beantwoord

prepaid beltegoed van € 15 in 1 dag verdwenen zonder bellen en zonder data aan en alleen met wifi gebruik

• 1 mei 2018
  • 5 reacties
  • 2157 x bekeken

De prepaid telefoon van mijn dochter van 14 had gistermiddag nog € 10 euro beltegoed, gisterenavond was dat ineens nog € 6,75 terwijl ze haar telefoon die dag niet gebruikt heeft. Hoe kan dit?

Gisterenavond beltegoed met € 5 verhoogd, en nu de melding dat het beltegoed op is.
Ze heeft geen sms abonnementen of iets dergelijks, ook in het verbruiksoverzicht is niets te vinden.

Frank vd W
icon

Beste antwoord door Arjan van Tele2 1 mei 2018, 13:49

Hoi MEB2004

Ik heb even snel gekeken wat er aan de hand is,

Naast het datagebruik is er ook gebruik gemaakt van betaalde sms diensten, deze kun je afmelden op payinfo .nl
In een prive bericht stuur ik je de details van deze diensten.

Fijne dag,

Arjan
Tele2
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als de simkaart in een smartphone zit kan mobiel dataverbruik ook ongemerkt plaatsvinden. Apps die zoeken naar updates of wifi assist functies kunnen allemaal mobiele data verbruiken.
Data bij Tele2 prepaid, zonder 350mb databundel, kost 2,50 per mb. Heel duur dus...
Op mijn.tele2.nl kun je toch inzien waaraan dit tegoed is opgegaan? Anders kan een moderator je in de komende dagen wel helpen. Zorg dat je persoonlijke gegevens c.q. mobiele numner in je profiel staat
Hoi Eric, dank je voor het meedenken. In het overzicht is alleen vandaag te zien dat er via GRPS € 3,38 mb is verbruikt, van gisteren staat dat er niet in en toch is het beltegoed gisteren met ruim € 3 naar beneden gegaan zonder dat de telefoon is aangeraakt.

Frank
Reputatie 6
Badge
Hoi MEB2004

Ik heb even snel gekeken wat er aan de hand is,

Naast het datagebruik is er ook gebruik gemaakt van betaalde sms diensten, deze kun je afmelden op payinfo .nl
In een prive bericht stuur ik je de details van deze diensten.

Fijne dag,

Arjan
Tele2
Reputatie 7
Badge +4
AH! Ja, betaalde sms diensten, ringtones en what so ever. Zeker als ze (per ongeluk) een abonnement heeft geactiveerd gaat dat gewoon door, zelfs al staat je telefoon uit. Gelukkig kun je het via de link van de moderator Arjan voor dit nummer blokkeren.
Reputatie 6
Badge
Ik sluit dit topic, klant is op de hoogte

Groet Arjan