beantwoord

NUL beltegoed

• Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties
Kan iemand voor me kijken waar mijn beltegoed gebleven is?

Gisteren opgewaardeerd, stond op ruim negen euro, opgewaardeerd met vijf, zou er tien kado krijgen, kijk vanmorgen of die er al bij staan, staat tegoed op NUL.

Telefoon stond uit.

icon Beste antwoord door Friesian 16 november 2017, 09:52

Controleer eens op www.payinfo.nl of je geen "leuke diensten" afneemt.

Telefoon stond uit anders zou ik zeggen, kijk toch ff bij gegevensgebruik of een externe data app.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 Reacties

Controleer eens op www.payinfo.nl of je geen "leuke diensten" afneemt.

Telefoon stond uit anders zou ik zeggen, kijk toch ff bij gegevensgebruik of een externe data app.
Dag Friesian,

heb de prepaidkaart / telefoon combinatie nog niet eens in gebruik genomen. Een keer mee gebeld om nummer mee te activeren, vandaar iets minder dan tien euro beltegoed.
Hoi aart w.

Er is toch niet een grote upgrade gedownload via mobiel data? Hoe kun je bellen (*edit* sim activeren) zonder dat de telefoon/sim in gebruik is genomen?

*edit
(smartphone ga ik vanuit)
Een telefoon waarmee je dagelijks belt, mailt en internet beschouw ik als in gebruik genomen.
aart w. schreef:

Een telefoon waarmee je dagelijks belt, mailt en internet beschouw ik als in gebruik genomen.

Dan verschillen we in mening, maar goed.

Fijne dag nog.
Hoop dat de oplossing gevonden is/wordt.
Friesian schreef:

aart w. schreef:

Dan verschillen we in mening, maar goed.

Fijne dag nog.
Hoop dat de oplossing gevonden is/wordt.

In elk geval aardig dat je even reageerde.

Geniet van je dag .. ..
Zie dat er nu wel weer beltegoed op mijn overzicht staat.

Topic mag wat mij betreft wel gesloten worden.
Reputatie 5
Badge
@aart w. Fijn dat er weer beltegoed opstaat! Je kunt met *111# je huidige beltegoed controleren en via Mijn Prepaid kun je kijken waar je beltegoed naartoe gaat.

Ik deel de zorgen van @Friesian dat je telefoon wellicht internet gebruikt en raad je ook aan dit goed te controleren. Op Mijn Prepaid staat dit aangegeven als "GPRS Data".
Frenk van Tele2 schreef:

@aart w. Fijn dat er weer beltegoed opstaat! Je kunt met *111# je huidige beltegoed controleren en via Mijn Prepaid kun je kijken waar je beltegoed naartoe gaat.

Ik deel de zorgen van @Friesian dat je telefoon wellicht internet gebruikt en raad je ook aan dit goed te controleren. Op Mijn Prepaid staat dit aangegeven als "GPRS Data".

Dag Frenk,

heb op mijn tele2 gezien dat een paar pogingen om een Ookla snelheidstestje te doen met het slechte bereik dat ik hier heb me in elk geval ruim tien euro hebben gekost. Zie mijn tweede topic.
Reputatie 5
Badge
De speedtest van Ookla kan behoorlijk wat MB's vergen...

Mijn advies is om altijd als je wilt gaan internetten via de zendmasten eerst een +bundel te activeren. Dat kan al vanaf 1 euro.
Frenk van Tele2 schreef:

De speedtest van Ookla kan behoorlijk wat MB's vergen...

Mijn advies is om altijd als je wilt gaan internetten via de zendmasten eerst een +bundel te activeren. Dat kan al vanaf 1 euro.

Dan had het me vast niet zoveel gekost. Best wel zonde, zeker omdat het bereik hier voorzichtig gezegd 'zwaar tegenvalt'.
Beste aart w.

Heb je al gekeken naar wat de dekkingskaart aangeeft? Welk beeld geeft dat op jouw locatie?

Tele2 rekent bij prepaid internet €2.50 per MB as-you-go en dat is ontzettend veel. Dus als je controleert in je telefoon (gegevensgebruik) dan kun je al bereken wat het daar aangegeven kost.

Apps
Ookla speedtest geeft de snelheid weer.
Network cell info lite toont je o.a. de plaats waar de gebruikte mast staat.

Zeker bij prepaid werkt bijvoorbeeld een app als my Datamanager erg goed vanwege een in te stellen limiet. Houdt bij een bundel een marge aan van 80% dan heb je een reserve.

Fijne avond nog.

Groetjes
Friesian
Friesian schreef:

Beste aart w.

Heb je al gekeken naar wat de dekkingskaart aangeeft? Welk beeld geeft dat op jouw locatie?

Tele2 rekent bij prepaid internet €2.50 per MB as-you-go en dat is ontzettend veel. Dus als je controleert in je telefoon (gegevensgebruik) dan kun je al bereken wat het daar aangegeven kost.

Apps
Ookla speedtest geeft de snelheid weer.
Network cell info lite toont je o.a. de plaats waar de gebruikte mast staat.

Zeker bij prepaid werkt bijvoorbeeld een app als my Datamanager erg goed vanwege een in te stellen limiet. Houdt bij een bundel een marge aan van 80% dan heb je een reserve.

Fijne avond nog.

Groetjes
Friesian

Volgens de dekkingskaart zou hier in Enkhuizen 4g moeten zijn. Zelfs buiten krijg ik dat niet. Staat 4g wel aan voor prepaid klanten?
Lees even deze reactie, geen 4G via prepaid aldus de reactie van @Eric.
https://forum.tele2.nl/prepaid-179/nul-beltegoed-68324/index1.html#post414376

Selecteer eens op de dekkingskaart afzonderlijk 2G, daarna 3G op jouw locatie.
Welke informatie levert dat op?
Friesian schreef:

Lees even deze reactie, geen 4G via prepaid aldus de reactie van @Eric.
https://forum.tele2.nl/prepaid-179/nul-beltegoed-68324/index1.html#post414376

Selecteer eens op de dekkingskaart afzonderlijk 2G, daarna 3G op jouw locatie.
Welke informatie levert dat op?

3G geeft grote witte vlekken op mijn lokatie. 4G is mooi egaal, maar dat lijkt niet te werken.

Dit alles nodigt niet echt uit om een normaal abonnement af te sluiten, had prepaid gekocht om eens te zien of Tele2 een leuk alternatief zou zijn voor T-mobile.
Reputatie 7
Badge
[/quote]

3G geeft grote witte vlekken op mijn lokatie. 4G is mooi egaal, maar dat lijkt niet te werken.

Dit alles nodigt niet echt uit om een normaal abonnement af te sluiten, had prepaid gekocht om eens te zien of Tele2 een leuk alternatief zou zijn voor T-mobile.[/quote]

Je kunt dat beter eens testen met een maandelijks opzegbaar sim only abonnement.
Pre paid is een heel ander verhaal.
@Estherunlimited dan moet aart w. wel beschikken over het juiste (whitelist) GSM/WCDMA/LTE(4G) toestel.
Reputatie 7
Badge
Friesian schreef:

@Estherunlimited dan moet aart w. wel beschikken over het juiste (whitelist) GSM/WCDMA/LTE(4G) toestel.

Uiteraard Friesian als hij dat niet heeft kan hij beter bij zijn huidige provider blijven.....of een geschikt toestel aanschaffen.
Estherunlimited schreef:

Uiteraard Friesian als hij dat niet heeft kan hij beter bij zijn huidige provider blijven.....of een geschikt toestel aanschaffen.

Of aart w. kijkt welke provider wel dekkende 3G (en 4G) op zijn locatie(s) biedt. 😉
Reputatie 7
Badge +2
aart w. schreef:

Dit alles nodigt niet echt uit om een normaal abonnement af te sluiten, had prepaid gekocht om eens te zien of Tele2 een leuk alternatief zou zijn voor T-mobile.

Tele2 is afhankelijk van de 3G netwerk van T-Mobile voor 3G.

En bij 4G kun je bijna vanuit gaan voor gelijke bereik in veel gebieden delen ze opstelpunten.
Reputatie 7
Badge
Om 4G van Tele2 te testen kun je beter een maandelijks opzegbaar abonnement bestellen. Indien dat toch tegen mocht vallen dan kun je er snel weer vanaf.
Estherunlimited schreef:

aart w. schreef:

Je kunt dat beter eens testen met een maandelijks opzegbaar sim only abonnement.
Pre paid is een heel ander verhaal.

Even teruglezen beste @pipodeclown
TS heeft dan een 4G whitelist toestel nodig zoals ik zei.
Reputatie 7
Badge
Klopt dat TS dan een 4G whitelist toestel nodig heeft en ook dat het maandelijks opzegbare abo al genoemd was. Ik zou bijna sorry gaan zeggen dat ik hier mijn tijd investeer om anderen te helpen. Zelf vind ik het prettig om in geval van een vraag het advies van meerdere mensen te horen, zodat ik mijn eigen keuze daarop kan baseren. Ik krijg nu de indruk dat ik een tik op de vingers krijg.

Hoog tijd om dit topic te sluiten.
pipodeclown schreef:

Ik zou bijna sorry gaan zeggen dat ik hier mijn tijd investeer om anderen te helpen. Zelf vind ik het prettig om in geval van een vraag het advies van meerdere mensen te horen, zodat ik mijn eigen keuze daarop kan baseren. Ik krijg nu de indruk dat ik een tik op de vingers krijg.

Hoog tijd om dit topic te sluiten.

Beste pipodeclown.

(Bijna) Sorry zeggen, is absoluut niet nodig en al helemaal niet omdat je tijd investeert om te helpen.
Dat is niet aan de orde, op geen enkele wijze. Er is geen enkele reden om dat beeld te vormen.

Ik heb al vaker op het forum je bijdrages gelezen ook al leverde ik dan geen bijdrage.
Ik kan je garanderen dat je al veel TS hebt geholpen op een zeer goede constructieve wijze.

Van een tik op de vingers is geen sprake, ik gaf alleen aan dat er al op een reactie was die dat behandelde, niet meer dan dat.
De door mij op mijn manier gebruikte quote was een beetje overzichtelijker, naar mijn mening althans.

Dus stel, mocht ik je tegen het zere been hebben geschopt, klinkt minder dan ik het bedoel, lees er dan gewoon overheen.

Ga gewoon door met mensen helpen en een eigen mening vormen, doe ik ook.

Fijne avond en voortzetting van het weekend.

Groetjes
Friesian
(Bijna) Sorry moet zijn Bijna sorry......Naja, who's perfect. 😎😉