Kan niet verbinden met het netwerk Tele2

Beste Tele2 (medewerker(s) / klanten),

Ik heb al een tijde een probleem met het verbinding maken van het Tele2 netwerk. Ik heb al alle settings naar mijn weten goed ingesteld. Ik kan ook uitsluiten dat het aan de telefoon ligt omdat ik andere netwerken wel kan zien zoals KPN. in de de foto's staat nog wat meer over de toestand. ook werkte het een week geleden nog prima.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +1
Hoi Sander, welke telefoon heb je? En heb je een prepaid of abonnement?

Doet je sim in een andere toestel wel?
De telefoon is nog al een bijzondere het gaat om een MTT Smart Robust met een 4.4.2 android os. En ik heb een prepaid
Reputatie 5
Badge
Ik zou toch even testen met een ander toestel om dat uit te sluiten.
Reputatie 5
Badge
Het kan ook zijn dat je toestel/simkaart ons netwerk herkend als die van T-Mobile. Staat T-Mobile NL wel op de lijst en kun je daar mee verbinden?

Ook is er de mogelijkheid dat je toestel geen onderscheid maakt tussen nationaal en internationaal roamen (voor 2G en 3G moet nationaal roamen mogelijk zijn) en daarmee de verbinding weigert. Schakel roaming eens in, dat kan ook helpen.
pipodeclown schreef:

Ik zou toch even testen met een ander toestel om dat uit te sluiten.

dat zou ik graag willen doen maar de simkaart is te groot voor alle andere mobiele telefoons die ik tot mijn beschikking heb dus dat is helaas niet mogelijk 😞.
Frenk van Tele2 schreef:

Het kan ook zijn dat je toestel/simkaart ons netwerk herkend als die van T-Mobile. Staat T-Mobile NL wel op de lijst en kun je daar mee verbinden?

Ook is er de mogelijkheid dat je toestel geen onderscheid maakt tussen nationaal en internationaal roamen (voor 2G en 3G moet nationaal roamen mogelijk zijn) en daarmee de verbinding weigert. Schakel roaming eens in, dat kan ook helpen.

Er is inderdaad een T-Mobile netwerk te zien maar de laatste keer dat ik daar probeerde een verbinding mee te maken was dat ook nog niet gelukt. Ik zal als ik thuis ben vandaag (want het is mn vaders mobiele telefoon) het proberen met roaming aan.
Helaas is er ook geen service op het T-mobile. heb het ook met roaming geprobeerd en helaas had dat ook geen succes. Ik heb inmiddels wel een andere mobiele telefoon met een Tele2 sim die wel service heeft. deze sim is wel een abonnement in plaats van een prepaid.
Ik heb net met moeite een micro sim kaart van mijn eigen mobiele telefoon in de MTT Smart Robust gekregen en die krijgt wel verbinding met vodafone.
Reputatie 5
Badge
Je Vodafone verbinding is 3G. Ondersteunt je toestel geen 4G? Ben je misschien door Tele2 geblokkeerd omdat je uitsluitend gebruik maakt van 3G? Tele2 levert 4G only abonnementen, waarbij slechts beperkt 3G gebruikt mag worden.
Reputatie 5
Badge
@pipodeclown dat is bij prepaid niet van toepassing 🙂

@Sander van de Zwet ik wil graag even een kijkje onder de motorkap nemen. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Je adres inclusief postcode en woonplaats
- Klantnummer of Geboortedatum
-Het 06-nummer in kwestie

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Frenk.

Ik zie je gegevens tegemoet!