beantwoord

overstappen

• 25 april 2019
  • 6 reacties
  • 630 x bekeken

Ik ben een tijdje geleden mijn prepaid simkaart kwijtgeraakt. Toen ik een nieuwe aan wilde vragen kreeg ik te horen dat dat niet kon en dat ik maar over moest stappen. Het probleem is dat als je je nummer wilt behouden dat daar eerst een sms naartoe gestuurd wordt (terwijl ik hem niet meer heb) om te verifiëren dat het nummer van jou is. De klantenservice van tele2 liet mij later weten dat nummerbehoud ook mogelijk was met het simnummer maar toen ik simyo belde om over te stappen zeiden ze dat ze hier het klantnummer voor nodig hadden. Op mijn tele2 kan ik niet inloggen omdat hij zegt dat mijn nummer niet klopt en op het factuur staan wel 40 cijfers en ik weet niet welke daarvan het klantnummer zijn. De vrouw van de klantenservice zei vervolgens dat ze mij het klantnummer niet mocht geven ivm privacywetgeving en dat ik maar een van de nummers moest kiezen die begon met 14.
Kortom ik wil graag overstappen met nummerbehoud weet niet meer hoe.
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 26 april 2019, 12:50

Goede vraag Roel!

Ten eerste vinden we het natuurlijk erg vervelend dat we je geen nieuwe SIMkaart kunnen sturen. Hiervoor is namelijk een verificatie nodig en die kunnen we bij prepaid klanten helaas niet uitvoeren.

En ondanks we je liever niet zien gaan is de beste oplossing toch over te stappen naar een andere provider.
We adviseren hiervoor T-Mobile. Kijk ook eens bij dit topic voor meer info hierover.

Uiteraard ben je vrij in je keuze van je nieuwe provider maar prepaid klanten hebben bij ons geen klantnummer. Kijk ook hier eens.
De factuur die jij hebt is een oude factuur, het klantnummer welke daarop vermeld staat behoord tot een systeem waarmee niet meer mee gewerkt wordt en er dus ook geen verificatie meer kan worden gedaan.

Ik hoop dat je verder aan de slag kunt met deze informatie.

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 4
Badge
Goede vraag Roel!

Ten eerste vinden we het natuurlijk erg vervelend dat we je geen nieuwe SIMkaart kunnen sturen. Hiervoor is namelijk een verificatie nodig en die kunnen we bij prepaid klanten helaas niet uitvoeren.

En ondanks we je liever niet zien gaan is de beste oplossing toch over te stappen naar een andere provider.
We adviseren hiervoor T-Mobile. Kijk ook eens bij dit topic voor meer info hierover.

Uiteraard ben je vrij in je keuze van je nieuwe provider maar prepaid klanten hebben bij ons geen klantnummer. Kijk ook hier eens.
De factuur die jij hebt is een oude factuur, het klantnummer welke daarop vermeld staat behoord tot een systeem waarmee niet meer mee gewerkt wordt en er dus ook geen verificatie meer kan worden gedaan.

Ik hoop dat je verder aan de slag kunt met deze informatie.

Groet Petra
Dat snap ik nu inderdaad maar hoe stap ik nou over met nummerbehoud? Het maakt mij niet uit naar welke provider ik ga ik wil alleen mijn oude nummer behouden en dit lijkt onmogelijk gemaakt hierdoor. Daar heeft Tele2 toch vast wel iets voor bedacht toen de AVG van kracht werd?
Reputatie 7
Badge +4
Dat is een vraag voor je nieuwe provider. Soms nemen ze ook al genoegen met je prepaid simkaart nummer. Dat is het 20 cijferige nummer dat op de simkaart staat.
Reputatie 4
Badge
Het klopt wat Eric zegt, het ligt aan je nieuwe provider hoe ze hier mee om gaan. Wellicht verschilt dat per provider. Ik weet dat Simyo inderdaad om het klantnummer vraagt. Mijn advies is probeer het eens bij T-Mobile.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Is het al gelukt Roel met de overstap? Ik ben benieuwd.
Reputatie 4
Badge
Aangezien ik geen antwoord meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra