beantwoord

Opwaarderen prepaid

• 23 mei 2015
  • 33 reacties
  • 1620 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 reacties

En wederom censuur, ach ja.

Toch een vreemde tip, uitzetten. Ik dacht dat Tele2 bundels data wilde verkopen bij prepaid. Dan moet het dus weer ingeschakeld zijn. En dan is die bundel op, en loopt je verbruik weer naar 2,50 euro per MB !! Lekker handig..... kies een provider met lagere tarieven. 15 cent is normaal, en ongeveer 20 keer zo weinig !!! Zoek even er zijn zelfs providers die internet automatisch uitzetten bij prepaid als je extra bundel op is!
Volgens mij staan de instellingen voor het ongewenste internet niet op je nieuwe telefoon Eric, maar worden door Tele2 met de simkaart meegeleverd toch ? Zodra je de simkaart plaatst staan de ongewenste instellingen er ook. Als zogenaamde service. En waarom toch die ongewenste service blijven bieden? Zit daar iemand op te wachten? Ben je van mening van wel ? Pas dan op zijn minst de tarieven aan. reken geen 2,50 maar net als andere providers 0,15 cent per mb en zeker als je jezelf prijsvechter wilt blijven noemen. . De huidige "service' leidt alleen maar tot hoge kosten en daar zit niemand op te wachten. Internet is ongewenst bij prepaid. Ik weet Eric dat andere providers ook fouten maken maar op prepaid gebied laten ze de keuze aan de klanten. Ze zetten met internet standaard uit! Niet wachten tot klanten ongewild hoge rekening krijgen !!!!!!!!!
Het is eigenlijk nog erger, je kunt de internetinstellingen niet eens verwijderen ! Service!
Reputatie 7
Badge +4
De APN settings zitten in de (nieuwere) handsets. De handset selecteert deze op basis van de IMSI. De IMSI reeksen zijn uniek per operator. Dit is iets van de laatste jaren. Daarvoor moest je de APN er met de hand inzetten, of werd er een SMS gestuurd met de juiste instellingen.
Omdat er nog steeds oude handsets van de ene provider naar andere gaan, en niet alle (oude) toestellen dus de instellingen uit de ROM kunnen halen, is het versturen van een SMS nog steeds noodzakelijk, als je het niet met de hand wil doen.
Alleen kijken naar het type handset is onvoldoende, het gaat om de software versie waar dit wel of niet mogelijk in is. Dus oude toestellen worden standaard door een SMS voorzien van de juiste APN. Het toestel kan niet zien wat voor soort abonnement of prepaid er gebruikt wordt. De APN instellingen staan ook NIET op de sim.

Blijft een feit dat je de hierna onder instellingen/mobiele netwerken/mobiele gegevens het vinkje kan uitzetten. Dit is niet door een provider via een OTA (over The air bericht) te beïnvloeden.
Dan vraag ik me toch af hoe ik bij Simyo prepaid via een simpele klik in mijn account het internet kan uitschakelen en het ook standaard uitblijft, totdat ik het zelf weer inschakel.
En zelfs al zou een provider het niet kunnen beinvloeden zoals jij stelt, blijft de vraag waarom 1 mb 2,50 euro moet kosten bij Tele2 en overal elders niet meer dan 15 cent.
Misschien kun je daar eens een technische uitleg over geven.
Reputatie 7
Badge +4
Dan wordt de mogelijkheid tot het gebruik van internet in het netwerk weggehaald. De telefoon WIL misschien wel internet gebruiken, maar kan het niet meer.
Dan wordt de mogelijkheid tot het gebruik van internet in het netwerk weggehaald. De telefoon WIL misschien wel internet gebruiken, maar kan het niet meer.

Kijk en dat bedoel ik nou al die tijd als ik mensen adviseer over te stappen naar providers die die mogelijkheid hebben..
Hé hé Eric, snap je het eindelijk?
Die mogelijkheid zou Tele2 ook moeten bieden aan prépaidklanten want dat zijn vaak erg jonge kinderen, die zouden daardoor geen gebruik meer kunnen maken van dat dure internet . Kun je als ouder tenminste gerust zijn.
Dat bedoel ik, en Eric, zoals ik al zei er zijn nu providers (zal geen naam meer noemen) waarbij je kunt kiezen voor uitschakeling, maar als je een extra bundel aanschaft wordt het automatisch weer geactiveerd! En als de bundel op is Je snapt hem al, dan gaat het weer uit.

Dan ook nog 15 ct per MB (als je zelf online je mobiele data weer aan hebt gezet), dan kun je spreken van service!!

Nu Tele2 nog..........