beantwoord

nieuwe simkaart

• 20 maart 2016
  • 1 reactie
  • 126 x bekeken

Mijn mobiel is gestolen. Als ik een nieuwe simkaart wil bestellen op tele2.nl dan vragen ze of ik mijn simkaart wil blokkeren.
Stel dat ik hier dus de optie "ja ik wil blokkeren" in vul en daarna wordt er om mijn mobiele nummer gevraagd en ik vul
hier mijn oude nummer( van mijn gestolen mobiel in). Krijg ik dan op mijn nieuwe simkaart mijn oude nummer
en als ik (ik heb samsung) met google+ inlog, krijg ik dan mijn oude gegevens en contacten weer terug en behoud ik dan mijn oude nummer?

Als iemand verder nog tips heeft voor mijn probleem zou dat zeer gewaardeerd worden.
icon

Beste antwoord door eric 20 maart 2016, 16:10

Dit klopt allemaal. Als JA ik wil blokkeren invoert, dan wordt de oude simkaart direct uit het netwerk verwijderd en de nieuwe geactiveerd met hetzelfde nummer. Het telefoonnummer staat trouwens niet OP de simkaart, maar in het netwerk wordt het simkaart nummer gekoppeld aan jouw telefoonnummer.
Op smartphones sla je de contacten ook niet meer op op de simkaart, maar op Google (of apple). Dus je contacten kun je weer uit de cloud ophalen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Dit klopt allemaal. Als JA ik wil blokkeren invoert, dan wordt de oude simkaart direct uit het netwerk verwijderd en de nieuwe geactiveerd met hetzelfde nummer. Het telefoonnummer staat trouwens niet OP de simkaart, maar in het netwerk wordt het simkaart nummer gekoppeld aan jouw telefoonnummer.
Op smartphones sla je de contacten ook niet meer op op de simkaart, maar op Google (of apple). Dus je contacten kun je weer uit de cloud ophalen.