beantwoord

Prepaid Mobiel in Buitenland

• 4 april 2017
  • 29 reacties
  • 1758 x bekeken

Ik heb 2 prepaid Tele2 mobieltjes.

Kan er mee SMSen sturen en ontvangen en internet ok, maar bellen ho maar.

Krijg op beide telefoons de boodschap "Send USSD failed" en dan blijven de telefoons hangen.
Moet ze weer opnieuw opstarten om het gedeblokkeerd te krijgen.

Wifi verbindingen werken wel goed.

Had het vorig jaar ook al. urenlang aan de telefoon gehangen, maar steeds weer opnieuw alles uit moeten leggen tot het mijn neus uitkwam. Dacht dat het wel zou overgaan (struisvogeltje), maar helaas.

Zoeken op dit forum geeft geen zinnig resultaat.

Wie o Wie weet de oplossing.

mvgr, Wil
icon

Beste antwoord door Bombarie 4 april 2017, 13:22

Ptobeer een USSD Blocker , weet niet welke mobieltjes je hebt.
Niets irritanter dan constant een saldo willen opvragen door je mobiel = data opvragen is geen gesprek mogelijk.
Inherent aan je prepaid i.c.m. de waarschijnlijk niet hoogstaande mobieltjes en sms sessies, mee leren leven in dit tijdperk.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Ptobeer een USSD Blocker , weet niet welke mobieltjes je hebt.
Niets irritanter dan constant een saldo willen opvragen door je mobiel = data opvragen is geen gesprek mogelijk.
Inherent aan je prepaid i.c.m. de waarschijnlijk niet hoogstaande mobieltjes en sms sessies, mee leren leven in dit tijdperk.
Mobieltjes zijn Samsung s3 Neo en Samsung S4. Nieuw genoeg dacht ik.
Reputatie 7
Badge +5
I.I.g. blijf je dit houden met een prepaid kaart.
Zodra je wilt bellen wil het het eerst weten of er genoeg op de rekening staat, dat gebeurd met data.
Als dat dan niet snel genoeg gaat, wat weer afhankelijk is van het buitenlandse netwerk dan blokkeerd hij de zooi want die sim kan/mag maar 1 ding tegelijk.
Waarom heeft een Lebara prepaid dat dan niet ?
Badge
Waarom een andere provider dat niet heeft kan ik helaas niet beantwoorden. Heb je ASSD blocker al geprobeert zoals Bombarie heeft aangegeven?
Er staat ook een app in de appstore, dezeheet USSD Checker, als je deze download voert deze automatisch elke uur een check uit en zoe het probleem opgelost moeten zijn.
Waarom een andere provider dat niet heeft kan ik helaas niet beantwoorden. Heb je ASSD blocker al geprobeert zoals Bombarie heeft aangegeven?
Er staat ook een app in de appstore, dezeheet USSD Checker, als je deze download voert deze automatisch elke uur een check uit en zoe het probleem opgelost moeten zijn.

Is dit Check Tel USSD van Andri LW ?

De geadviseerde USSD blocker is alleen voor < Android 4.2.2. Ik heb Android 5.0.1

De geadviseerde USSD blocker is alleen voor < Android 4.2.2. Ik heb Android 5.0.1

Na wat Bombarie en Jij meldt, lijkt het erop dat het een bekend probleem is met PrePaid Sims van Tele2.

Dan heb ik daar de volgende problemen mee.

1. Tele2 wordt door zijn con-collega's op de telecom markt niet serieus genomen en zelfs benadeeld.
In dit geval gaat het om de combinatie Orange/Tele2.

2. Als dit al een bekend probleem is (wat wel blijkt uit de antwoorden van Kim van Tele2) had je dit product moeten afraden voor
gebruik in het buitenland.

3. Gezien ik dat nergens heb weten te vinden levert Tele2 dus een wanprestatie en zijn jullie dus wettelijk aansprakelijk.
Ga daar echter niet meer mijn vakantie tijd en moeite insteken om mijn gelijk te krijgen. Dat laat ik wel aan Radar/Kassa over.

4. Gezien een relatief nieuwe aanbieder op de telecom markt (Lebara) wel serieus genomen wordt door de con-collega's
is dit een werkbaar alternatief.

5. Tele2 maakt het MIJN probleem, (Kim kijk maar eens naar mijn historie) terwijl het een Tele2 probleem is.
(Lebara kan het wel, dus is dit geen structureel probleem maar een Tele2 probleem)

Tenzij Tele2 met een oplossing komt, rest mij niets anders dan al mijn contacten (zakelijk, zowel als privé) via Skype SMS op de hoogte te stellen dat ik via Tele2 niet in het buitenland te bereiken ben en ze mij (en mijn vrouw)op mijn Lebara nummer kunnen bereiken tot ik weer in Nederland ben en mijn Tele2 nummers laat overzetten.

Helaas het is niet anders, maar ik ben dieo teleurgesteld in de ondersteuning en daadkracht van Tele2
Badge
Het is bij ons niet bekend dat er een probleem is met bellen in het buitenland met prepaid nummers.

Om oorzaken uit te sluiten heb ik alles voor je nagekeken.

Met het type prepaid aansluiting dat jij hebt is het belangrijk om bij het opstarten in het buitenland een 1 te toetsen voor de pincode.

Niet alle netwerken geven het recht tot bellen, smsen en internetten in het buitenland, dit is per buitenlandse provider verschillend. Heb je al geprobeerd om een ander netwerk te selecteren?

Ook alle instellingen moeten ingesteld staan voor het buitenland. Deze kun je vinden op onze toestelhulp.

De roaming dient aan te staan en de simtoolkit moet goed ingesteld staan. Bij een iPhone staat deze onder instellingen -> telefoon -> simapps. Hierna kies je voor simmenu -> selecteer sim -> automatische simselectie.
Bij een Android staat deze bij je apps. Dit is een plaatje van een simkaart met een tandwieltje erbij. Hierna kies je voor simmenu -> selecteer sim -> automatische simselectie.

Wanneer je iets hebt gewijzigd in de instellingen of de simtoolkit is het belangrijk om het toestel opnieuw op te starten. Ook het in- en uitschakelen van de vliegtuigstand kan helpen.

Het spreekt voor zich dat er vanuit het buitenland +31 voor het telefoonnummer getoets moet worden, maar toch wordt dit soms vergeten. heb je dit gecontroleerd?

Uit testcalls is gebleken dat je wel gebeld kunt worden, het netwerk werkt dus wel.
Reputatie 5
Badge +2
BergmanW had zijn berichtje verkeerd gestuurd. Dit is zijn reactie:

Inderdaad zoals ik al zei. Gebeld worden en SMS en gaat goed alleen bellen niet.
Vorig jaar zei men dat alles op auto moest staan zonder 1 voor de code. Kun je me ook zeggen welke provider ik moet kiezen als ik dit ook handmatig instellen ?
Badge
Wij kennen niet alle netwerken daar en daarom wil ik je vragen om de verschillende netwerken uit te testen, want ik kan je nu niet vertellen welke het juiste netwerk is.
Heb je nog geprobeert om je toetsel op te starten met een 1 voor de pincode? Mijn excuses dat dit vorig jaar anders tegen je is gezegd.
Het is bij ons niet bekend dat er een probleem is met bellen in het buitenland met prepaid nummers.

Om oorzaken uit te sluiten heb ik alles voor je nagekeken.

Met het type prepaid aansluiting dat jij hebt is het belangrijk om bij het opstarten in het buitenland een 1 te toetsen voor de pincode.

Niet alle netwerken geven het recht tot bellen, smsen en internetten in het buitenland, dit is per buitenlandse provider verschillend. Heb je al geprobeerd om een ander netwerk te selecteren?

Ook alle instellingen moeten ingesteld staan voor het buitenland. Deze kun je vinden op onze toestelhulp.

De roaming dient aan te staan en de simtoolkit moet goed ingesteld staan. Bij een iPhone staat deze onder instellingen -> telefoon -> simapps. Hierna kies je voor simmenu -> selecteer sim -> automatische simselectie.
Bij een Android staat deze bij je apps. Dit is een plaatje van een simkaart met een tandwieltje erbij. Hierna kies je voor simmenu -> selecteer sim -> automatische simselectie.

Wanneer je iets hebt gewijzigd in de instellingen of de simtoolkit is het belangrijk om het toestel opnieuw op te starten. Ook het in- en uitschakelen van de vliegtuigstand kan helpen.

Het spreekt voor zich dat er vanuit het buitenland +31 voor het telefoonnummer getoets moet worden, maar toch wordt dit soms vergeten. heb je dit gecontroleerd?

Uit testcalls is gebleken dat je wel gebeld kunt worden, het netwerk werkt dus wel.

Zowel vorig jaar als nu weer alle mogelijkheden uitgeprobeerd. Niets helpt.
Zoals ik al zei, gebeld worden en SMSen is het probleem niet.
Alleen bellen geeft met beide telefoons Send USSD failed.
Ik geef het op, zonde van mijn (vakantie)tijd.
Je bent nu 2 trouwe klanten kwijt.
Schakel over naar Lebara.
😠
Badge
Wij doen ons uiterste best om het met je op te lossen, maar helaas blijkt het probleem lastiger dan verwacht.
Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie.
Reputatie 7
Badge +5
☆Het is bij ons niet bekend dat er een probleem is
☆helaas blijkt het probleem lastiger dan verwacht.

.
Voortschrijdend inzicht in vijf dagen
Heb van alles geprobeerd.
1. een 1 voor de code
2. met de Tele2 Sim app selectie op handmatig-> buitenland gezet (en weer op automatisch)
3. Zelf de newerk operators gekozen kon kiezen uit Orange-Movistar-YOIGO en Vodafone ES (automatisch wordt Orange gekozen)

uiteraard telkens weer de telefoon opnieuw opgestart, maar niets helpt
Nog altijd met 2 telefoons "Send USSD failed"

Meer kan ik met de Tele2 sims niet doen.

Misschien dat het inzicht bij Tele2 nog meer voortschrijdt
Reputatie 6
Badge
Hoi BergmanW! Ik val even in voor mijn collega Kim.

Ik zie dat je al een simkaart hebt met onze nieuwste simtoolkit. Daar valt verder weinig aan te sleutelen. Het probleem wordt vanaf je eigen toestel of simkaart veroorzaakt, op afstand kunnen we dus ook niet bijstaan.

Je zou bij thuiskomst kunnen proberen een nieuwe simkaart in gebruik te nemen. Lost een nieuwe simkaart het probleem niet op? Dan hebben we niks te bieden.

Wat betreft de discussie over of dit jouw probleem of het probleem van Tele2 is: het is ons probleem (zowel van jou als van ons). Het volledig op ons afschuiven is net zo constructief als dat wij het volledig op jou afschuiven. We kunnen enkel samen op zoek gaan naar een praktische oplossing zoals we tot nu toe al gedaan hebben.
Hoi BergmanW! Ik val even in voor mijn collega Kim.

Ik zie dat je al een simkaart hebt met onze nieuwste simtoolkit. Daar valt verder weinig aan te sleutelen. Het probleem wordt vanaf je eigen toestel of simkaart veroorzaakt, op afstand kunnen we dus ook niet bijstaan.

Je zou bij thuiskomst kunnen proberen een nieuwe simkaart in gebruik te nemen. Lost een nieuwe simkaart het probleem niet op? Dan hebben we niks te bieden.

Wat betreft de discussie over of dit jouw probleem of het probleem van Tele2 is: het is ons probleem (zowel van jou als van ons). Het volledig op ons afschuiven is net zo constructief als dat wij het volledig op jou afschuiven. We kunnen enkel samen op zoek gaan naar een praktische oplossing zoals we tot nu toe al gedaan hebben.

Hoi Frenk,

over voortschrijdende inzichten gesproken......

Hetzelfde had ik vorig jaar rond deze tijd ook voorgesteld met 1 van de 2 simkaarten (die overgezet was van Vodafone naar Tele2 met nummerbehoud). Met die kaart kon ik ook alles behalve bellen in het buitenland.

Toen werd bij hoog en bij laag beweerd dat een nieuwe Simkaart niets zou oplossen.

Misschien kun je de transcript en history van dat probleem er eens bijhalen ?

Ook onder mijn naam en toen veel via Skype met jullie gecommuniceerd.
Als je dat nummer wilt weten, dan kan ik e dat wel doen toekomen, maar dan wel via een persoonlijke mail.

Raar is dat ik toen nog wel mijn telefoon aan de praat heb kunnen krijgen (met 1 voor de code en handmatig buitenland selecteren en handmatig de provider kiezen).
Nu werken ze allebei niet meer.

Vrolijk Pasen
Reputatie 6
Badge
Ik ben bang dat ik je niet kan volgen. Je hebt je telefoon toen aan de praat gekregen maar deze werkt nu ook toch gewoon? Hebben we het nog over hetzelfde probleem? Je hebt toch gewoon bereik nu?

Ik heb in je geschiedenis teruggekeken aan de hand van het nummer dat in je profiel staat en kwam bijvoorbeeld deze mail tegen (van 9 april 2016):
U geeft aan een melding te krijgen als u probeert te bellen. Na enig speurwerk op het internet blijkt dit of een SIM-kaart probleem of een Android probleem te zijn. Het toesturen van een nieuwe SIM-kaart is mogelijk, maar u geeft aan nog even in het buitenland te verblijven en de kaart kunnen we niet naar het buitenland sturen. Ik wil u vrgen middels het menu van uw toestel het volgende te doorlopen:
Instellingen
Lokatie
Beveiligingen
Mobiel Tracker uitschakelen

Mocht dit niet werken, geeft u dit dan aan. We sturen dan een nieuwe SIM-kaart toe.

Voor zover ik zie ben je niet ingegaan op dit voorstel, we hebben je geen simkaart gestuurd na die tijd. Lijkt me de moeite van het proberen waard.

Jij ook vrolijk pasen 🆒
Ik ben bang dat ik je niet kan volgen. Je hebt je telefoon toen aan de praat gekregen maar deze werkt nu ook toch gewoon? Hebben we het nog over hetzelfde probleem? Je hebt toch gewoon bereik nu?

Ik heb in je geschiedenis teruggekeken aan de hand van het nummer dat in je profiel staat en kwam bijvoorbeeld deze mail tegen (van 9 april 2016):
U geeft aan een melding te krijgen als u probeert te bellen. Na enig speurwerk op het internet blijkt dit of een SIM-kaart probleem of een Android probleem te zijn. Het toesturen van een nieuwe SIM-kaart is mogelijk, maar u geeft aan nog even in het buitenland te verblijven en de kaart kunnen we niet naar het buitenland sturen. Ik wil u vrgen middels het menu van uw toestel het volgende te doorlopen:
Instellingen
Lokatie
Beveiligingen
Mobiel Tracker uitschakelen

Mocht dit niet werken, geeft u dit dan aan. We sturen dan een nieuwe SIM-kaart toe.

Voor zover ik zie ben je niet ingegaan op dit voorstel, we hebben je geen simkaart gestuurd na die tijd. Lijkt me de moeite van het proberen waard.

Jij ook vrolijk pasen 🆒

Frenk,
om het duidelijk te maken.

1. Vorig jaar had ik een probleem met 1 nummer dat van Vodafone met nummerbehoud was overgezet. Hiermee kon ik in Spanje helemaal niet bellen. Ik heb meerdere keren als voorbeeld met jullie vanaf die telefoon gebeld, maar die werkte natuurlijk niet.
Met het beantwoorden van vragen ben ik gestopt toen ik :
Op 20-04-2016 weer werd gevraagd om contact op te nemen. (Dit had ik al meerdere keren gedaan en telkens weer het verhaal van voren af aan moeten vertellen).
Op 29-04-2016 kon men geen gegevens meer vinden
Op 14-05-2016 vond men geen probleem en de gegevens voorbeelden waren te oud.
Op 31-05-2016 vond men (mede omdat ik het spuugzat was en geen voorbeelden meer heb geleverd) kreeg ik dus dit antwoord :
Een nieuwe simkaart zal in dit geval niet een oplossing bieden aangezien er al verschillende keren een nieuwe simkaart is aangeleverd.

2. Nu in 2017 heb ik het probleem dat zowel met het bovengenoemde nummer als met mijn eigen nummer (die vorig jaar met moeite nog wel te gebruiken was) ik niet meer kan bellen. (Send SSD failed).

Dus, begrijp je nu een beetje waarom ik er klaar mee ben ?
Reputatie 6
Badge
Ah, ja, ik snap dat je niet blij bent als een klacht zo afgehandeld is. Echter is dat een jaar geleden en niet gerelateerd aan het huidige probleem (Send SSD failed). Ook is het type probleem anders: geklungel met onze procedures vs. het proberen op te lossen van een niet ondersteund probleem.

Om het overzichtelijk te houden zou ik voorstellen om het tot het actuele probleem te beperken. Op het moment dat je hier niet meer aan wilt trekken staat het je natuurlijk vrij het voor gezien te houden maar ik persoonlijk zou dat jammer vinden; we hebben nog niet alles geprobeerd en misschien is het wel gewoon op te lossen. 😃
Ah, ja, ik snap dat je niet blij bent als een klacht zo afgehandeld is. Echter is dat een jaar geleden en niet gerelateerd aan het huidige probleem (Send SSD failed). Ook is het type probleem anders: geklungel met onze procedures vs. het proberen op te lossen van een niet ondersteund probleem.

Om het overzichtelijk te houden zou ik voorstellen om het tot het actuele probleem te beperken. Op het moment dat je hier niet meer aan wilt trekken staat het je natuurlijk vrij het voor gezien te houden maar ik persoonlijk zou dat jammer vinden; we hebben nog niet alles geprobeerd en misschien is het wel gewoon op te lossen. :D

Frenk, ik kan hier niets meer doen, dus wat stel je nu voor ?
Voor beide prepaid telefoons nieuwe Sims ?
Die krijg ik natuurlijk pas als ik weer in Nederland ben.
Daar werken de prepaid telefoons gewoon dus dan kan ik het niet testen.

Moet echter in augustus weer naar het buitenland en dan zou dat wel gaan.

Groetjes, Wil

P.S. de telefoon met 6*****780 doet het vanaf nu niet meer met de boodschap (Send SSD failed).
D andere telefoon (6*****351) is de telefoon die met nummerbehoud is overgezet van Vodafone.
Deze heeft nooit gewerkt in het buitenland. Kreeg wel alle SMSjes als we over een grens gingen, maar deed het nooit.
Toen trouwens zonder de boodschap (Send SSD failed), maar alleen een beepje.
Badge
Het klopt inderdaad dat we niks kunnen doen zolang jij in buitenland zit. Graag horen we van je als je terug bent in Nederland,
zodat we je voor beide nummers een nieuwe simkaart kunnen sturen. Deze kun je dan in augustus testen als je weer naar het buitenland gaat.
Zodra ik in Nederland ben, zal ik weer reageren.
Badge
Top! Dan hoor ik het graag!