beantwoord

prepaid beltegoed

• 29 augustus 2018
  • 13 reacties
  • 2371 x bekeken

18 Aug op mijn vakantie adres een berichtje gekregen dat ik kon internetten als ik op de link drukte in het bericht. zo gezegd zo gedaan. wat schets mijn verbazing dat na een aantal minuutjes mijn beltegoed bijna op is. voor iets meer als 8 mb ruim 18 euro tegoed afgeboekt. vermeld gprs bij data verbruik.. ik vind het tegek voor woorden. heb het wel gehad met de tele2 maffia. groetjes.
icon

Beste antwoord door eric 29 augustus 2018, 21:16

En dat was dus een nieuwe telefoon voor deze sim. Dan krijg je de internet settings toegestuurd zodat je dat niet handmatig hoeft in te stellen. Als je een sim in een smartphone stopt nemen ze aan dat je internet wilt gebruiken. Als je dat niet wilt moet je mobiele data uit zetten. Een Huawei P8 light heeft de juiste settings al vanuit de fabriek. Dus zonder data blokkeren ging dit toestel zo ie zo al proberen data te gebruiken.
Als je voor prepaid geen databundel koopt is dat best duur.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
internet binnen als buiten Nederland is dezelfde prijs. Dat is gemaakt na de EU regulering, roam like home. Binnen Nederland is prepaid internet duur, buiten Nederland dus ook. Wat was de preciese tekst van dat smsje?
Reputatie 7
Badge
Heeft u een internet bundel? Internet zonder bundel is namelijk belachelijk duur bij Tele2 prepaid. 2.50 per mb. U kunt daarom als u met uw prepaid gebruik wilt maken van internet beter een internet bundel bij bestellen , of overwegen over te stappen op een klein Sim only abonnement Die zijn er bij Tele2 vanaf 11 euro per maand
internet binnen als buiten Nederland is dezelfde prijs. Dat is gemaakt na de EU regulering, roam like home. Binnen Nederland is prepaid internet duur, buiten Nederland dus ook. Wat was de preciese tekst van dat smsje?

Bericht 1 18-08 19.09

Beste Klant, je kunt in 2 stappen gebruikmaken van mobiel internet. Stap 1 krijg je nu: accepteer het configuratie berichtdat je zo van ons op je mobiel krijgt. Voor stap 2 krijg je een apparte sms.

Bericht 2 18-08 19.11

Stap 2: ga op je mobiel naar instellingen, dan naar Mobile Netwerken en vink Data/Gegevens gebruik tijdens roaming aan. Je kunt nu internetten op je mobiel. We houden contact, Tele2

heb daarna wat nieuws op google gelezen tot de melding kwam. na ca. 6 min.

Geen enkele waarschuwing over de kosten.
Reputatie 7
Badge +4
Dat zijn de smsjes als je de sim in een ander toestel stopt. Wat voor mobiel toestel heb je?
Huawei P8 Lite
Reputatie 7
Badge +4
En dat was dus een nieuwe telefoon voor deze sim. Dan krijg je de internet settings toegestuurd zodat je dat niet handmatig hoeft in te stellen. Als je een sim in een smartphone stopt nemen ze aan dat je internet wilt gebruiken. Als je dat niet wilt moet je mobiele data uit zetten. Een Huawei P8 light heeft de juiste settings al vanuit de fabriek. Dus zonder data blokkeren ging dit toestel zo ie zo al proberen data te gebruiken.
Als je voor prepaid geen databundel koopt is dat best duur.
Al met al zou het minstens zo netjes zijn je er op te wijzen wat de kosten zijn per mb. en een link naar de alternatieven. groetjes en bedankt voor de uitleg.
Reputatie 7
Badge
Maar toen je de prepaid kaart aanschafte heb je toch wel gekeken wat de tarieven voor het gebruik zijn?
https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/prepaid/
Maar toen je de prepaid kaart aanschafte heb je toch wel gekeken wat de tarieven voor het gebruik zijn?
https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/prepaid/

Tuurlijk,
in deze digitale wereld kan alles geregeld worden.
als je gaat internetten op een prepaid kaart lijkt het me niet moeilijk een klantvriendelijk tarief aan te bieden met een vraag wat en hoeveel je wilt en wat de mogelijkheden zijn.
Ik begrijp dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn handelen. maar digibeten vinden vaak niet de juiste informatie hiervoor.

Ga verder zoeken naar een mogelijkheid die voldoet aan mijn behoefte.

Bedankt voor de info
Reputatie 7
Badge
Geen enkele provider stelt je eerst vragen als je gaat internetten op een prepaid kaart. Dat je het tarief per MB niet klantvriendelijk vindt, kan ik me wel degelijk iets bij voorstellen. Er is voldoende keuze op de markt om te kiezen wat het beste bij je past.
Reputatie 5
Badge
Hi cor4500!

Zijn er op dit moment nog onduidelijkheden? Aan de tarieven kan ik niks veranderen. 😉
Hi cor4500!

Zijn er op dit moment nog onduidelijkheden? Aan de tarieven kan ik niks veranderen. ;)

nee hoor, het is gebeurd en ik heb ongenoegen over het korte bericht dat internetten mogelijk is gespuid.
Groeten en allen bedankt.
Wat mij betreft sluiten deze discussie.

G
Reputatie 5
Badge
Dit zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!