beantwoord

nummer vervallen

  • 10 september 2015
  • 32 reacties
  • 2540 x bekeken

Ik had my first sim prepaid al een tijd niet meer opgewaardeerd want ik gebruik het vooral om telefoontjes en Sms'jes te ontvangen en nu is mijn nummer vervallen. Ik heb geen waarschuwing gehad. Hoe kan ik dit nummer terugkrijgen en weer opwaarderen?
icon

Beste antwoord door jlthkoch 10 september 2015, 23:14

Ik neem aan dat je niet je mobiele nummer als forumnaam hebt gebruikt, want dat zou niet zo slim zijn. Dat wordt ook afgeraden bij registratie.

Verder wordt 6 maanden na de laatste opwaardering je nummer geblokkeerd. Je hebt dan nog 6 maanden om op te waarderen en dan krijg je ook je eventuele resterende tegoed nog terug. Nadat die 6 maanden verstreken zijn vervalt echter je mobiele nummer definitief en tevens het eventueel nog resterende tegoed.

Als het dus 12 maanden geleden is dat je voor het laatst hebt opgewaardeerd is je nummer definitief vervallen. Is het minder dan 6 maanden geleden dan kun je nog opwaarderen en je nummer terugkrijgen. Opwaarderen van een geblokkeerd nummer kan via de klantenservice.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

32 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hallo forumleden,

@Skippert7: Wat jammer dat je het nummer kwijt bent. Ach, zie het als een wijze les voor de toekomst. 😛 Mocht je ergens niet uitkomen, trek vooral bij ons aan de bel!

@WhTurner: Bedankt voor de update(s). Ik heb het doorgezet naar inSided. Ze zijn bekend met het probleem en zijn op zoek naar een passende oplossing. Als ik meer weet, zal ik jullie daarvan op de hoogte stellen.

Fijne middag allemaal!

Groetjes, Ciana
Op de startpagina van het forum staat bij het laatste bericht in een groep de juiste naam ( https://forum.tele2.nl )
In de lijst van de groep "Prepaid" ( https://forum.tele2.nl/prepaid-179 ) staat het nog fout.
Het maakt niet meer uit dat het nummer er nog staat, ik ben het nummer inderdaad kwijt,
Ik had een jaar niet opgewaardeerd en de waarschuwings-smsjes niet ontvangen omdat ik toen in het buitenland zat. Ik zal dus een nieuwe sim moeten aanvragen.
dubbel....
Aanvulling:
De fout staat in de html:
Gestart door ......forum.tele2.nl/members/skippert7-90291" class="username">0640499238,

achter "username"
Ook bij mij staat nog het 06-nummer (met Chrome), ook nog even met Firefox geprobeerd (eerste maal op het forum met FF). Ook daar fout.
Reputatie 7
Badge +5
Heeft inSided jou met deze vraag op pad gestuurd, of is dat de eerste vraag die je van inSided krijgt ?
Vraag eerst even welke browser, dan laten we ze cookies en cache wissen :?
Als ze dat nu vanzelf laten doen in de database zou het er niet meer staan, in geen enkele browser,.

btw, bij mij Chrome én IE blijft het staan.
W.s. zit jij ingelogd op inSided,.
Reputatie 2
Badge +2
@ciana. Je hebt wel de inlognaam gewijzigd, maar in de topicoverzicht pagina staat nog het 06 nummer



Kan je mij vertellen welke internetbrowser jij gebruikt? Ik maak gebruik van Google Chrome en daarin wordt de wijziging wel goed doorgevoerd. Zodra ik je reactie binnen heb, kan ik de case doorsturen naar de desbetreffende afdeling. Ik hoor van je!
Reputatie 2
Badge +2
Dag WhTurner, ik heb er ook even een melding van gemaakt. Bedankt voor je oplettendheid!
Reputatie 7
Badge +5
De reacties waren nuttig en ik zal van de week even bellen met de klantenservice om het op te lossen.
Wat is hier uit gekomen ?
Volgens de ACM registers (15-09-'15 12.06) is het nummer nog steeds toegekend.
Staat ook niet op afkoelen of geblokkeerd.
M.a.w., als er een probleem mee is ligt dat aan/bij Tele2.
@ciana. Je hebt wel de inlognaam gewijzigd, maar in de topicoverzicht pagina staat nog het 06 nummer



Ik heb kiko daar ook al eens op gewezen, zij zou dat laten onderzoeken, maar daar is ze niet op teruggekomen.
Juist om na te gaan of het nummer is vervallen is het nodig om de klantenservice te bellen ikheb4G. Dat je een nieuwe prepaid kan aanvragen is denk ik wel duidelijk
Er vat niet veel met de klantenservice te overleggen. Als je nummer is opgeheven, dan kun je dat niet meer terugkrijgen.
Je zou wel een nieuwe prepaid kunnen aanvragen: https://www.tele2.nl/shop/mobiel/prepaid/sim-only/ Kost je 10 euro en dan krijg je 20 euro beltegoed erbij!
Beste topicstarter '06********',

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan de reacties van de forumleden. Is jouw gebruikersnaam tevens jouw telefoonnummer? Wegens privacyredenen is het niet verstandig om deze gegevens online te communiceren. Graag ontvang ik een vervangende gebruikersnaam van jou zodat ik dit kan aanpassen voor je!

Groetjes,
Ciana


Beste Ciana,

Ik dacht dat ik om een vraag te kunnen posten moest inloggen met het telefoonnummer in plaats daarvan heb ik dus zonder het door te hebben een nieuw account gemaakt met het nummer als gebruikersnaam. Dat was niet de bedoeling nee. Het is heel aardig als je het wil veranderen. Wil je het aanpassen naar Skippert7
De reacties waren nuttig en ik zal van de week even bellen met de klantenservice om het op te lossen.
Bedankt!
Groeten,

Skippert7
Welja Friesian, zolang er Google is is er hoop zeggen ze bij ons op de bejaardensoos :D

https://www.google.nl/
Stukkie off-topic beste mensen.....ik ben dit jaar van "15" naar "25" gegaan op een dag, en ik heb net als Karin ook niks meer van Tele2.
Zelfs voor mij is er ook nog hoop.. 🆒


😃
Reputatie 2
Badge +2
Beste topicstarter '06********',

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan de reacties van de forumleden. Is jouw gebruikersnaam tevens jouw telefoonnummer? Wegens privacyredenen is het niet verstandig om deze gegevens online te communiceren. Graag ontvang ik een vervangende gebruikersnaam van jou zodat ik dit kan aanpassen voor je!

Groetjes,
Ciana
TATA! Dat was mijn lijn... Karin is geen klant, heeft geen Tele2 producten en antwoord dan op vragen van klanten met verkeerde antwoorden. :)

Nou Hopenloos ik vind het knap van je dat je ondanks het feit dat je amper 3 maanden actief bent op het forum al precies denkt te weten wat de voorwaarden en regels zijn om belangeloos deel te mogen nemen aan dit openbare forum.
Waar je die regels hebt opgezocht weet ik niet, maar ze kloppen van geen kant!
Nergens wordt een leeftijdsgrens gesteld, nergens staat in de voorwaarden dat je klant moet zijn van Tele2 en al helemaal nergens staat dat je alles moet weten over de diensten en de producten van Tele2.
Je kunt hier gewoon je ervaringen delen en discussies aangaan en waarom zou je niet mogen vergelijken met andere providers?
Waarom mijn eerder gegeven antwoord aan jou is verwijdert weet ik niet....
Daarom nogmaals .....

Ik ben 72 jaar, geen klant meer bij Tele2 na 15 jaar wel klant geweest te zijn, zowel met mobiel als vaste telefoon en had abonnement internet/ bellen.
Heb de uitdrukkelijke toestemming van de moderatie om hier aanwezig te mogen zijn en kreeg zelfs nadat ik al klant af ben, de uitnodiging om Goldmember te worden.
Dus zal ik blijven posten op MIJN manier zoals ik dat altijd heb gedaan

.
Ik heb in elk geval de toestemming van de moderator om hier aanwezig te kunnen en mogen zijn.
Mocht daar onverhoopt verandering in komen en acht men het bij Tele2 ongewenst dat ik hier aanwezig ben, dan hoor ik dat liever van de moderator zelf.

Groet Karin
Reputatie 7
Badge +5
Waarom is er een post "verdwenen" ?
Karin pareert persoonlijke aanval op aanval op een zeer nette en volwassen manier waar iedereen een puntje kan zuigen.
Dubbele moraal bij de moderatie ?
Ja inderdaad, de robot zelf hoeft niet over capaciteiten te beschikken natuurlijk. De programmeur stelt in.....


Hoelang doet een robot erover om goed te functioneren? :D


Hangt van zijn/haar programmeur af🆒
.[/quote=Bombarie]

Gelukkig ben je jong genoeg en nog een hoop te leren ;)[/quote]

Hoelang doet een robot erover om goed te functioneren? 😃
Reputatie 7
Badge +5
TATA! Dat was mijn lijn...
Wees er nog trots op ook.
Dan ook nog zo'n politiek bij elkaar geflanst antwoord waar het betweterige vanaf druipt.
Gelukkig ben je jong genoeg en nog een hoop te leren 😉
Reputatie 7
Je hoeft geen Tele2-producten te hebben om actief te (kunnen / mogen) zijn op het forum. Je hoeft ook niet een bepaalde leeftijd te hebben. Je informatie hoeft ook niet altijd correct te zijn, je mag er best wel eens naast zitten. Wij zijn immers geen medewerkers maar antwoorden naar beste weten / kunnen.

Goed dat je de informatie hebt verbeterd. Ik kan (en wil) niet alles weten van de producten van Tele2.
Reputatie 2
Badge
TATA! Dat was mijn lijn... Karin is geen klant, heeft geen Tele2 producten en antwoord dan op vragen van klanten met verkeerde antwoorden. Gelukkig zijn er nog andere klanten die haar dan kunnen verbeteren. Dank je John.. Toch twijfel ik of jij zelf ook een prepaid kaart hebt? Ik heb die wel en dan is hie rhet juiste antwoord:
Klant waardeert op op moment X
Na X + 50 weken ontvangt de klant een 1e waarschiwing dat het termijn bijna afloopt
Na X + 51 weken ontvangt de klant een 2e waarschiwing dat het termijn bijna afloopt
Na X + 1 jaar wordt het beltegoed bevroren en kun je alleen nog gebelt worden binnen Nederland.
Na X + 1 jaar en 1 maand komt het nummer en het beltegoed te vervallen.

1) X vangt met elke opwaardering weer opnieuw aan.
2) Als je in week 50 of 51 je telefoon toestel niet een keer aanzet, dan ontvang je die waarschuwings sms ook niet.
Deel van de info is te zien op: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/prepaid/opwaarderen/
Rest van eigen waarneming 🙂