beantwoord

Nieuwe simkaart i.v.m. verandering prepaid standaard, oude simkaart werkt niet meer?

• 10 augustus 2017
  • 8 reacties
  • 716 x bekeken

Ik heb vanmorgen telefonisch via de klantenservice een nieuwe simkaart aangevraagd met hetzelfde nummer (ik heb prepaid standaard), zodat ik ook in het buitenland kan blijven bellen.
Sinds vanmiddag heb ik geen netwerk meer.
Zou dit kunnen komen doordat alles al is omgezet op de nieuwe simkaart?
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 14 augustus 2017, 09:20

Bedankt voor de gegevens! Je hebt inderdaad een verkeerde simkaart toegestuurd gekregen. We hadden meteen een correcte simkaart nagestuurd, daarom heb je er uiteindelijk twee gekregen.

De blauwe simkaart is niet geschikt; de gele simkaart die je hebt gekregen is degene die je moet gebruiken om na 28 augustus nog gebruik te blijven maken in het buitenland.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ja, dat klinkt wel aannemelijk.. Bel eens met een andere telefoon naar dat nummer, als je voicemail krijgt, dan is het overzetten in iedergeval goed gegaan. De nieuwe kaart zal vandaag of morgen wel in de bus liggen.
Reputatie 6
Badge
Hoi Isabel! Het is bij prepaid gebruikelijk dat we bij het verzenden van je nieuwe simkaart deze meteen activeren. Daarbij wordt je oude simkaart uitgeschakeld en werkt die niet meer.

Overigens versturen we voor het prepaid standaard verhaal speciale simkaarten die wij pas activeren als je die ontvangen hebt. Als ik je klacht lees dan zou het misschien kunnen dat je een verkeerde simkaart gekregen hebt of dat er iets anders speelt.

Is het goed als ik het voor de zekerheid even nakijk? Zou je me alsjeblieft een privericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Je adres inclusief postcode en woonplaats (indien het afwijkt ook het adres waar we de simkaart naartoe hebben gestuurd)
- Klantnummer of Geboortedatum
- Het 06-nummer in kwestie
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Frenk.

Ik zie je gegevens tegemoet!
Frenk, ik heb je een privébericht gestuurd met de gegevens.
Toen ik de simkaart heb aangevraagd heb ik gevraagd of ik nog iets speciaals moest doen als ik de nieuwe simkaart kreeg, maar volgens de klantenservice kon ik gewoon het nieuwe simkaartje in mijn telefoon doen en dan zou het werken. Het tegoed van de oude kaart zou ook op het nieuwe kaartje gezet worden.
Ik heb de simkaart gisteren aangevraagd, maar vandaag nog niet ontvangen (maar het kon een paar dagen duren, dus ik hoop dat ik hem misschien morgen met de post krijg).

Hoi Isabel! Het is bij prepaid gebruikelijk dat we bij het verzenden van je nieuwe simkaart deze meteen activeren. Daarbij wordt je oude simkaart uitgeschakeld en werkt die niet meer.

Overigens versturen we voor het prepaid standaard verhaal speciale simkaarten die wij pas activeren als je die ontvangen hebt. Als ik je klacht lees dan zou het misschien kunnen dat je een verkeerde simkaart gekregen hebt of dat er iets anders speelt.

Is het goed als ik het voor de zekerheid even nakijk? Zou je me alsjeblieft een privericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Je adres inclusief postcode en woonplaats (indien het afwijkt ook het adres waar we de simkaart naartoe hebben gestuurd)
- Klantnummer of Geboortedatum
- Het 06-nummer in kwestie
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Frenk.

Ik zie je gegevens tegemoet!
Vandaag 2 verschillende brieven gekregen met 2 verschillende simkaartjes!?!
De klantenservice was helaas al gesloten, maandag maar weer opnieuw bellen.
Reputatie 6
Badge
Bedankt voor de gegevens! Je hebt inderdaad een verkeerde simkaart toegestuurd gekregen. We hadden meteen een correcte simkaart nagestuurd, daarom heb je er uiteindelijk twee gekregen.

De blauwe simkaart is niet geschikt; de gele simkaart die je hebt gekregen is degene die je moet gebruiken om na 28 augustus nog gebruik te blijven maken in het buitenland.
hallo,
Zojuist krijg ik een sms bericht van Tele2 dat over 5 dagen mijn simkaart niet meer werkt in het buitenland.
Schandalig!!!
Nergens informatie over hoe of wat.
Wat gebeurd er met mijn telefoonnummer en beltegoed als ik een andere sim aanvraag?
Badge
@Hehallohallo, Je behoudt bij de nieuwe simkaart je telefoonnummer en het beltegoed wat er op staat!
Wil je meer informatie dan raad ik je aan om een eigen topic aan de maken.

Groetjes, Maris
Ja je moet bellen met de klanten'service' om de nieuwe sim te laten activeren. Daarvoor is geen andere manier.
De klanten'service' is onbereikbaar: @"Het is momenteel drukker dan u van ons gewend bent. Bel aub op een ander moment nogmaals" "
Mijn beltegoed door die lange wachttijden en vergeefse pogingen onderhand behoorlijk geslonken 🤑
De enige simpele en doeltreffende oplossing: een alles in één pakket van TELFORT met gratis nieuwe sim. Een stuk voordeliger én beter. Tele2: klaar ermee!!