beantwoord

Prepaidtegoed onbeperkt houdbaar of niet?

  • 23 december 2016
  • 33 reacties
  • 1715 x bekeken

Reputatie 1
Ik heb een oude Nokia 2600 (jaja, ze bestaan nog) en deze heb ik in de auto liggen om in geval van nood te gebruiken.
Nu had ik een prepaid sim-kaartje van een andere provider en heb deze per ongeluk laten verlopen omdat ik heb langer dan een half jaar niet even had gebruikt....eigen schuld, dikke bult.

Maar ik kon daar wel jaren doen met een klein bedrag, omdat hij amper werd gebruikt, het tegoed verliep niet.

Werkt dit bij Tele2 ook zo?

Ik kan hier zo niets over vinden, alleen een topic waarin staat dat iemand zijn tegoed heeft laten verlopen, doordat het niet was opgewaardeerd.
icon

Beste antwoord door karin 26 december 2016, 15:35

De vraag was of beltegoed onbeperkt houdbaar is bij Tele2 . Antwoord is nee.....
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bij alle providers is het beltegoed niet onbeperkt houdbaar. Bij Tele2 moet je elk half jaar minimaal 10 euro opwaarderen.
Reputatie 1
Bij KPN en Simyo in ieder geval wel.
Daar moet je alleen eens per half jaar een belletje doen of een sms sturen en dan kun je er weer een half jaar tegen.

Bij Tele2 moet je dus opwaarderen, reden voor mij om voor een ander te kiezen.
Beste Ries,
Elke provider die prepaid aanbied moet je eens per half jaar of per jaar opwaarderen.
Als u zou kiezen voor een overstap dan zou u rekening moetrn houden een tegoed van 10 euro voor nummerbehoud..

Groetjes
o
Reputatie 1
Nee hoor, ik had een prepaid kaartje van T-mobile en hoefde nooit op te waarderen, alleen een tel bellen eens per half jaar.

Bij KPN geldt hetzelfde, kijk...



En bij Simyo ook, kijk...

Reputatie 7
Badge +4
Dan is dat blijkbaar voor jouw " gebruik" een betere keuze.
Reputatie 5
Badge +3
Ook bij Telfort is prepaid vanaf 27 november onbeperkt houdbaar,..
Dus voorbeelden te over dat er nog genoeg over zijn waarbij NIET eens per half jaar of per jaar opgewaardeerd dient te worden, beetje jammer dit weer,.
Reputatie 1
Inderdaad, als je het niet weet, zeg dan niets.
Misschien .een idee voor Tele2 om deze methode ook te gaan volgen ?
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn wel meer zaken die voor prepaid verbeterd kunnen worden. Het data tarief bijvoorbeeld. Alleen met bundel is dat een beetje te betalen.
Reputatie 7
Badge
Belangrijkste verbeterpunt voor prepaid is inderdaad nog steeds dat data heel duur is en als je een prepaid data bundel aanschaft deze maar beperkt houdbaar is. De kleine gebruiker (200-500MB p/m en weinig bellen) heeft er zo niet veel aan. En kleine instap abonnementen worden steeds duurder.
Bij alle providers is het beltegoed niet onbeperkt houdbaar. Bij Tele2 moet je elk half jaar minimaal 10 euro opwaarderen.
Voorwaarden Tele2, artikel 5.2

Het Beltegoed is twaalf (12) maanden geldig. De gebruiks-
duur voor het op enig moment reeds opgebouwde Beltegoed
wordt telkens met twaalf (12) maanden verlengd door het
opwaarderen van een nieuw Beltegoed. Indien gedurende de
periode van twaalf (12) maanden het Beltegoed niet is
opgewaardeerd, vervalt automatisch het gehele Beltegoed
zonder dat je daarbij aanspraak kunt maken op terugbetaling
of compensatie. Tevens komt het Beltegoed automatisch te
vervallen indien de Overeenkomst wordt beëindigd.
Reputatie 7
Badge +4
12 maanden ! Ok sorry, dan is het minder slecht dan ik dacht. Nog geen euro per maand als je alleen bereikbaar wilt zijn en de anwb wilt kunnen bellen.
Valt wel mee dan nog natuurlijk.Maar ik dacht zo Tele 2 is doorlopend bezig met verbetering van diensten. Gaat dan meteen in een moeite door om ook dit aan te passen. Dat jaarlijkse opwaarderen is achterhaald en voor mensen die alleen in noodgevallen bellen loopt het beltegoed onnodig hoog op
Vergeet je op te waarderen blijkt je hele tegoed verdwenen te zijn. Jammer toch?
Je zou eens het rekensommetje bij de andere partijen die genoemd zijn moeten maken, eric.
Bij Telfort werkt het weer anders. 🙂
Reputatie 7
Badge
We lopen hard door het aantal 06 nummers heen, mede omdat in veel apparatuur ook simkaarten worden gestopt (copiers e.d.). Ik snap dus wel dat deze nummers na een lange tijd niet te zijn gebruikt moeten vervallen. Zou wel fijn zijn dat als je een periodieke overboeking doet van bijvoorbeeld die 1 euro per maand dat je daarmee je nummer actief kunt houden of dat je zelf kunt instellen hoeveel Tele2 via incasso periodiek aan je beltegoed mag toevoegen om je nummer actief te houden en je tegoed aan te vullen. Simyo heeft een dergelijk systeem, echter moet je daar ook nog je nummer gebruiken anders vervalt je nummer alsnog.
Reputatie 5
Badge +3
Een periodieke overboeking is bij Simyo niet nodig, enkel 1x per half jaar bellen of sms'en dan hou je ook je nummer.
In deze voorwaarden staat duidelijk vermeld indien er langer dan 6 maanden geen gebruik wordt gemaakt van de aansluiting het telefoonnummer en het tegoed komt te vervallen. Simyo stuurt klanten 2 keer een e-mail om ze er op te attenderen dat wanneer ze binnen een aantal dagen geen gebruik maken van hun aansluiting deze zal komen te vervallen.
Makkelijker/helderder maken kan haast niet.
Er zijn meer opties bij Simyo, maar daar gaat de vraag niet om.
Reputatie 7
Badge
Het topic gaat erover dat je je nummer actief kunt houden zonder deze vaak te gebruiken (bijvoorbeeld door op te waarderen) of anders in ieder geval tijdig gewaarschuwd te worden voordat je nummer wordt gedeactiveerd. Bij Tele2 moet je het nummer gebruiken om het niet te verliezen en dat is de topic starter al eerder gebeurd. Uit enthousiasme ging mijn antwoord inderdaad iets verder dan alleen een simpel antwoord op de vraag 🙂
Reputatie 1
En dat is ook helemaal niet erg.
Ik zal waarschijnlijk toch een nieuwe sim-kaart van T-mobile moeten gaan kopen, want ik krijg de simlock van dat ouwe kreng er niet af. 😞
http://electronica.infonu.nl/telecom/17583-uw-nokia-telefoon-gratis-unlocken.html

Kijk eens op die pagina.
Reputatie 1
Bedankt hoor, maar ik ben al 2 dagen bezig en heb alle links wel zo'n beetje gevonden en doorgenomen.
Ook die jij aangeeft.

Ook heb ik de unlockcode van T-mobile gekregen, maar deze gaf ook een 'no-go'

Ik denk dat ik te vaak, meer dan 5 keer, een foute code heb gebruikt en dan is de rek er uit en moet je naar een professionele unlocker die dat met een kabeltje en software kan.
Reputatie 5
Badge +3
Dat unlocken is tegenwoordig een simpele handeling van een unlock specialist en binnen 10 minuten is dat gefikst.
Ik schat voor max. 20 euries ben je 'geknipt en geschoren'
Reputatie 1
Voor 20 euries heb ik een nieuwe foon van dit kaliber. 😉
Reputatie 5
Badge +3
Oh, dan is dat er een uit het flintstone tijdperk,..yabadabadoe 😉
Reputatie 1
Ja, dat staat in mijn eerste bericht een Nokia 2600. :)