vraag

netwerkblokkering

• 16 december 2019
  • 8 reacties
  • 283 x bekeken

Hallo mensen van Tele2,

Ik heb een telefoon gekocht bij tel2 met prepaid kaart.

Omdat tel2 ophoudt met prepaid is het Tele2 Prepaid nummer overgezet naar prepaid van T-Mobile.

Maar nu kan ik mijn telefoon alsnog niet gebruiken, doordat er een netwerkblokkering op zit. Hoe kan ik deze opheffen?  

Desgevraagd heb ik toestel type en IMEI code paraat.

Groet, Marico

8 reacties

Tele2 klantenservice zegt niet in staat te zijn het SIM lock van mijn telefoon te verwijderen.

Daarvoor word ik doorverwezen naar een 'belwinkel'; maar de kosten daarvan wil tele2 niet vergoeden.

Terwijl Tele 2 verplicht is het simlock gratis te verwijderen.

Ik word als prepaid klant de deur uit geschopt met een trap na.

Bedankt! maar niet heus!

Reputatie 7
Badge +4

Het is wel heel lang geleden dat toestellen met een lock zijn verkocht. Welk type toestel heb je?

Het is een Samsung GT-E1150i

De leeftijd van het toestel is m.i.  niet relevant, het toestel is meer dan een jaar geleden via tele2 aangeschaft, in prima staat, voldeed meer dan prima en functioneerde uitstekend, totdat door de door tele2 zelf aangeboden  overstap het simlock actief werd.

De wettelijke afspraak is dat een simlock één jaar op een toestel mag zitten. Na het eerste jaar moet het simlock desgevraagd gratis verwijderd worden door  uw eigen provider. 

Tele2 zou de code daarvoor gratis moeten verstrekken. 

Reputatie 7
Badge +5

Normaal gesproken zouden ze je de unlock code moeten geven na een jaar, dat klopt.

Verder is het ook raar dat ze die niet (meer) hebben, daarom vind ik persoonlijk dat ze je het unlocken dan wel zouden moeten vergoeden.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou even wachten om te kijken of een moderator toch nog iets voor je kan betekenen.

Lijkt erop dat ik kan wachten tot St. Juttemis.

Tele2 laat duidelijk zien dat het zijn klanten afpoeiert.

'service' medewerkers zeggen ijskoud 'daarmee kan ik niet helpen'
'daarover staat niks in de procedure'  

Eerst een overstap opdringen en dan je maar lekker laten zitten
met een onbruikbare telefoon,
niet werkend telefoonnummer
en niet verbruikt saldo.

Reputatie 7
Badge +1

Dit forum is primair een klantenforum, geef de moderators even de tijd om door alle topics te gaan en ook dit topic te beantwoorden.

Reputatie 3
Badge

@marico 

Hi, ik ga jou helpen! Exuses voor de late reactie. 
Ik ga er alles aan doen om die unlock code voor jou te verzorgen.

Kan je mij een Privébericht sturen met de volgende gegevens dan kijk meteen met jou mee : 

• Naam 

• Adres + E-mail

• Postcode + Woonplaats 

• Klantnummer  en 06-nummer

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas

Reageer