beantwoord

Prepaid bellen vanuit buitenland.

• 30 januari 2015
  • 46 reacties
  • 2750 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

46 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Adri,

Mijn collega zal je bellen om dit probleem op te lossen. Wil je mij nog laten weten wat je beschikbaarheid is tijdens kantooruren? Zodat we je op een gelegen moment bellen.

Groetjes,

Velma
Hoi Adri,

Mijn collega zal je bellen om dit probleem op te lossen. Wil je mij nog laten weten wat je beschikbaarheid is tijdens kantooruren? Zodat we je op een gelegen moment bellen.

Groetjes,

Velma

2 maanden later........
en nog niet opgelost.
Adri het wordt tijd om dag te zeggen.......
Heb vorige week een tel. reactie gekregen van TeLe 2, waarin beloofd werd naar een oplossing te zoeken.
Sinds maandag is op e.o.a. duistere reden mijn simkaart buiten werking, kan nu dus helemaal niet meer bellen.
Is dat de Tele2 oplossing voor klagers ???????
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Adri,

Wat vervelend dat je simkaart nu buiten werking is, ik durf je nog niet aan te geven wat de reden daarvan is maar ik kan je wel vertellen dat dat niet is gebeurd omdat je hier je vraag hebt gesteld. Ik heb mijn collega verzocht om nogmaals zo snel mogelijk contact met je op te nemen, en mijn collega zal zijn best doen om jou morgen opnieuw te bellen. Moeten we je op een ander nummer bellen? Laat me in een privé bericht weten op welk nummer je gebeld wilt worden.

Ik had nog een topic in behandeling waarbij iemand in een soortgelijke situatie zat als jij, deze persoon heeft een tip gekregen die bij hem werkte en waardoor die weer kon bellen uit het buitenland. Dit is het topic:

https://forum.tele2.nl/prepaid-179/ongeldige-mmi-code-41243/index1.html#post249528

Misschien kan je dat doorlezen en wanneer je weer in het buitenland bent proberen of deze oplossing ook bij jou werkt?

Groetjes,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Adri,

Ik heb van mijn collega begrepen dat jullie contact hebben gehad en het een en ander hebben besproken. Ik vond het jammer om te horen dat je niet tevreden was met de oplossing die was geboden 😞. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Velma
De geboden oplossing was nieuwe simkaart kopen met nieuw nummer (moet ik mijn drukwerk voor wijzigen) de prijs van de kaart wordt dan omgezet in beltegoed. Dit betekend weer meer beltegoed en als ook deze kaart niet naar behoren werkt kost het me nog geld ook !!!! Schandalig dat een provider als TeLe2 zijn klanten zo behandeld, ik ben er in elk geval nu helemaal klaar mee en dat zal niemand mij kwalijk nemen.
De geboden oplossing was nieuwe simkaart kopen met nieuw nummer (moet ik mijn drukwerk voor wijzigen) de prijs van de kaart wordt dan omgezet in beltegoed. Dit betekend weer meer beltegoed en als ook deze kaart niet naar behoren werkt kost het me nog geld ook !!!! Schandalig dat een provider als TeLe2 zijn klanten zo behandeld, ik ben er in elk geval nu helemaal klaar mee en dat zal niemand mij kwalijk nemen.

Dit snap ik niet waarom een nieuw nummer?
Ik bewonder je om je geduld, maar snap het niet echt.
Je simkaart kan buiten werking zijn wanneer je een half jaar niet opwaardeert, maar waar is dat oude nummer gebleven?
Jongens wat een geweldige oplossing.
Nieuwe Simkaart met nieuw nummer
j
Ja Karin ........ik begrijp er ook niets meer van. Het verbaasd me telkens weer, dat een provider als Tele2 het probleem niet al lang heeft kunnen oplossen. E.e.a. getuigd niet van voldoende "vakmanschap" men probeert zomaar wat voor de vuist weg en geeft daardoor te kennen onvoldoende kennis van zaken te hebben. En ja logisch dat het nr. verdwijnt als ij niet meer kan bellen !!! Maar wel erg klant onvriendelijk.
Nummerbehoud is wettelijk verplicht, en je nummer is bij Tele2, dus werk van maken!

Het kan niet zo zijn, dat dit nummer door een stommiteit van Tele2 verloren gaat !
Bij T2 verbaas ik me inmiddels nergens meer over !!!!!
Reputatie 7
Badge +4
huh? Dit topic gat over een prepaid kaart. Zet je die dan in voor zakelijk gebruik op drukwerk? Maar die portering moet toch wel lukken..
Welke portering, eric, het werkte maar nu niet meer! eerst lezen, dan lullen.
Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond heer Aragorn,

U begon over nummerbehoud, dat moet loch lukken? Ik verbaasde mezelf alleen over het feit dat hij een consumenten prepaid product gebruikt voor een naar het klinkt "zakelijke toepassing" waar er drukwerk bestaat waar het prepaid nummer op wordt gecommuniceerd.
Reputatie 7
Badge +5
Vanaf 1806 Android

"Dial verzoek gewijzigd in SS verzoek" hierover kan ik nergens iets terug vinden??
In de link die Velma vermeldde in haar bericht in dit topic van 23 april, wordt ook melding gemaakt van USSD callback. Daar scheen de oplossing te werken:?

Dat was deze link:
https://forum.tele2.nl/prepaid-179/ongeldige-mmi-code-41243/index1.html#post249528

@Velma, is de melding over de 1 voor de PIN uit het begin van dit topic op de website al duidelijker?? Het staat nog steeds op de website.
Goedenavond heer Aragorn,

U begon over nummerbehoud, dat moet loch lukken? Ik verbaasde mezelf alleen over het feit dat hij een consumenten prepaid product gebruikt voor een naar het klinkt "zakelijke toepassing" waar er drukwerk bestaat waar het prepaid nummer op wordt gecommuniceerd.

En waarom zou iemand prepaid niet als zakelijk gebruiken? Is dat verboden? Ja het betekent bij een storing dat je iets meer geduld moet hebben. So what? Maar dat door stommiteiten bij Tele2 je nummer verloren gaat is ronduit belachelijk en wettelijk niet toegestaan. En dan nog iets, nummerbehoud is in dit geval bij de eigen provider, dus die term is juist, jij maakt er portering van, hetgeen nergens op slaat. Dus herhaling beste Eric, eerst lezen dan lullen. Of wegblijven uit een topic als je de vraag niet eens leest.
Wie zegt trouwens dat het drukwerk voor zakelijke doeleinden wordt gebruikt?
Reputatie 7
Badge +4
Geachte heer Aragorn,

Ik denk dat u mij niet juist bejegend. U denkt altijd alles beter te weten, helaas is dat niet zo.
Ik staaf altijd mijn beweringen, iets dat ik bij uw bijdragen aan dit forum niet altijd kan waarnemen.

Zie hier de Autoriteit consument en markt, nummerbehoud is gelijk aan portering/portabiliteit.
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telefoonnummers/nummer-meenemen/telefoonnummer-meenemen

"
Nummerbehoud
Uw vrienden en familie kennen uw telefoonnummer. Daarom is het handig dat u uw nummer mag blijven gebruiken wanneer u een nieuw telefoonabonnement afsluit. Dit noemen we nummerbehoud. Een ander woord voor nummerbehoud is nummerportabiliteit. U neemt eigenlijk uw nummer met u 'mee'.
"
Reputatie 4
Badge +5
Hi Adri,

Helaas kan ik verder niks voor je betekenen naast de oplossing die je is geboden. Ik kan me voorstellen dat je graag iets anders had gehoord ion deze situatie. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen laat het me dan weten.

Groetjes,

Velma
Badge +5
Dat nummer verdwijnt toch niet zomaar into thin air??? Al die nummers worden na een bepaalde tijd gewoon weer hergebruikt dus helemaal weg zijn ze nooit.
Reputatie 7
Badge +5
Nummer is nu nog gekoppeld aan een prepaid bij Tele2, gaat uit zichzelf weer data gebruiken problem solved. 🆒