beantwoord

ongewenst dataverkeer op Cat S60

• Durft te vragen
  • 0 reacties
ik probeer al heel lang op allerlei manieren het gebruik van mobiele data op 0 te stellen.

eerst door de limiet op 0 te stellen op datagebruik, dan door mobiele gegevens uit te zetten op datagebruik, en tenslotte door de naam toegangspunt te wijzigen op aanraden van Deborah. Dat laatste werkt.

Maar nu was ik in het buitenland, om te bellen heb ik op mijn tel ingelogd met 1 voor de code, en toen begon hij onmiddellijk data te laden, voor ik er bij was om de naam toegangspunt waar tele 2 weer stond te veranderen.
Betekende bijna 1 MB data in 2 momenten die beide 00.00 sec duurden. Het gaat een beetje om de 90 c die weg is voor niets ,maar meer om het idee dat ik betaal voor iets wat ik niet gebruik, en zo goed mogelijk probeer te voorkomen. Het moet toch mogelijk zijn om die 00.00 sec datamomenten er uit te filteren?

icon Beste antwoord door eric 6 maart 2019, 09:36

TS heeft een prepaid kaart. En daarop is dataverbruik best prijzig. Het toestel haalt de informatie over de accesspoint naam uit de software van het toestel na een restart. Het uitzetten van mobiele data zou een instelling moeten zijn die het toestel wel onthoudt als je het uit en aan zet.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
Hoe oud is jouw abonnement? Een een voor het simcode nummer is toch al vele jaren niet meer.? Misschien ben je met een nieuw abonnement met een databundel veel goedkoper uit.
Zonder dataoverdracht kun je niet aangemeld zijn in een netwerk. Ook daar willen ze geld voor.
Reputatie 2
Ik snap je vraag niet: wat is “dataverkeer op Cat S60”?
Reputatie 5
Badge +1
Dat is een smartphone.
Reputatie 2
Oké, dank voor de info. En @JanD2 probeer daar “ongewenst dataverkeer” op uit te schakelen. Snap ik, lijkt mij logisch. En kan Tele2 hem vertellen hoe?
Reputatie 2
Moet @JanD2 volgens mij wel eerst vertellen welk contract / abonnement hij met / bij Tele2 heeft. Anders valt op dit Forum niet te bepalen wat “ongewenst dataverkeer” is.
Reputatie 7
Badge +5
@BovensteSteen gebruik toch eens de edit functie inplaats van zoveel posts achter elkaar te posten, dat kan binnen een uur na je post.
Als je niet weet hoe dan wil het wel uitleggen.
Reputatie 7
Badge +4
TS heeft een prepaid kaart. En daarop is dataverbruik best prijzig. Het toestel haalt de informatie over de accesspoint naam uit de software van het toestel na een restart. Het uitzetten van mobiele data zou een instelling moeten zijn die het toestel wel onthoudt als je het uit en aan zet.
Reputatie 2
Badge
Hallo Jan,

Werkt jouw SIMkaart nog met een 1 voor de PINcode in het buitenland dan heb je waarschijnlijk een witte SIMkaart en dat is nog een oude.
Bel even met de klantenservice op 020-754 4444 voor een nieuwere SIMkaart daarmee hoef je je toestel niet te herstarten wanneer je naar het buitenland gaat wat het probleem van de instellingen dan ook weer oplost.

Groet Petra
Reputatie 2
Badge
Heb je inmiddels een nieuwe SIMkaart kunnen aanvragen Jan?

Groet Petra
Reputatie 2
Badge
Omdat ik geen antwoord meer heb ontvangen, ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra