele2 is het inderdaad nodig om van simkaart te wisselen om bellen in het buitenland weer mogelijk te maken. Tele2 heeft berichten gestuurd om hierover te informeren, heeft dit bericht je niet bereikt dan hiervoor onze excuses. Ik maak uit je bericht op dat er inmiddels nieuwe simkaarten zijn toegestuurd, zodra deze zijn geactiveerd kan je voortaan, ook in het buitenland, gewoon weer gebruik maken van je prepaid bij Tele2.

Groet
Emiel van Tele2
Reputatie 7
Badge +4
De kaartwissel en prepaid veranderingen hebben plaatsgevonden in augustus 2017. Dat was nodig omdat de roaming tarieven hetzelfde moesten worden als binnen Nederland. (wetgeving)
Reputatie 1
Badge
Hoi Novy,

Ik hoop dat het gelukt is met het activeren van de simkaarten, mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groet Emiel