vraag

Prepaid bundels verandering.

• 6 januari 2019
  • 6 reacties
  • 1230 x bekeken

Reputatie 5
Badge
Ik kwam toevallig op het prepaid gedeelte van Tele2, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat schrok..
1 euro voor 1 dag voor 2,- euro (KPN €1,99 voor 1gb), 100mb voor 5 euro waarbij je bij T-Mobile 250mb krijgt + wat bel sms (ook niet denderend maar wel iets beter) en voor jawel 10 euro maar 350mb, waarbij concurrenten zoals vodafone 2gb krijgt onbeperkt sms en 20 bel minuten, kpn ietsjes meer voor 1gb en T-Mobile ook 1gb.

Dit aanbod stamt echt nog van een paar jaar geleden toen data duurder was, vreemd genoeg is dit nogsteeds voor de prepaid aanbod van kracht.. waarom? Ook is er nog steeds geen 4G voor prepaid, Tele2 haar filosofie is toch de 4g only provider? Maar voor prepaid gebruikt het nog steeds 2 en 3g. Gaat dit nog veranderen? Of blijft dit zo totdat Tele2 als merk er niet meer is?

Wat vinden jullie hier van? Is het geen idee om de bundels te combineren (bel/sms en gb) of grotere data bundels en 4g aan te bieden, goedkoper dan het 2 en 3g gebruiken van T-Mobile. Al lijkt me dit nu het een bedrijf is met Tele2 niet echt uit qua kosten.

Eerlijk, dit kan toch niet meer anno 2019?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge
Ben heeft al een paar jaar helemaal geen prepaid meer, dus het kan nog erger. Tele2 mikt dus overduidelijk op de doelgroep abonnementen. Of dat zo blijft? Dat horen we pas als duidelijk is wat de plannen zijn met de merken en het aanbod. Het zal waarschijnlijk zo zijn dat Tele2 een ander aanbod gaat/blijft hanteren dan TM, omdat het merk wel onderscheidend moet zijn. Als je dezelfde techniek en abonnementsvoorwaarden gaat gebruiken, dan kan dat niet tegen verschillende prijzen (kannibaliseert dan) en is het in leven houden van 2 merken niet zinvol meer.
Reputatie 7
Badge +2
Tele2, en de rest, doen prepaid gewoon omdat het moet bijna.

Het is echt niet slim om een prepaid kaart te halen bij een mno, daar heb je prepaid only providers voor.... Simkaart zijn gratis af te halen in de toko / avond winkel en voor bedragen zoals 7 of 10 euro heb je 5GB of meer.

9 van de 10 drugs dealer raadt een van deze twee providers aan ?
Reputatie 7
Badge +4
Aan prepaid is geen droog brood te verdienen. Allemaal klanten met een paar euro ARPU. Dit kan eigenlijk alleen door MVNO's die email klantenservice doen en verder weinig thrills bieden en reclame maken.
Reputatie 5
Badge
@pipodeclown Maar ik heb het ook niet over Ben, ik vergelijk nu de providers die nog actief Prepaid aanbieden en hun bundels nog steeds wijzigen in 2018/2019...

@Rena Chan er zijn nog steeds mensen die een prepaid hebben om echt zelf te bepalen wat ze echt per maand nodig hebben, prepaid kan je op elk moment gebruiken wanneer je het nodig heb en wanneer niet.

@eric Onderbouwing/Cijfers? waarom bied T-Mobile dan bijvoorbeeld unlimited voor 1 dag voor 3 euro voor prepaid? waarom bied Vodafone best grote bundels aan voor prepaid? waarom bieden al deze providers 4g aan op prepaid? Dat lijkt me dat ze dit niet doen als er geen droog brood in te verdienen is.
Reputatie 7
Badge
Ik bedoel uiteraard dat het me soms verbaast dat Tele2 nog prepaid aanbiedt. Prepaid is alleen 3G en dat moest Tele2 altijd inkopen bij TM. Gebruikers die weinig verbruiken en (relatief) hoge inkoop kosten. Dan ben je wel genoodzaakt om de klant een hoog tarief te berekenen. Met de huidige (gereguleerde) tarieven valt er gewoon niet veel te verdienen aan prepaid. Zeker de MNO’s zoeken de klanten aan de bovenkant van de markt en dus abonnementen. Kortom, Tele2 is niet zo geïnteresseerd in prepaid klanten en biedt het dus voor een hoog tarief aan.
Reputatie 7
Badge +2

@Rena Chan er zijn nog steeds mensen die een prepaid hebben om echt zelf te bepalen wat ze echt per maand nodig hebben, prepaid kan je op elk moment gebruiken wanneer je het nodig heb en wanneer niet.

Ik zeg ook niet dat geen market voor prepaid is... Ik zeg dat prepaid bij een mno gaan zoeken niet slim is, vooral niet als je op de centen moet letten, je hebt genoeg mvnos die veel goedkoper prepaid aanbieden, door onderandere inderdaad geen winkels, klantenservice, o.a. te hebben... Waarom zou een mno investeren ik een product een kleine markt die geen zekere bron van inkoken is?

Ze doen het gewoon omdat het een legacy product is, dus veel klanten die al jaren een prepaid hebben en ook omdat mensen gaan zeiken als ze het weg halen, ipv betere alternatieve zoeken...

Btw: 3€ voor een dag unlimited is bijna 3x (of meer afhankelijk van de kortingen die je hebt) dan normale unlimited met dag basis. Gebruik je het meerdere keer per week, dan is prepaid nog peper duur.

Idem bij Vodafone waar 10€ je 2GB en 10 belminuten geeft, terwijl ergens anders is dat 5GB en onbeperkt bellen ook voor 10€.

Tele2 heeft misschien de duurste tarief, of de oudest tarief, maar de andere mnos doen het niet veel beter in vergelijking met de prepaid providers...