beantwoord

Omruilen groot formaat prepaid simkaart

• 17 juni 2019
  • 7 reacties
  • 460 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Hallo allemaal,

Net als andere Tele2 klanten van jaren geleden, heb ik een te grote simkaart.
Op het forum zie ik dat het wel mogelijk is om die om te ruilen.
Zou iemand mij ook kunnen helpen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 18 juni 2019, 11:13

Hoi Lamba,

Gaat het om een prepaid SIMkaart? Ik moet je dan helaas teleurstellen. Omdat we voor prepaid klanten geen verificatie check kunnen uitvoeren is het helaas niet mogelijk hiervoor nog nieuwe SIMkaarten te leveren.
Heb je een ander toestel en daarmee een ander formaat SIMkaart nodig dan kun je deze op maat laten knippen. Dat kan bij iedere telecomwinkel, zij hebben daarvoor een speciale schaar.

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi Lamba,

Gaat het om een prepaid SIMkaart? Ik moet je dan helaas teleurstellen. Omdat we voor prepaid klanten geen verificatie check kunnen uitvoeren is het helaas niet mogelijk hiervoor nog nieuwe SIMkaarten te leveren.
Heb je een ander toestel en daarmee een ander formaat SIMkaart nodig dan kun je deze op maat laten knippen. Dat kan bij iedere telecomwinkel, zij hebben daarvoor een speciale schaar.

Groet Petra
Bedankt voor de info Petra.
Vind wel raar dat het bij Frank wel kan:
https://forum.tele2.nl/prepaid-179/omruilen-groot-formaat-prepaid-simkaart-voor-nanosim-75283
Reputatie 7
Badge +4
De AVG en privacy eisen zijn recent nogal aangescherpt bij Tele2 nadat een journalist social hacking had toegepast.
Dat andere topic was van 4 maanden geleden, tot leefde de klantenservice nog op een roze wolk en dacht dat iedereeen eerlijk was.
Hallo Eric,

Bedankt voor de info.
Wat is volgens jou dan de beste oplossing?
Mijn SIMkaart laten knippen?
Nieuwe vragen met nummerbehoud?
Naaar een andere provider gaan?

Ben al 16 jaar bij Tele2 en was van plan om te blijven.

Alvast bedankt.

Lamba
Reputatie 4
Badge
Het klopt wat Eric zegt, het topic waarnaar jij verwijst is al even geleden en toen was het nog wel mogelijk maar door aangescherpte verificatie regels kan en mag ik je helaas hier niet meer mee helpen.

Goed om te horen dat je graag wilt blijven en zoals ik al aangaf kun je je SIMkaart laten knippen en gewoon gebruik blijven maken van je prepaid SIMkaart.
Een nieuwe SIMkaart aanvragen met nummerbehoud is geen optie tenzij je naar een andere provider gaat of kiest voor een SIMonly abonnement bij ons, heb je daar al eens over nagedacht?
Vanaf € 11,- heb je al een SIMonly abonnement met een bel/sms 100 bundel en 2Gb data.

Overstappen van prepaid naar abonnement binnen Tele2 met behoud van je nummer is mogelijk. Meer info vind je hier.

De keus is uiteraard aan jou!

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Eric,

Bedankt voor de info.
Wat is volgens jou dan de beste oplossing?
Mijn SIMkaart laten knippen?
Nieuwe vragen met nummerbehoud?
Naaar een andere provider gaan?

Ben al 16 jaar bij Tele2 en was van plan om te blijven.

Alvast bedankt.

Lamba

16 jaar prepaid bij Tele2? Tja, dat is nogal wat. Ik vermoed dat je één van de eerste gebruikers dan bent geweest met een 064000xxxx nummer 🙂
Nieuwe Tele2 prepaid is natuurlijk mogelijk. https://www.tele2.nl/mobiel/prepaid/
Maar je gaat de simkaart in een nieuw toestel gebruiken, dus misschien heb je behoefte aan wat anders? Want zodra je de simkaart in een smartphone stopt gaat automatisch het internet geactiveerd worden. Prepaid data is best wel duur, dus een klein abonnement kan dan ook een idee zijn.

Van prepaid naar abonnement kan niet binnen Tele2. Wel zou je als workaround een gratis T-mobile simkaart kunnen bestellen en daar nummerbehoud op aanvragen. Zodra je nummer over is kun je de door jouw gewenste Tele2 product weer aanschaffen, dus een prepaid of abonnement en het T-mobile nummer daar weer heen porteren. Is allemaal best wel wat werk, maar werkt uiteindelijk wel. https://www.t-mobile.nl/gratis-prepaid-simkaart
Reputatie 4
Badge
Aangezien er geen reacties meer zijn ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra