beantwoord

Kan geen verbinding maken met netwerk in Frankrijk (prepaid)

• 5 maart 2018
  • 7 reacties
  • 833 x bekeken

Afgelopen september een nieuwe SIM-kaart moeten gekregen omdat mijn toenmalige kaart niet meer ondersteund werd. Kaart geactiveerd en doet het prima (in Nederland). Want toen ik afgelopen week op vakantie was kon mijn telefoon geen verbinding maken met de beschikbare netwerken (niet automatisch mar ook niet handmatig). Kaart in een ander toestel gedaan (toevallig iemand die ook prepaid Tele2 heeft en wel werkt) met hetzelfde resultaat: geen verbinding. Ten slotte nog maar eens de 1 voor de code ingetikt (zo ging het vroeger) maar dit bood ook geen soelaas. Zojuist maar de klantenservice gebeld (ik ben weer terug in Nederland) en die zegt dat van hun kant alles in orde is. De enige oplossing die Tele2 kan bieden is om als ik weer op vakantie ga vanuit het buitenland contact op te nemen zodat ze dan kunnen kijken wat er mis is. Dit is voor mij natuurlijk geen oplossing want ik ben al een hele vakantie onbereikbaar geweest en dat risico ga ik niet nog een keer lopen. Dus als iemand dezelfde ervaring heeft gehad en weet waar het probleem zit hoor ik het graag en anders rest mij niets anders om mijn beltegoed op te maken en een andere provider te zoeken. Dit terwijl ik al vanaf 2005 trouwe klant ben van Tele2.
icon

Beste antwoord door JeroenK van Tele2 7 maart 2018, 09:05

Goedemorgen.

Door de wijziging van je simkaart is de toegang tot de service in het buitenland niet goed ingeschakeld. Ik heb deze optie zojuist alsnog ingeschakeld, het probleem moet daarmee verholpen zijn.

Mijn excuses voor het ongemak!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zelfde probleem als hier? https://forum.tele2.nl/prepaid-179/prepaid-buitenland-werkt-plotseling-niet-meer-70165
Ander probleem. Deze klant had volgens mij nog de oude SIM kaart. Ik heb juist naar aanleiding van de berichten van Tele2 de nieuwe aangevraagd maar deze werkt bij mij dus niet in het buitenland.
Reputatie 5
Badge
Hallo Wim1967,

Ik wil graag wat instellingen in ons systeem nakijken. Hiervoor ik heb wel het 06-nummer nodig, wil je deze toevoegen aan je profiel of mij op de hoogte brengen als je dit hebt gedaan? 🙂
Goedenavond Jeroen.
06 nummer is toegevoegd aan mijn profiel.
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen.

Door de wijziging van je simkaart is de toegang tot de service in het buitenland niet goed ingeschakeld. Ik heb deze optie zojuist alsnog ingeschakeld, het probleem moet daarmee verholpen zijn.

Mijn excuses voor het ongemak!
Dank je wel
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen