Prepaid+ simkaart kan niet registreren.

• 16 april 2015
  • 18 reacties
  • 695 x bekeken

Hallo!

Ik heb een probleempje die ik graag opgelost zie, wanneer ik wil registeren voor mijn tele2 krijg ik de foutmelding onjuist telefoonnummer; ook kan ik geen prepaid internet bundel activeren, als ik SMS krijg ik geen enkele terugkoppeling etc.

Zouden jullie mij kunnen helpen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt,

Groetjes Henk Wijers.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Beter om je tel nr te verwijderen uit je bericht, het is een openbaar forum! Via potloodje rechtsboven in je bericht kun je dit nog een uur aanpassen!
Gaat iemand mij nog assisteren of moet ik het zelf maar uitzoeken?
Zojuist telefonisch contact gehad met de klantenservice van Tele2, en die gaven mij uiteindelijk een erg frappant antwoord.

Volgens de klantenservice moet ik eerst opwaarderen alvorens ik mijzelf kan registreren om aanspraak te maken op de andere 5 euro beltegoed.
Nou vindt ik dit ronduit belachelijk - aangezien er op de website en in het boekje dat ik bij de simkaart heb gekregen (deze zat bij een telefoon die ik gekocht heb bij de Kijkshop) expliciet word aangegeven dat ik 5 euro beltegoed heb en 5 euro na registratie krijg, en er 10 euro bijgevoegd word na de eerste opwaardering.

Ook zijn jullie erg losjes met het adverteren van jullie prepaid pakket en word er ook meerdere malen aangegeven dat ik direct zou kunnen beginnen met internetten met dit prepaid pakket, in deze veronderstelling heb ik dan ook gekozen voor Tele2 omdat ik als ik tien euro beltegoed krijg geen enkele reden zie om op te waarderen tot de eerste aanschaf van mijn internet bundel verlopen is.

Ik wil u dan ook graag verzoeken mijn probleem op te lossen, anders neem ik contact op met RADAR en ga ik deze vorm van consumenten misleiding even in het zonnetje zetten - ik ben namelijk niet gediend van de manier waarop ik telefonisch te woord gestaan ben nadat ik aangaf dat ik het erg raar vind dat er op de doos van mijn telefoon en het simkaart pakketje het ene word aangegeven en vervolgens iets compleet anders mij word verteld.

Hoogachtend,

Henk Wijers.
Beste Henk

Je hebt een verkeerde keuze gemaakt door voor Tele2 te kiezen. Ik raad je aan je beltegoed op te maken en voor Simyo te kiezen. Daar kun je vanaf een eenvoudig aan te maken account zelf alles regelen en instellen. Beloofde extra beltegoed staat meteen vermeld. Bij Tele2 hanteren ze erg moeilijke voorwaarden en regels.Ik zou zeggen vergelijk de mogelijkheden eens met elkaar.

Groet Karin
Oh even een waarschuwing nog.Mocht je gaan internetten dan kost je dat met prepaid 2,50 per mb kun je met je 5 euro net een mailtje voor sturen dus. Zorg dus dat je mobiele gegevens op de telefoon uitgeschakeld zijn!!!!!!!
Beste Henk

Je hebt een verkeerde keuze gemaakt door voor Tele2 te kiezen. Ik raad je aan je beltegoed op te maken en voor Simyo te kiezen. Daar kun je vanaf een eenvoudig aan te maken account zelf alles regelen en instellen. Beloofde extra beltegoed staat meteen vermeld. Bij Tele2 hanteren ze erg moeilijke voorwaarden en regels.Ik zou zeggen vergelijk de mogelijkheden eens met elkaar.

Groet Karin

Geachte mevrouw Karin,

Ik ben niet geintresseerd in een alternatieve provider maar in een oplossing vanuit Tele2.

Het is ronduit belachelijk dat in de handleiding van mijn simkaart expliciet word aangegeven dat ik 5 euro na registratie krijg en 10 euro na de eerste opwaardering - en dit word vervolgt met de zin; Nooit meer voor onverwachte kosten staan!

^ Als ik gebruik wil maken van mijn simkaart kost het me dus geld om het gratis beltegoed dat bij de registratie hoort te krijgen (want als ik niet opwaardeer kan ik niet registreren) en aanspraak te maken op de overige tien euro.
Dit na dat ik al betaald heb voor de simkaart zelf!
Overigens heb ik de data zeker al uitgezet, dit omdat ik zelfs met de 5 euro beltegoed die wel op de simkaart staat ook geen enkele bundel kan activeren - hierdoor dwingt Tele2 mij dus letterlijk tot opwaarderen en dit weiger ik te doen totdat ik fatsoenlijk reactie van Tele2 krijg - want ik krijg het gevoel alsof mijn topic gewoon genegeerd word.

Als ik morgen nog steeds geen reactie heb gekregen ga ik toch echt contact opnemen met Radar, en ga ik langs het juridisch loket en maar eens in conclaaf met mijn advocaat om te kijken wat ik hier gerechtelijk aan kan doen.

Het kan namelijk niet zo zijn dat Tele2 een product adverteert alsof je direct gebruik zou kunnen maken van de geadverteerde diensten - en dit uiteindelijk het tegenovergestelde blijkt te zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Gebruikelijk is dat een vraag op het klantenforum éérst door klanten onderling besproken word.
Een moderator pikt de vraag doorgaans binnen 3 tot 5 werkdagen op.
De gratis opwaardeer volgorde klopt, of je het er achteraf niet mee eens bent is een andere zaak.
Dus ga vrolijk naar Radar en de groeten.
Gebruikelijk is dat een vraag op het klantenforum éérst door klanten onderling besproken word.
Een moderator pikt de vraag doorgaans binnen 3 tot 5 werkdagen op.
De gratis opwaardeer volgorde klopt, of je het er achteraf niet mee eens bent is een andere zaak.
Dus ga vrolijk naar Radar en de groeten.

Dat ga ik ook zeker; nergens in de handleiding van de simkaart staat er aangegeven dat ik eerst moet opwaarderen wil ik gebruik kunnen maken van de diensten van Tele2.
Ik denk dat ik erg sterk ik mijn schoenen sta wanneer ik zeg dat als ik naar het ACM toe stap zij hier werk van gaan maken, en ben benieuwd of dit al eerder uitgelicht is in Radar.

Wat Tele2 doet met het adverteren van deze simkaarten onder het mum van het direct gebruik kunnen maken van internet etc is het zelfde als je de volgende hypothetische situatie;

Je koopt een telefoon die volgens de reclame perfect is om mee te bellen, helder geluid etc etc.
Wanneer je deze telefoon hebt aangeschaft moet je vervolgens een microfoon kopen alvorens je een telefoongesprek kan voeren - want deze zit niet bij de telefoon.

Dat u sympathiseert met Tele2 verbaast mij overigens heel erg, aangezien dit gewoon een hele rare gang van zaken is.
Beste Henk,

Dit is een klantenforum van en voor klanten en als medeklant geef ik je een advies. Als je spreekt over jullie dan neem ik dus aan dat je ons als medeklant bedoelt?
Ik ben geen medewerkster van Tele2 .... Staat ook onder al mijn berichten in de balk....

Wacht op een medewerker van Tele2 om je verder te helpen met de oplossing en/of het beantwoorden van je vraag. Je herkent medewerkers aan hun naam dus: naam van Tele2

Eisen dat je binnen een bepaalde tijd antwoord krijgt is zinloos omdat Tele2 medewerkers nergens de plicht hebben om binnen een dag te reageren.
Dreigen met Radar geeft je misschien het gevoel sterk in je schoenen te staan maar ook dat moet je gewoon eens gaan uitproberen zelf, Tele2 zal daar niet van onder de indruk zijn.
Maar misschien vind Radar het interessant genoeg om er een mooie uitzending aan te wijden? Je weet maar nooit.

Succes,

groet Karin
Beste Henk,

Dit is een klantenforum van en voor klanten en als medeklant geef ik je een advies. Als je spreekt over jullie dan neem ik dus aan dat je ons als medeklant bedoelt?
Ik ben geen medewerkster van Tele2 .... Staat ook onder al mijn berichten in de balk....

Wacht op een medewerker van Tele2 om je verder te helpen met de oplossing en/of het beantwoorden van je vraag. Je herkent medewerkers aan hun naam dus: naam van Tele2

Eisen dat je binnen een bepaalde tijd antwoord krijgt is zinloos omdat Tele2 medewerkers nergens de plicht hebben om binnen een dag te reageren.
Dreigen met Radar geeft je misschien het gevoel sterk in je schoenen te staan maar ook dat moet je gewoon eens gaan uitproberen zelf, Tele2 zal daar niet van onder de indruk zijn.
Maar misschien vind Radar het interessant genoeg om er een mooie uitzending aan te wijden? Je weet maar nooit.

Succes,

groet Karin

Er zijn verschillende wegen naar Rome waaronder Radar, het ACM en dergelijke andere instanties die garant staan voor het helpen van de consument in dit soort situaties.

Tele2 is in deze situatie de partij waar de fout bij ligt, dus mijn 'dreigement' zoals u dit interpreteert is volledig gegrond.

Het verbaasd mij dan ook dat de verpakking hoe deze in de schappen ligt niet allang is aangepast om de werkelijke gang van zaken te representeren in plaats van de consument over te halen tot het kopen van een product dat in gebreken blijkt te zijn.
Ook mijn correspondentie met de klantenservice van Tele2 was weer een hele ervaring waarin ik het gevoel kreeg dat ik letterlijk in de maling genomen werd.

Ik zal dan ook mijn best doen om dit aan het licht te brengen, al gaat het maar om een tientje extra kosten omtrent het opwaarderen om alsnog te krijgen waar ik alvorens recht op had.
Overigens ben ik niet naar dit forum gekomen om reactie te krijgen van andere klanten van Tele2, maar een adequate reactie van het Tele2 team zelf.
Reputatie 7
Badge +5
Dat u sympathiseert met Tele2 verbaast mij overigens heel erg, aangezien dit gewoon een hele rare gang van zaken is.
Die gedachtegang, als je niet voor me bent ben je tegen me.
Ik sympathiseer met niemand, en al helemaal niet met Tele2.
Ik lees de krantenkoppen wel wat jij allemaal aan hebt licht hebt gebracht.
succes.
Die gedachtegang, als je niet voor me bent ben je tegen me.
Ik sympathiseer met niemand, en al helemaal niet met Tele2.
Ik lees de krantenkoppen wel wat jij allemaal aan hebt licht hebt gebracht.
succes.

Ja hoor, ik wens u nog een fijne dag.
Als je naar een klantenforum kom wat opgericht is door klanten om met elkaar te discussiëren en ervaringen te delen verwacht je niet met andere klanten contact te maken? Nee je verwacht a la minute antwoord van een medewerker. TIP: Type bij virtuele assistent eens in: ik wil medewerker spreken. Dan kun je chatten. Hier een antwoord van medewerker duurt 3 tot 5 werkdagen.
Je lult maar een eind heen Karin, er is toch een forum team hier om problemen op te lossen? Jij kan mij geen enkele oplossing bieden dus ik zit ook niet te wachten op een reactie van jou, zo simpel is het.

Ik zie topics van ruim een jaar geleden waar nog steeds geen oplossing is geboden, en waar er voorgefabriceerde reacties geplaatst worden om mensen het idee te geven dat iemand van een 'helpdesk' of 'klantenservice' ze te woord staat.
Leuk ook is dat deze mensen hetzelfde probleem hebben als mij, dit in het sub-forum PREPAID plaatsen maar er een link word gepost voor mensen met een abonnement - ben ik de enige die dit achterlijk vind?

Ook zie ik topics waarin geen enkele reactie is gekomen van een 'moderator' ala medewerker, dus zo ver je 3 tot 5 dagen reactietijd.

Ik vind dit ronduit schandalig hoe Tele2 om gaat met haar klanten.
Zeer arrogante vraagsteller, ACM, Radar, andere instanties? Laat me niet lachen joh. Lees gewoon de voorwaarden en doe ermee wat je wilt. Met deze achterlijke manier van reageren op goede bedoelingen van andere forumleden maak je geen vrienden. Radar? Hahahahahahaha

Jij vindt Tele2 schandalig? Ik zou eerst eens naar mezelf kijken.
Nogmaals Henk, ook al praat ik dan niet in jouw straatje, dit is een KLANTENFORUM van en voor klanten waar af en toe medewerkers van Tele2 aanwezig zijn omdat de medeklanten uiteraard geen inzage hebben in gegevens van andere klanten.. Het is niet altijd nodig dat een medewerker antwoord geeft omdat klanten met dezelfde ervaring ook oplossingen en antwoorden kunnen geven.
Wat jij schandalig vind is jouw mening.

Ik geef je al een paar keer aan hoe een forum werkt. Wil je snel antwoord dan bel de klantenservice of chat met een medewerker. Verder LUL ik niet zo zomaar wat weg, maar beschik ik over voldoende forum ervaring om te weten hoe een forum werkt.
Dus ga bellen of chatten als je haast hebt
Wil je toch nog hulp of antwoord op dit forum, dan stel je vraag op een andere toon en wacht geduldig op antwoord.
We zijn tenslotte jouw knechten niet hè

Karin