beantwoord

Ongeldige MMI-code

• 29 maart 2015
  • 12 reacties
  • 7546 x bekeken

Als ik in het buitenland wil bellen (Samsung Galaxy pocket S5300 met prepaid online simkaart) krijg ik steeds de melding "ongeldige MMI-code" en blijft mijn telefoon vervolgens hangen in een inkomende oproep. Ik heb mijn simkaart ook in een andere telefoon geprobeerd, en daar gebeurt iets vergelijkbaars; geen verbinding en er komt een oproep binnen. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Dank!
Groet,
Patrick
icon

Beste antwoord door eric 13 april 2015, 12:26

Tele2 gebruikt voor prepaid een callback dienst. Je kan met Tele2 prepaid ook direct de USSD callback kiezen.
Dit kost allemaal niet meer dan een normaal gesprek hoor, maar zo kunnen ze de kosten direct van je beltegoed afschrijven.
USSD callback als je in het buitenland bent is *100*316xxxxxx# en dan op de beltoets drukken.. Bij 316xxx gebruik dus het nummer dat jij wilt bellen. b.v. 0612345678 wordt *100*31612345678#
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Patrick,

Dat is een vreemde melding. Krijg jij deze ook wanneer je in Nederland wilt bellen of alleen in het buitenland? Werkt in Nederland alles wel helemaal goed? Wat gebeurt er precies wanneer er een oproep binnenkomt? Wordt deze vanzelf verbroken, kan je opnemen of moet jij deze verbreken? Kan je wel gebeld worden in het buitenland? Ik hoor dit vraag van je om meer inzicht in de situatie te krijgen?

Groetjes,

Velma
Hoi Velma, bedankt voor je reactie! Ik krijg deze melding alleen in het buitenland. In Nederland werkt alles prima. Ik kan in het buitenland wel gebeld worden, maar niet zelf bellen. Na de foutmelding krijg ik een inkomende oproep die ik niet kan opnemen en niet meer kan afbreken. Dat lukt alleen door de telefoon uit en weer aan te zetten. Ik hoop dat dit het probleem iets verduidelijkt.
Groet,
Patrick
Reputatie 4
Badge +5
Bedankt voor je uitleg! Zou je mij je NAW-gegevens en klantnummer in een privé bericht willen toesturen? Je kan dat doen door op mijn naam foto te klikken en dan op bericht. Wil je ook meteen aangeven wat je beschikbaarheid is tijdens kantooruren en op welk telefoonnummer wij je kunnen bereiken? We nemen dan contact met je op om dit verder op te lossen.

Groetjes,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Bedankt voor het sturen van je gegevens Patrick. Mijn collega gaat telefonisch contact met je opnemen om dit verder op te lossen.

Groetjes,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Patrick,

Ik heb begrepen dat je contact hebt gehad met mijn collega en dat je volgende week naar Engeland gaat en daarbij gaat testen. Laat je ons weten hoe dat gaat?

Groetjes,

Velma
Hallo Velma, Fijn dat je collega me teruggebeld heeft. Ik heb inderdaad hier in de UK beschikbare netwerkoperators geprobeerd waarvan je collega wist dat ze zowel inkomende als uitgaande gesprekken toestaan: vodafone UK , T-Mobile UK en O2 UK. Allemaal konden ze een inkomende oproep aan, maar als ik een uitgaande oproep deed kreeg ik drie keer dezelfde melding: ongeldige MMI-code waarna er een inkomende oproep actief werd die ik alleen kon afsluiten door mijn telefoon opnieuw op te starten. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Groet,
Patrick
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 gebruikt voor prepaid een callback dienst. Je kan met Tele2 prepaid ook direct de USSD callback kiezen.
Dit kost allemaal niet meer dan een normaal gesprek hoor, maar zo kunnen ze de kosten direct van je beltegoed afschrijven.
USSD callback als je in het buitenland bent is *100*316xxxxxx# en dan op de beltoets drukken.. Bij 316xxx gebruik dus het nummer dat jij wilt bellen. b.v. 0612345678 wordt *100*31612345678#
Beste Eric, ik heb het meteen uitgeprobeerd en het werkt. Hartelijk dank!
Groet,
Patrick
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Patrick,

Wat goed om te horen dat het gelukt is om te bellen vanuit het buitenland. Ik neem deze informatie ook meteen mee voor de toekomst. Als je nog andere vragen hebt dan kan je deze altijd hier stellen.

Groetjes,

Velma
Hoi Velma, Eric, wat ik me nog afvroeg, betekent het gebruik van USSD callback dubbele gesprekskosten: 1 keer voor callback en daarna voor het 'echte' gesprek'?
Hartelijke dank.
Groet,
Patrick
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Patrick,

Excuus voor mijn late reactie, je bericht is mij ontgaan. Ik heb dit nagevraagd voor je en zodra ik dit weet laat ik dat ook hier weten.

Groetjes,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Patrick,

Bij het gebruik van USSD callback zouden er geen dubbele kosten in rekening moeten worden gebracht. Mocht jij dit toch wel zo ervaren, laat me dat dan meteen weten dan zal ik dat voor je rechttrekken.

Groetjes,

Velma