beantwoord

Met prepaid geen telefonie netwerk beschikbaar in het buitenland, simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe

• 31 augustus 2018
  • 13 reacties
  • 1550 x bekeken

Ik heb geen netwerk voor bellen en sms-en beschikbaar in het buitenland, er zijn wel netwerken aanwezig, maar als ik ze selecteer staat mijn simkaart het netwerk niet toe.

Ik heb al geprobeerd handmatig netwerk te selecteren, in het tele-2 menu de simkaart op het buitenland te zetten, mobieltje opnieuw opstarten, niets helpt.

Ik lees op forums dat er een jaar geleden iets veranderd is en dat je soms een nieuwe simkaart nodig hebt. Waarom lees ik daar dan niets over op de Tele-2 website met alle tips over bellen in het buitenland? Tip 1: zorg dat je een goede simkaart hebt? Dat staat er niet bij.

Vraag: heb ik een nieuwe simkaart nodig? Of is er een makkelijker oplossing, want de komende 2 weken ben ik in het buitenland en nu heb ik het dus juist nodig...

We verwachten van Tele-2 een zo spoedig mogelijke oplossing
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 3 september 2018, 15:39

Om alle onzekerheid uit de wereld te helpen: je hebt inderdaad een prepaid standaard en de simkaart die je gebruikt is niet heel oud maar helaas niet modern genoeg zodat je in het buitenland kan blijven bellen/internetten.

Het controleren van of je simkaart geschikt is kunnen we eigenlijk alleen door een kijkje in het systeem te nemen - misschien is dit ook de reden dat het niet prominent op de website vermeld staat.

Als je wilt kan ik je aan een nieuwe simkaart helpen. Deze sturen we per briefpost op. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Je adres inclusief postcode en woonplaats (indien we de simkaart naar een ander adres moeten sturen graag ook een Nederlands postadres)
- Je volledige naam
- Een alternatieve gebruikersnaam voor op het forum (je huidige gebruikersnaam is niet helemaal conform onze huisregels 😉 )

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Frenk.

Ik zie je gegevens tegemoet!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Ik ben bang dat je eerst een andere simkaart moet hebben voordat het weer in het buitenland werkt. Deze link maakt het allemaal wat duidelijker vermoed ik.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/prepaidstandaard/
Beste Flipse, bedamkt voor het antwoord. Inderdaad een nieuwe SIM kaart dus. Jammer dat Tele2 dit niet als tip 1 heeft staan voor als je met prepaid wilt bellen in het buitenland. ..

Echt balen dus! En voor volgend jaar vakantie
een nieuwe kaart aanvragen of overstappen naar een andere provider? Kijken of we door de kat of de hond gebeten willen worden.

Is dit een prepaid ontmoedigingsbeleid?

In ieder geval is er nu helderheid. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +2
Heb je nog een simkaart waar je een 1 voor de pincode moet intoetsen mocht je in het buitenland zijn?

Als het goed is hebben klanten met z'n simkaart de bericht gekregen dat ze een nieuwe simkaart moesten aanvragen om gebruik te maken van de Tele2 diensten in het buitenland.

Dat ging niet bij iedereen soepel, sommige mensen hadden geen actuele mail of post adres in het systeem.

Dan de vraag, doet je telefoon als je een 1 voor de pincode intoetst? Alleen een keer proberen, gaat het fout, laat maar.

In de Tele2 simkaart menu, welke keuzes heb je? Ik neem aan automatisch, Nederland en buitenland?
Een 1 ervoor toetsen neemt de simkaart niet aan als ontgrendeling.

In het keuzemenu van de simkaart kun je Nederland of buitenland kiezen.

In de keuze voor de provider kun je kiezen vor automatisch of handmatig zoeken.
Reputatie 7
Badge +4
Kies buitenland en dan handmatig een netwerk selecteren.
Handmatig selecteren, en dan zegt ie dus dat hij dat netwerk niet toestaat. Geen enkel netwerk
Onze 8 jaar oude Medion Mobile van Aldi doet het nog wel trouw overal. 20 euro. Alleen telefonie en sms, dat wel.
Reputatie 7
Badge
Onze 8 jaar oude Medion Mobile van Aldi doet het nog wel trouw overal. 20 euro. Alleen telefonie en sms, dat wel.
Als je inderdaad nog geen nieuwe simkaart hebt, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de telefoon.
Reputatie 6
Badge
Om alle onzekerheid uit de wereld te helpen: je hebt inderdaad een prepaid standaard en de simkaart die je gebruikt is niet heel oud maar helaas niet modern genoeg zodat je in het buitenland kan blijven bellen/internetten.

Het controleren van of je simkaart geschikt is kunnen we eigenlijk alleen door een kijkje in het systeem te nemen - misschien is dit ook de reden dat het niet prominent op de website vermeld staat.

Als je wilt kan ik je aan een nieuwe simkaart helpen. Deze sturen we per briefpost op. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Je adres inclusief postcode en woonplaats (indien we de simkaart naar een ander adres moeten sturen graag ook een Nederlands postadres)
- Je volledige naam
- Een alternatieve gebruikersnaam voor op het forum (je huidige gebruikersnaam is niet helemaal conform onze huisregels 😉 )

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Frenk.

Ik zie je gegevens tegemoet!
Ik heb een simonly abbonement en zit sinds vandaag in het buitenland, buiten de EU. Ik heb geen netwerk. Automatisch maakt hij geen verbinding met een netwerk en handmatig zijn alle netwerken in het overzicht niet beschikbaar. De stappenplannen heb ik allemaal al doorlopen. Wat te doen?
Reputatie 7
Badge +4
@bewustweten

Je kunt alle mogelijke tips en truuks vinden in dit topic. https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392

Tele2 heeft wel een policy dat nieuwe abonnementen met een nieuw nummer de eerste 2-3 maanden geen roaming mogelijkheid hebben.
Helaas werkt het allemaal niet. Ik blijf de vermelding 'alleen noodoproepen' houden. Deze simkaart is langer dan 2-3 maanden in gebruik. Erg vervelend, want ik gebruik deze simkaart zakelijk. Indien het niet op te lossen is, is het dan mogelijk tijdelijk (tijdens verblijf in het buitenland) alle oproepen naar dit nummer door te schakelen naar een ander nummer wat ik als apart abonnement bij jullie heb? Dat nummer wordt namelijk door mijn collega gebruikt. Dan kan zij de oproepen aannemen.
Reputatie 7
Badge
in mijn Tele2 vind je onder “je producten” -> “productinstellingen” de mogelijkheden om je nummer door te schakelen. Dat betekent wel dat je kosten maakt voor de (doorgeschakelde) gesprekken van jouw telefoonnummer naar het andere nummer.