prepaid toestel

• 23 januari 2015
  • 12 reacties
  • 419 x bekeken

vanmiddag heb ik voor service een prepaid toestel gekregen omdat mijn eigen toestel in reparatie is.
Eerst batterij opgeladen. Daarna simkaart er in stoppen.
oeps mijn kaart is te groot
Dan maar kleiner maken Dat kon .
Het probleem was de kaart erin krijgen.
Er stond niet aangegeven welke richting, van onder naar boven of andersom
Openklappen of inschuiven.

Het bleek een opklapbaar schermpje te zijn dat na uitklappen er helemaal uitviel.
Ik begrijp nu waarom TELE2 het wegwerptoestellen noemt,

Het kaartje zit erin maar er wordt niet naar de code gevraagd,!

Alleen maar ontgrendeling door op spatietoets te drukken , onderaan je toetsenbord(je).
Niets werkt.
Hoe krijg het apparaat aan de praat. als ik het sim- kaartje er niet eens fatsoenlijk in krijg??
Het is een alcatel toestel dat ik met een loupe moet lezen.

Het was een leuke service gedachte.maar ik kan niog niet bellen met mobiel.
Ik heb nergens een telefoonboek voor mijn 06-nummers.
Oja op mijn simkaart:?:?

😠

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Als het een prepaid toestel is dan kun je geen simkaart van je abonnement gebruiken. Zat er geen simkaart bij het toestel dan?

Dat je een leentoestel krijgt is trouwens weer een nieuwe service.
Kijk het gaat allemaal telefonisch.
Ik kon gewoon mijn eigen simkaart gebruiken .
Anders had ik nog geen nummers te gebruiken die waren opgeslagen.

Waarschijnlijk had ik het verkeerd begrepen. iemand van de technische dienst zei dat het misschien mogelijk was.
daarna vertelde tele2 weer dat het geen optie was maar dat het wel beloofd was . Vandaar de service.

Die ander kaart kon er ook niet in want die is net zo klein als die van mij.

ondertussen heb ik in het begin van de maand nog een oud toestelltje gebruikt , dat viel helaas in stukken op de grond. en nu zit ik dus echt zonder.
Van al die oude apparetn heb ik of/geen oplader meer of geen snoertjes meer.

Dat waren van die brede stekkers met twintig stripjes.

Dit prepaid toestel is volgens mij alleen voor vrouwen met dunne vingers en zeer goed ogen.
bedankt voor je reactie.
Vraag even rond, de meeste mensen hebben tegenwoordig wel enkele oude toestellen in huis. Heb er zelf 7!!
Toch ook weer raar. Krijg je leentoestel i uit de pre historie. Goeie reclame weer.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Ivoe2013,

Wat vervelend dat je wat problemen ondervond met de simkaart in het andere toestel. Je geeft aan dat je eigen toestel opgestuurd is ter reparatie en dat je daarvoor tijdelijk een prepaid toestel hebt gekregen. Dat is natuurlijk erg fijn maar niet de normale gang van zaken. Om wat voor een reden is jouw toestel naar de reparatie gestuurd? Heb je je toestel verzekerd? Wat is er besproken over het tijdelijke toestel? Daarnaast heb je het in je tweede bericht ook over 'die andere kaart', wat bedoel je daar precies mee? Heb je ook een vervangende simkaart gekregen?

Ik stel je nogal wat vragen maar op die manier krijgen we een goed beeld van de situatie. Ik ben benieuwd of je ondertussen weer gebruik kunt maken van je abonnement.

@forumleden: bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Leonie
nEEM ME NIET KWALIJK DAT IK NU PAS REAGE

Eind decmeber heb ik dus mijn tostel opgestuurd naar tele2 service

Eerst heb ik nog geprobeerd een ouder telfoontje gebruiken uit eigen voorraad , maar toen die iuit mijn jaszak was gevallen kon ik daar ook niets meer mee doen.
Ik besloot tele2 ter bellen
Zij verbonden me door met de service
De juffrouw kon niets anders zeggen dan dat de klacht in behandeling maar gaf wel de de suggestie ntele 2 terug te bellen voor een leentoestel

Oeps dat kwam duidelijk in het verkeerde keelgaat want niemand ook niet bij de service had gezegd dat leentoestellen werden uitgegeven

Maar vanwege de belofte die gedaan was werd mij een apparaat toegestuurd een soort wegwerp apparaat.

een apparaat waarvoor 25 euro betaald zou moeten aan de deur maar day zou op de factuur in miondereng gebracht worden

Aangekomen bleek dat ik cash moest betalen. En ook bleek dat het bedrag ruim 34 euro was.

Dus maar even gebeld Coulant als ze zijn meldde de dame dat het zou aangepast zijn.

Hoera het ruikapparat opgehaald

oeps wat een klein plekje voor mijn sim kaartje.

Dan toch maar het klein simmetje eruit drukken en in de nieuwe telefoon stoppen
Oeps
in stoppen ?
inschuiven?
optillen ?
scharnieren?

totdat ikm dus het klpeje los in mijn handen handen had, en het kleine simkaartje met geen mogelijkheid meer bleef zitten\

Met recht kon ik hetv weggooien

Aragorn advisserd dau naar even bij iemand een apparaatje te lenen
Dat is zowaar gelukt.

Het reparatie toestel komt terug

service niets gedaan
problemen waterschade en voor verder info moet ik maar naar een nummer bellen.

Dit is echt een verhaal om te vertellen in mijn ADHD groepje.

de realiteit om te gillen van het lachen.

Al met al heb ik nu dus twee toestelleb van Tele2 die niet functioneren

Hallo leonie
kan jet nog volgen

Gelukkig kan ik nu dus wel gebeld worden
maar het leentoestel is van het merk Samsun . met net zulke kleine drukletters als het wegwerp toestEn ik heb nog niet constaant mijn bril op en ik heb vingers die tegelijk drie toetsen aanraken , waardoor ik constant aan het verbeteren ben wat ik in een sms schrijf.

begrijp je dat ik nu maar niet meer sms naar mijn zoon stuur en helaas bel als hij niet thuis is en
niet weet hoe ik de contacten vinden tenzij door tril en error.

genoeg geklaagd ik ga volgende week op vakantie omdat ik daarna voorlopig niet meer kan.
Op 11 maart wordt mijn rechterpols geopereerd en twee of drie maanden later mijn linker omdat ik constant pijn had bj het vasthouden o.a. van mijn mobiel.

Dat zal voor mij een bijzondere ervaring om niet te kunnen bellen met je rechter hand.

maar met je linkerhand op een liggend oppervlak toetsen in te drukken!

Nu is et duidelijk

Bij het openen zie ik een klein plakkertje dat er eerst niet was dat verwijst naar een gekleurd puntje
nEEM ME NIET KWALIJK DAT IK NU PAS REAGE

Eind decmeber heb ik dus mijn tostel opgestuurd naar tele2 service

Eerst heb ik nog geprobeerd een ouder telfoontje gebruiken uit eigen voorraad , maar toen die iuit mijn jaszak was gevallen kon ik daar ook niets meer mee doen.
Ik besloot tele2 ter bellen
Zij verbonden me door met de service
De juffrouw kon niets anders zeggen dan dat de klacht in behandeling maar gaf wel de de suggestie ntele 2 terug te bellen voor een leentoestel

Oeps dat kwam duidelijk in het verkeerde keelgaat want niemand ook niet bij de service had gezegd dat leentoestellen werden uitgegeven

Maar vanwege de belofte die gedaan was werd mij een apparaat toegestuurd een soort wegwerp apparaat.

een apparaat waarvoor 25 euro betaald zou moeten aan de deur maar day zou op de factuur in miondereng gebracht worden

Aangekomen bleek dat ik cash moest betalen. En ook bleek dat het bedrag ruim 34 euro was.

Dus maar even gebeld Coulant als ze zijn meldde de dame dat het zou aangepast zijn.

Hoera het ruikapparat opgehaald

oeps wat een klein plekje voor mijn sim kaartje.

Dan toch maar het klein simmetje eruit drukken en in de nieuwe telefoon stoppen
Oeps
in stoppen ?
inschuiven?
optillen ?
scharnieren?

totdat ikm dus het klpeje los in mijn handen handen had, en het kleine simkaartje met geen mogelijkheid meer bleef zitten\

Met recht kon ik hetv weggooien

Aragorn advisserd dau naar even bij iemand een apparaatje te lenen
Dat is zowaar gelukt.

Het reparatie toestel komt terug

service niets gedaan
problemen waterschade en voor verder info moet ik maar naar een nummer bellen.

Dit is echt een verhaal om te vertellen in mijn ADHD groepje.

de realiteit om te gillen van het lachen.

Al met al heb ik nu dus twee toestelleb van Tele2 die niet functioneren

Hallo leonie
kan jet nog volgen

Gelukkig kan ik nu dus wel gebeld worden
maar het leentoestel is van het merk Samsun . met net zulke kleine drukletters als het wegwerp toestEn ik heb nog niet constaant mijn bril op en ik heb vingers die tegelijk drie toetsen aanraken , waardoor ik constant aan het verbeteren ben wat ik in een sms schrijf.

begrijp je dat ik nu maar niet meer sms naar mijn zoon stuur en helaas bel als hij niet thuis is en
niet weet hoe ik de contacten vinden tenzij door tril en error.

genoeg geklaagd ik ga volgende week op vakantie omdat ik daarna voorlopig niet meer kan.
Op 11 maart wordt mijn rechterpols geopereerd en twee of drie maanden later mijn linker omdat ik constant pijn had bj het vasthouden o.a. van mijn mobiel.

Dat zal voor mij een bijzondere ervaring om niet te kunnen bellen met je rechter hand.

maar met je linkerhand op een liggend oppervlak toetsen in te drukken!

Nu is et duidelijk

oeps sorry voor de slechte toets behandelinf

Bij het openen zie ik een klein plakkertje dat er eerst niet was dat verwijst naar een gekleurd puntje
oeps wat een slechte toetsbehandleing en dan nog twee keer
Reputatie 3
Badge +5
Hallo Ivoe2013,

Jeetje wat vervelend allemaal zeg! Je geeft aan dat je toestel niet gerepareerd retour is gestuurd, omdat er sprake was van waterschade. Dat is ontzettend balen! Je kunt er voor kiezen je toestel dan alsnog te laten maken maar dan zul je er wel voor moeten betalen. Wellicht is het een idee om een toestel te kopen met wat grotere toetsen en letters die goed leesbaar zijn, zodat je deze makkelijker kunt gebruiken. Mocht je dan een nieuwe simkaart nodig hebben omdat deze niet meer pas, dan kun je het beste even een nieuwe bestellen. Zo voorkom je dat het fout gaat en het simkaartje niet in de telefoon past. Ik hoor graag of ik je nog ergens bij kan helpen!

Groetjes, Leonie
"" Dat is ontzettend balen! Je kunt er voor kiezen je toestel dan alsnog te laten maken maar dan zul je er wel voor moeten betalen"

Het zou vreemd zijn als het gerepareerd zou kunnen worden ..
Ik heb het ter reparatie aangeboden binnen de garantietijd en het wordt niet gerepareerd.

Hoe kan zon toestel eigenlijk op normaal gebruik " vloeistof schade " krijgen ?

Ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden.

en zeker niet gebruiksvriendelijk.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Ivoe2013,

Ik snap goed dat het vervelend is dat er waterschade is geconstateerd in je toestel. Helaas zijn de smartphones van tegenwoordig erg gevoelig en is het dan ook verstandig deze te verzekeren. Ook al stuur je je toestel binnen de garantieperiode op naar het reparatiecentrum, dat betekent nog niet dat hij onder garantie gerepareerd kan worden. Dit hangt af van een aantal voorwaarden. Het toestel wordt alleen onder garantie gerepareerd wanneer er sprake is van een fabricagefout. Helaas vervalt de garantie wanneer er ander type schade wordt aangetroffen zoals val,- stoot,- of vochtschade, zoals bij jou nu het geval is. Vloeistofschade kan al optreden wanneer je je kwetsbare smartphone bijvoorbeeld in de badkamer neerlegt, waar het vochtig is. Of wanneer je door de regen fietst en je telefoon in je zak hebt. Ik ben bang dat ik dat niet voor je kan veranderen. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het me weten.

Groetjes, Leonie
Er is verschil tussen vochtsporen en vochtschade. Samsung bijvoorrbeeld repareert zijn toestellen onder garantie als er vochtsporen zijn, ProAssist beschouwt dit als vochtschade. Zeer slechte service bij ProAssist, vrijwel alle telefoons die vochtsporen vertonen worden bij ProAssist niet onder garantie gerepareerd, terwijl dit WEL onder garantie valt.

Het probleem is dat alle defecten bij ProAssist meteen onder vocht(of val-)schade worden gerekend Hierdoor kan ProAssist lekker winstgevend werken, de meeste mensen pikken dit ook nog.

Waardeloos bedrijf!

Leonie? Uit jouw woorden begrijp ik dat jij de definitie gebruikt waarbij je alleen nog binnenshuis mag bellen, mits je zorgt dat je woonkamer niet te koud of te warm of te vochtig is? Garantie is alleen nog als je je telefoon in de fabrieksverpakking bewaart.....🆒