beantwoord

Kosten voor internet met Prepaid schrikbarend hoog

• 29 april 2015
  • 18 reacties
  • 1245 x bekeken

Tele2 verwijst herhaaldelijk naar artikeltjes van de Consumentenbond als het gaat over MB verbruik.
Ineens schijnen klanten meer data te gebruiken, maar dat ligt niet aan Tele2 beweert men.
Ik ben dus ook eens gaan kijken naar de artikeltjes in de consumentengids
en kwam een interessant artikel tegen in het Mei nummer 2015 over internet met Prepaid.
Ik raad iedere Prepaid beller dringend aan om internet bij Tele2 uit te schakelen

icon

Beste antwoord door karin 30 april 2015, 13:11

Ik zie dat je bij Tele2 kan kiezen voor goedkopere tarieven als je een bundel aanschaft. Dat werkt dus ook voor hun prepaid klanten.

https://www.tele2.nl/mobiel/prepaid/plus-bundels/

Ja dat is inderdaad het alternatief waarmee ze schermen
schaf een bundel aan bij je prepaidje
Bedenk wel even dat er veel ouderen zijn die een prepaid aanschaffen om in tijd van nood te kunnen bellen
Zij willen helemaal geen internet maar Tele2 levert het standaard mee als SERVICE
Ditzelfde telt ook voor kids die hun eerste mobieltje krijgen en verwachten op Wifi te internetten
Een keer buiten het bereik van Wifi en weg is je beltegoed.
Schandalig hoog de prijs van Tele2
Kijk eens wat Kruidvat vraagt voor dezelfde MB
Nogmaals mensen schakel je mobiele gegevens uit op je prepaid toestel of beter nog
stap over naar simyo
daar kun je dat internet helemaal uitzetten en wordt het niet standaard voor geinstalleerd.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat je bij Tele2 kan kiezen voor goedkopere tarieven als je een bundel aanschaft. Dat werkt dus ook voor hun prepaid klanten.

Ja , dat werkt, maar waarom zou je dat willen? Prepaid heb je niet om ieder maand een bundel aan te moeten schaffen !!!
Reputatie 7
Badge +5
En ook zulke concurrerende bundelprijzen waar je blij van word.
Doet Tele2 ook aan afronding ?

Ja dat is inderdaad het alternatief waarmee ze schermen
schaf een bundel aan bij je prepaidje
Bedenk wel even dat er veel ouderen zijn die een prepaid aanschaffen om in tijd van nood te kunnen bellen
Zij willen helemaal geen internet maar Tele2 levert het standaard mee als SERVICE
Ditzelfde telt ook voor kids die hun eerste mobieltje krijgen en verwachten op Wifi te internetten
Een keer buiten het bereik van Wifi en weg is je beltegoed.
Schandalig hoog de prijs van Tele2
Kijk eens wat Kruidvat vraagt voor dezelfde MB
Nogmaals mensen schakel je mobiele gegevens uit op je prepaid toestel of beter nog
stap over naar simyo
daar kun je dat internet helemaal uitzetten en wordt het niet standaard voor geinstalleerd.
Nou nou, dat is nu goed om te weten. Ben zelf elf-jarige en zal binnenkort een PrePaid SIM ontvangen. Ik wist helemaal niet dat Tele 2 zoveel rekent voor een MB.. Schandalig.. Gelukkig zijn er wel bundels.. Ha, wanneer ik zelf wat begin te werken weet ik wat te doen. Overstappen naar een Tele 2 abonnement.
Gelukkig gebruik ik niet eens zoveel mobiel internet. Ik zit meer op het WiFi netwerk en meer thuis op mijn laptop met Tele 2 VDSL.
Neem dan een Simkaart van Simyo daar kun je een account aanmaken en je internet via je laptop uitschakelen zodat je met je mobiel niet op internet kan. Ook kun je daar een sim only met alleen bel/sms bundel voor 4 euro per maand nemen.
Ik blijf toch liever bij Tele 2.
Ok jouw keuze.
Verstand komt met de jaren........:$
Verstand komt met de jaren........:$

Door schade en schande wordt men wijs........
De siebel valt niet ver van de tele2-boom
verkeerd topic
Gelukkig maar dat ik de data-verbinding wel kan uitschakelen op mijn toestel. (Nokia Lumia 630)
Dat kan op ieder toestel gelukkig. Je moet er alleen steeds aan denken dat te doen zodat je niet ongemerkt van WiFi naar netwerk schakelt wanneer je even geen wifi bereik hebt.
Helaas Karin, maar er zijn nog Nokia toestellen waar het NIET mogelijk is! De Asha serie kon het niet bijvoorbeeld. Waarschijnlijk zijn er nog meerdere (oudere) toestellen.
Tjah, ik let er wel op hoor. Want ik kan op school sowieso niet op WiFi, (Beveiligd) dus ik controleer het wel.
Helaas Karin, maar er zijn nog Nokia toestellen waar het NIET mogelijk is! De Asha serie kon het niet bijvoorbeeld. Waarschijnlijk zijn er nog meerdere (oudere) toestellen.

Ok ik vind internet op een prepaid toestel helemaal ongewenst . Gewoon bellen en sms je sturen is voldoende voor prepaid.