beantwoord

Klacht prepaid buitenland Tele2

• 26 oktober 2015
  • 3 reacties
  • 368 x bekeken

We kochten tijdens onze vakantie een EU100 bundel. Na de vakantie waren er nog data over en omdat Nederland ook EU is, dachten wij dat we konden doorgaan tot de bundel op was.

Maar wat gebeurt er? Tele2 berekent €2,50 per MB ( in de Italiebundel waren de kosten 7,5 cent per MB). Tele2 waarschuwt niet per SMS dat de bundel op is ( of misschien wel niet geldig in Nederland?)

Hoe kan dit? Dit is absoluut een zaak voor de Autoriteit Financiel Markten!

Het beltegoed, dat in 7 jaar was opgebouwd, door weinig te bellen en herhaaldelijk teveel op te waarderen bij vakantie naar het buitenland ( tele2 heeft namelijk ook al de nare gewoonte een aparte factuur voor bellen vanuit het buitenland te sturen) wordt ons zo in enige dagen door Tele2 afgepakt!
Toen wij in september belden om te vragen hoe het mogelijk was dat het beltegoed zo snel op was, werd ons gezegd dat Tele2 administratieve problemen had en geen toegang had tot de verbruiksgegevens. Daarna heeft het sluipende verbruik voortgeduurd waardoor wij nu een onbekend maar wel hoog beltegoed kwijt zijn. Tele2 geeft ons geen inzicht in het verbruiksverloop.

Dit is een zaak voor Consumentenbond en AFM. Dit is oneerlijk zaken doen.:@

Graag uitleg van Tele2: hoe kunnen jullie hiermee verder leven? Is er nog steeds niemand geweest die jullie voor de rechter heeft gesleept?
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 2 november 2015, 16:50

Hoi fredo,

Ik vind het heel vervelend voor je dat je zorgvuldig opgebouwde beltegoed nu als sneeuw voor de zon is verdwenen. Helaas kan ik hier niet anders dan aangeven dat hier toch echt sprake is van eigen verantwoordelijkheid.
Wij communiceren op onze website wat onze actuele tarieven zijn en zo had je jezelf kunnen informeren dat dataverbruik in Nederland met prepaid €2,50 per MB kost (of het in deze tijd nog een gebruikelijk tarief per MB is valt over te twisten, er zijn geen regels die bepalen wat er hiervoor gerekend moet worden).

Daarnaast bieden we voordeelbundels aan, ook voor prepaid. De bundels die voor binnen Nederland bedoeld zijn staan op eerder genoemde pagina, de bundels voor het buitenland staan dan natuurlijk onder het kopje buitenland. Wanneer je de informatie over bundels in het buitenland opzoekt, zie je hier ook onderstaande terug. Hier staat dus dat het voor gebruik in het buitenland is.

Wanneer wij informatie beschikbaar stellen maar de informatie niet gebruikt wordt kan de verantwoordelijkheid natuurlijk niet bij ons neergelegd worden. Zowel de tarieven als instructie zijn conform richtlijnen, helaas kan ik niets voor je betekenen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel sneu dat dit gebeurd is. Ons alleen hier als schuldige aanwijzen zonder naar jezelf te kijken is alleen niet helemaal fair. In mijn optiek zijn de kosten terecht, helaas kan ik daar niets aan veranderen.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Badge +4
Hoi fredo,

Ik vind het heel vervelend voor je dat je zorgvuldig opgebouwde beltegoed nu als sneeuw voor de zon is verdwenen. Helaas kan ik hier niet anders dan aangeven dat hier toch echt sprake is van eigen verantwoordelijkheid.
Wij communiceren op onze website wat onze actuele tarieven zijn en zo had je jezelf kunnen informeren dat dataverbruik in Nederland met prepaid €2,50 per MB kost (of het in deze tijd nog een gebruikelijk tarief per MB is valt over te twisten, er zijn geen regels die bepalen wat er hiervoor gerekend moet worden).

Daarnaast bieden we voordeelbundels aan, ook voor prepaid. De bundels die voor binnen Nederland bedoeld zijn staan op eerder genoemde pagina, de bundels voor het buitenland staan dan natuurlijk onder het kopje buitenland. Wanneer je de informatie over bundels in het buitenland opzoekt, zie je hier ook onderstaande terug. Hier staat dus dat het voor gebruik in het buitenland is.

Wanneer wij informatie beschikbaar stellen maar de informatie niet gebruikt wordt kan de verantwoordelijkheid natuurlijk niet bij ons neergelegd worden. Zowel de tarieven als instructie zijn conform richtlijnen, helaas kan ik niets voor je betekenen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel sneu dat dit gebeurd is. Ons alleen hier als schuldige aanwijzen zonder naar jezelf te kijken is alleen niet helemaal fair. In mijn optiek zijn de kosten terecht, helaas kan ik daar niets aan veranderen.

Groetjes Maurice
Dit is onzin. Het tarief is een woekertarief en niet bekend bij een klant die verder nooit data verbruikt. Het tarief is 8000 % procent hoger dan het normale tarief. Ik meld het IN IEDER GEVAL WEL bij de Autoriteit! ( AFM) Hopelijk wordt Tele2 toch op de vingers getikt voor het toepassen van een woekertarief. 😃 Ik hoop dat de AFM u zal veroordelen tot het terugbetalen van deze woekerwinsten en u ook een boete zal uitdeoen.
Badge +4
Jammer dat je er zo over denkt. Natuurlijk ben je vrij om een hiervan een notificatie door te zetten. Ik kan je alleen helaas niet verder helpen.

Groetjes Maurice