beantwoord

Opwaarderen prepaid

• 23 mei 2015
  • 33 reacties
  • 1620 x bekeken

Heb afgelopen dinsdag mijn telefoon opgewaardeerd met 20,00 via mijn pers.code en kreeg de melding dat het goed was en met 22,00 opgewaardeerd was.
Krijg nu een sms dat ik minder dan 1 euro saldo hebt??
Hoop toch niet dat het bedrag 20,00 euro wordt afgeschreven terwijl ik geen opwaardering heb ontvangen.
Wilde mijn saldo opvragen ook dat lukt niet nummer buitengebruik krijg ik te horen.
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 28 mei 2015, 21:09

Hoi Ria,

Dank je wel voor het versturen van de gegevens!

Ik heb het voor je nagekeken en je beltegoed is wel opgewaardeerd, het is alleen alweer op. Helaas is het opgegaan aan GPRS verbruik, oftewel, data.
Bij de prepaid aansluitingen kost dit €2,50 per MB en je hebt 8.6 MB verbruikt. Nu ga ik ervan uit dat dit een vergissing is geweest daar je het nooit gebruikt.
Ik raad je dus aan om het toegangspunt voor internet uit je toestel te verwijderen. Welk toestel gebruik je?

Aangezien je al 12 jaar klant bent met deze aansluiting en dit overduidelijk een foutje was heb ik €20 gecrediteerd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zeker weet of dit direct wordt bijgeschreven of dat het mindering wordt gebracht op je factuur dus dat zou je even moeten controleren (en zou je mij dat willen laten weten?).

Ik hoor dus graag van je welk toestel je gebruik en of het direct is bijgeschreven. Zodra ik weet welk toestel je hebt kan ik je uitleggen hoe je het toegangspunt verwijderd (je kan het natuurlijk ook even opzoeken via Google). Zolang deze ingesteld is en je beltegoed hebt loop je namelijk het risico dat dit nogmaals gebeurd.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 reacties

Badge +4
Hoi vanhaarlem1957,

Ik hoop niet voor je dat je nummer buiten gebruik gesteld is. Mocht dat het geval zijn zou je zeggen dat de opwaardering niet is gelukt en er dan ook niets in rekening gebracht wordt.
Wanneer was de laatste keer dat je hiervoor opgewaardeerd hebt?

Laat je het weten?

Groetjes Maurice
Hallo Maurice,

Dat denk ik niet want kreeg van de week een sms dat mijn bel tegoed onder de euro is.
Van mijn kant ook dom dat ik het niet gelijk nagekeken hebt of dat het er werkelijk op stond.
Is tot nu toe niet afgeschreven maar dat duurt altijd wel langer.
Voor het laatst den ik een half jaar geleden want ik bel eigenlijk nooit.

Groet,

Ria.
Badge +4
Hoi Ria,

Beltegoed kan komen te vervallen wanneer er 6 maanden niet opgewaardeerd wordt en een prepaidaansluiting wordt buiten gebruik gesteld wanneer er een jaar niet opgewaardeerd is.
Zou je me anders middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je mobiele nummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Groetjes Maurice
Hoe is het dan mogelijk dat het opwaarderen wel lukt?
Hoe is het dan mogelijk dat het opwaarderen wel lukt?
Inderdaad heel apart, heb dit ook nog nooit eerder mee gemaakt.
Badge +4
Ja dat weet ik dus niet. Ik vind het apart dat de aansluiting na opwaarderen buiten werking gesteld is. Wel is het zo dat het mogelijk is dat er een vertraging zit tussen opwaarderen en bijschrijven. Theoretisch zou je dus kunnen zeggen dat er wel opgewaardeerd is maar het bijschrijven net buiten de deadline is gevallen. Tot zover is het speculeren vandaar dat ik even om de gegevens heb gevraagd om te kijken wat er precies gebeurd is.
Reputatie 7
Badge +5
Deze vind ik wel interessant, eens kijken of dit prepaid nummer nog wel bestaat.
Ik speculeer rustig mee :8
je mobiele nummer
Ik wacht nog even af of het afgeschreven wordt....anders koop ik een opwaardeer kaartje.
Badge +4
Hoi Ria,

Dank je wel voor het versturen van de gegevens!

Ik heb het voor je nagekeken en je beltegoed is wel opgewaardeerd, het is alleen alweer op. Helaas is het opgegaan aan GPRS verbruik, oftewel, data.
Bij de prepaid aansluitingen kost dit €2,50 per MB en je hebt 8.6 MB verbruikt. Nu ga ik ervan uit dat dit een vergissing is geweest daar je het nooit gebruikt.
Ik raad je dus aan om het toegangspunt voor internet uit je toestel te verwijderen. Welk toestel gebruik je?

Aangezien je al 12 jaar klant bent met deze aansluiting en dit overduidelijk een foutje was heb ik €20 gecrediteerd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zeker weet of dit direct wordt bijgeschreven of dat het mindering wordt gebracht op je factuur dus dat zou je even moeten controleren (en zou je mij dat willen laten weten?).

Ik hoor dus graag van je welk toestel je gebruik en of het direct is bijgeschreven. Zodra ik weet welk toestel je hebt kan ik je uitleggen hoe je het toegangspunt verwijderd (je kan het natuurlijk ook even opzoeken via Google). Zolang deze ingesteld is en je beltegoed hebt loop je namelijk het risico dat dit nogmaals gebeurd.

Groetjes Maurice
Bedankt voor het uitzoeken Maurice.
Zal het in de gaten houden als het terug gestort wordt.
Heb dat inderdaad niet in de gaten gehad, ik app en bel alleen met het toestel.
Het is een LG D320n.

Groet,

Ria
Kunnen jullie GPRS niet uitschakelen, ik heb geen idee hoe dat aankomt!! Ik zit nooit op het internet en wil dat ook niet!
Als een andere provider dat wel kan ben ik genoodzaakt om over te stappen.

Gr. Ria
Reputatie 7
Tele2 zal dit niet voor je doen. Je kunt mobiele data echter zélf uitschakelen door "mobiele gegevens" uit te schakelen en het toegangspunt te verwijderen.
geen idee waar dat moet...
Badge +4
Hoi Ria,

Appen, als in WhatsApp, maakt gebruik van een dataverbinding (GPRS, HSDPA, LTE, dit zijn benamingen van datanetwerken). Als je nu zegt "ik app en bel alleen met het toestel" heb je het waarschijnlijk daaraan opgemaakt.
Het uitzetten van GPRS zorgt ervoor dat je buitenshuis niet kunt appen! Je kunt dit doen door de volgende stappen te doorlopen op je toestel:

- Instellingen
- Mobiele netwerken
- Datatoegang (deze moet uit staan)

Je kunt dan nog wel via WiFi appen.

Als je het beltegoed dus middels WhatsApp verbruikt hebt heb ik je eigenlijk onterecht je beltegoed vergoed. Aangezien ik het nu al uitgevoerd heb zal het natuurlijk niet teruggetrokken worden maar hou er dus rekening mee dat dataverbruik geld kost en er veel applicaties zijn die data verbruiken! Ik raad je aan goed na te gaan wat de mogelijkheden van je toestel zijn voordat je weer voor onaangename verassingen komt te staan.

Groetjes Maurice
Zo zie je weer iemand die er niets van begrijpt en 2,50 per MB betaalt.... Zo zijn er vele duizenden, lekker voor Tele2....

Jij noemt het onterecht vergoeden Maurice... ik noem het service, maar een echte oplossing blijft uit.
Hallo Maurice,

Ik app. alleen met wifi...heb alles nu uit staan als het goed is, terwijl ik nooit die instelling hebt aangezet!!

Gr. Ria
Goede providers zetten het definitief voor je uit. Helaas doet Tele2 dat niet, maar ze kunnen het wel! Sterker nog, voor mij is een keer een uitzondering gemaakt, en werd het netjes definitief door Tele2 uitgezet, ongeacht mijn instellingen (het ging hier om mijn dochter).

Ondanks de terugbetaling zou ik snel een andere provider zoeken, als je alleen maar wilt bellen en sms-en. tele2 biedt dit NIET aan, Simyo bijvoorbeeld wel !
Inderdaad jammer dat het zo gelopen is, heb mijn € 20,00 nog niet terug gezien duurt misschien wat langer.
Ben al 12 jaar bij Tele 2 en nooit eerder problemen gehad.

Zal het wel eens aan mijn dochters vragen wat de oplossing is.

Bedankt voor je info.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi VanHaarlem,

12 jaar geleden waren er nog geen smartphones. IS dit misschien begonnen nadat je een andere telefoon in gebruik hebt genomen?
klopt heb inderdaad een nieuwe.
heb al 12 jaar Tele 2 bedoel ik
En weet je wat er gebeurt met een nieuwe telefoon met prepaid. Ondanks de woekertarieven wordt je toestel gratis en voor niets door Tele2 geschikt gemaakt voor mobiel internet, noemen ze "service". Je leest het service-smsje en hoppa je kunt lekker internetten..... voor 2,50 euro per MB....:@

Wederom puur winstbejag.
Ik ben me er niet van bewust dat ik een sms ontvangen hebt...en ik wil helemaal niet op internet!!
Precies, daarom: overstappen! Dit gaat je vaker overkomen!!! WIe gaat er nu bij een provider die voor prepaid internet alle poorten openzet voor schrikbarend duur internetgebruik!
Reputatie 7
Badge +4
Als je een nieuw toestel hebt, dan zitten de instellingen direct in het toestel. Daar is geen SMS meer voor nodig.

Je kunt dit in Android uitzetten onder instellingen/mobiele netwerken/ en dan het vinkje bij "Mobiele gegevens" uitzetten.