beantwoord

Prepaid bellen vanuit buitenland.

• 30 januari 2015
  • 46 reacties
  • 2750 x bekeken

Met mijn Huawei y300 (prepaid T2 blauw) kon ik afgelopen zomer niet bellen van uit Frankrijk. wel gebeld worden en sms'en.
Dit weekend vanuit Belgie weer geprobeerd te bellen........zonder succes.
Graag Uw verklaring, want met de Tel van mijn partner (ookT2 prepaid) lukt het wel en krijg ik de rekening achteraf. ?????
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 12 februari 2015, 11:34

hey Adri,

Ik heb net een nieuwe simkaart naar je verstuurd. Je zou hiermee ook in het buitenland moeten kunnen bellen, laat me maar weten als je dit hebt getest.

Fijne dag,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

46 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi adri dekkers,

Vervelend dat jij niet hebt kunnen bellen toen je in het buitenland was. Welke kleur simkaart heb jij? Wanneer je een witte simkaart hebt dan dien je een 1 voor je pincode in te toetsen zodat je in het buitenland kan bellen. Hier vind je meer informatie hierover. Het is ook handig om de instellingen van je telefoon goed door te lopen, dat kan met behulp van onze toestehulp. Ik hoor het graag.

Groetjes,

Velma
Velma, volgens jouw link moet er alleen bij witte sim-kaarten een 1 voor de pincode. Volgens de prepaid webgegevens moet dit bij alle sim-kaarten:
Prepaid bellen in het Buitenland
Om met Tele2 Mobiel te kunnen bellen in het buitenland, moet je altijd in een 1 voor je pincode zetten. Zet je telefoon uit en weer aan wanneer je de grens over bent. Toets een 1 voor je pincode bij het opnieuw opstarten en je kunt bellen in het buitenland.

Hoe zit dat?
Reputatie 7
Er heeft ook hier weer eens iemand zitten slapen bij het maken van de website, want een 1 voor de pincode is alleen zo bij de oude (witte) simkaart zónder Tele2-menu!
Hoi adri dekkers,

Vervelend dat jij niet hebt kunnen bellen toen je in het buitenland was. Welke kleur simkaart heb jij? Wanneer je een witte simkaart hebt dan dien je een 1 voor je pincode in te toetsen zodat je in het buitenland kan bellen. Hier vind je meer informatie hierover. Het is ook handig om de instellingen van je telefoon goed door te lopen, dat kan met behulp van onze toestehulp. Ik hoor het graag.

Groetjes,

Velma

Beste Velma, waarom lukt het dan wel met de simkaart van een vriend (T-Mobile) ook prepaid ??????
Reputatie 4
Badge +5
Hoi adri dekkers,

Ik kan helaas geen vergelijking maken tussen jou en je vriend omdat je vriend bij T-mobile zit. Heb je nog wel wat aan de tips op onze site gehad?

Groetjes,

Velma
Nee......alles bij elkaar brengt me geen stap verder. Maar weet inmiddels dat de Tele2 pp simkaart uit de tel. van mijn echtgenote wel werkt in de Huawei.......dus met het toestel is niets mis........dus is er iets mis met mijn simkaart. Nu nog de vraag hoe gaat Tele2 dit oplossen ???
Reputatie 4
Badge +5
Welke kleur simkaart heb jij? Zoals ik aangaf zou je bij een witte simkaart een 1 voor je pincode moeten intoetsen voordat je daarmee kan bellen in het buitenland. Als je een rode, groene of blauwe simkaart hebt dan moet de simkaart staan op automatisch netwerk selecteren. Welke simkaart heeft jouw echtgenote? En wat voor melding krijg je te horen wanneer je vanuit het buitenland wilt bellen? Ik hoor het graag.

Groetjes,

Velma
Welke kleur simkaart heb jij? Zoals ik aangaf zou je bij een witte simkaart een 1 voor je pincode moeten intoetsen voordat je daarmee kan bellen in het buitenland. Als je een rode, groene of blauwe simkaart hebt dan moet de simkaart staan op automatisch netwerk selecteren. Welke simkaart heeft jouw echtgenote? En wat voor melding krijg je te horen wanneer je vanuit het buitenland wilt bellen? Ik hoor het graag.

Groetjes,

Velma

Beste Velma, Dit is ook een blauwe simkaart en ze gebruikt deze reeds meerdere jaren. De melding weet ik niet precies. Kan dat vanuit Ned. niet controleren. In elk geval komt het erop neer, dat ik geen tel. verbinding kan maken.
Gr. Adri
Reputatie 7
Badge +5
Welke kleur simkaart heb jij?
Voor er nog meer zinloze vragen met dito oplossingen komen.
Eerste regel uit de startpost.
(prepaid T2 blauw)
Echtgenote heeft
ook een blauwe simkaart
Grappig, ik maak net mijn alleroudste telefoon open met een verlopen simkaart van Tele2, en raad eens. Blauw en zeer oud, nog vóór de witte !!
Velma,
Hoe zit het met de melding op de website, waarover ik 7 dagen geleden postte? Daar stond dat bij prepaid altijd een 1 voor de pincode moest. Is de website fout.? Dat moet dan aangepast worden.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi adri dekkers,

Ik wil je graag een nieuwe simkaart toesturen, wanneer ik dit doe dan wordt je huidige simkaart wel per direct geblokkeerd en zou je 2 a 3 dagen moeten wachten tot de nieuwe binnenkomt, ga je hiermee akkoord?
Ik hoor het graag van je.

@ WhTurner, zou je mij de link willen toesturen van de site waar je dat zag staan. Ik heb nog gezocht maar ik kon deze melding niet vinden, waarschijnlijk kijk ik erover heen. Dankjewel!

Groetjes,

Velma
Hoi adri dekkers,

Ik wil je graag een nieuwe simkaart toesturen, wanneer ik dit doe dan wordt je huidige simkaart wel per direct geblokkeerd en zou je 2 a 3 dagen moeten wachten tot de nieuwe binnenkomt, ga je hiermee akkoord?
Ik hoor het graag van je.

@ WhTurner, zou je mij de link willen toesturen van de site waar je dat zag staan. Ik heb nog gezocht maar ik kon deze melding niet vinden, waarschijnlijk kijk ik erover heen. Dankjewel!

Groetjes,

Velma

Beste Velma, blijft mijn nummer dan wel gelijk ? Dan heb ik er geen probleem mee.
Gr. Adri

Hier is de link: https://www.tele2.nl/shop/mobiel/prepaid/sim-only-prepaid/
Klik dan op de button "ALLE TARIEVEN" en dan onderaan.
Reputatie 4
Badge +5
Adri, je nummer blijft hetzelfde. Ik ga morgen een nieuwe simkaart naar je uitsturen dus vanaf morgen zal je huidige simkaart niet meer werken. Ik hoop dat je dit berichtje nog op tijd leest zodat je morgen niet voor een verassing komt te staan 🙂. Ik zou ook graag nog van je horen of je met deze nieuwe simkaart wel kan bellen in het buitenland, wanneer je de gelegenheid hebt om dit te testen.

@WhTurner; Dank je wel!

Groetjes,

Velma
Adri, je nummer blijft hetzelfde. Ik ga morgen een nieuwe simkaart naar je uitsturen dus vanaf morgen zal je huidige simkaart niet meer werken. Ik hoop dat je dit berichtje nog op tijd leest zodat je morgen niet voor een verassing komt te staan 🙂. Ik zou ook graag nog van je horen of je met deze nieuwe simkaart wel kan bellen in het buitenland, wanneer je de gelegenheid hebt om dit te testen.

@WhTurner; Dank je wel!

Groetjes,

Velma

Beste Velma ,
Bedankt hopelijk gaat e.e.a. dan wel lukken, ga voorlopig de oude tel. van mijn vrouw wel gebruiken. Zodra wij weer over de grens gaan zal ik direct de nieuwe simkaart uitproberen. Je hoort nog van me.......

Groetjes en bedankt,
Adri
Reputatie 4
Badge +5
hey Adri,

Ik heb net een nieuwe simkaart naar je verstuurd. Je zou hiermee ook in het buitenland moeten kunnen bellen, laat me maar weten als je dit hebt getest.

Fijne dag,

Velma
Komt in orde.
Kaart al binnen, supersnel.........bedankt !! Nu binnenkort nog een reisje over de grens plannen.
We wachten allemaal met spanning af.......:8

Let wel op, bij volle maan werkt Tele2 niet. Het personeel loopt dan allemaal buiten met de blik naar boven te huilen. Waarschijnlijk vanwege alle gedupeerde databundeloverschrijders.....
Reputatie 4
Badge +5
Graag gedaan Adri, nu heb je een goede reden voor een nieuw reisje 😛.
Zo reisje gemaakt naar onze zuiderburen.........en helaas ook de nieuwe prepaid kaart werk dus niet.
Kan nog steeds wel gebeld worden en sms'en in en uit, maar zelf vanuit het buitenland bellen lukt niet.
Met de nwe kaart krijg ik de mededeling "Dial verzoek gewijzigd in SS verzoek" hierover kan ik nergens iets terug vinden??
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Adri,

😞 dat is jammer om te horen. Zou je mij je NAW-gegevens en klantnummer in een privé bericht willen toesturen? Je kan dat doen door op mijn naam/foto te klikken en dan op bericht. Ik zal er dan voor zorgen dat er wordt uitgezocht waardoor jij niet kan bellen in het buitenland. Had je met deze simkaart ook nog getest of je wel kan bellen wanneer die in een ander toestel zit? Ik hoor het graag.

Groetjes,

Velma
Velma, je hebt WhTurner bedankt voor die link, en we zijn nu een maand verder en nog altijd die 1 voor de pincode? Weten jullie zelf nu eindelijk eens hoe het zit? Raar.:@

@Adri
SS verzoek? Klinkt eng. Inderdaad niets terug te vinden zelfs niet met google. Unieke SIMs van Tele2? Tip: Neem een andere provider, dit is belachelijk!
Reputatie 4
Badge +5
Goedemorgen Adri,

Bedankt voor het sturen van je NAW-gegevens, i.pv. het klantnummer mag je ook je geboortedatum ter identificatie in een privé bericht doorgeven.

@ Aragorn, ik heb dit meteen gesignaleerd, ik ga er nogmaals achteraan Aragorn, dankjewel!

Groetjes,

Velma