beantwoord

kan geen sms verzenden

• 19 juli 2015
  • 12 reacties
  • 1978 x bekeken

Kan sinds gisteren geen sms bericht meer versturen. Ontvangen gaat wel. Ingekomen berichten verwijderen lukt ook niet en ze blijven dik gedrukt staan alsof ze niet gelezen zijn.
Heb al van alles geprobeerd en gelezen. Krijg het niet opgelost.
Nummer berichtencentrale is op toestel niet te vinden.
Ik heb een Wolgang AT-AS40W.
Groet John
icon

Beste antwoord door eric 19 juli 2015, 22:17

Het in een verzondenbox bewaren van een sms is een toestel mogelijkheid. Blijkbaar zit dat op de Wolfgang wel en het 2e toestel niet. Maar het zit niet op de simkaart. Daar is enkel een inbox beschikbaar als het toestel het niet zelf heeft. Als je vanaf je 2e toestel wel en vanaf de Wolfgang niet kunt smsen, dan moet je het probleem bij de Wolfgang zoeken. Android software raakt wel eens de kluts kwijt. Dat gebeurt ook bij een Samsung. Daarom het advies na deze test, factory reset om de boel weer op de rit te krijgen..
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zo'n nummer berichtencentrale wijzigt niet spontaan. Als inkomende berichten niet te verwijderen zijn en spontaan kun je geen sms meer versturen, dan zou het een toestelprobleem kunnen zijn. Het blijft natuurlijk een Wolfgang... Probeer je sim eens in een ander toestel.

Bij prepaid blijft het ook van belang dat je voldoende bel/smstegoed hebt.. Check dat door te bellen naar *111#.. Dan zie je het huidige saldo.
Badge +4
Hoi John,

Zoals Eric al zegt zal een nummer van de berichtencentrale zichzelf niet zomaar wijzigen. In een ander toestel proberen of je daarmee welt kunt SMS'en is een goede tip.
Op die manier kan je uitsluiten of het aan je toestel of je simkaart ligt. Ben je in de gelegenheid dat te proberen?

Groetjes Maurice
Heb simkaart in een ander telefoontje geplaatst. Bericht verzenden lukte wel, maar ik kreeg het niet meer terug te zien bij de uitgegane berichten.
Bericht werd wel ontvangen door geadresseerde. Het antwoord dat gegeven werd, de inkomende post dus werd wel verstuurd (geluidssignaal) maar kwam niet in mijn inbox.

Begint toch aardig op een simkaartprobleem te lijken
groet John
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt helemaal niet op een simkaart probleem. Een sms die verzonden is en bij de ontvanger wordt afgeleverd hoort niet meer in jouw te verzenden berichten te staan. Als in dit toestel de sms wel vertuurd en je oude toestel gaf allerlei problemen, dan ligt het aan dat oude toestel
Begin eens met het uitvoeren van een factory reset op je Wolfgang.
Het lijkt helemaal niet op een simkaart probleem. Een sms die verzonden is en bij de ontvanger wordt afgeleverd hoort niet meer in jouw te verzenden berichten te staan. Als in dit toestel de sms wel vertuurd en je oude toestel gaf allerlei problemen, dan ligt het aan dat oude toestel
Begin eens met het uitvoeren van een factory reset op je Wolfgang.
Jouw vraag was om mijn simkaart in een vorig toestel te plaatsen en te kijken of alles gladjes verliep. Nou dat was niet het geval; mijn verzonden bericht stond ook niet meer in "verzonden berichten" Nee het was nergens mee terug te vinden. Mijn oude toestel gaf nooit problemen en daar ligt het ook niet aan.
Ik zal niet zeggen dat het aan de simkaart ligt, maar misschien hebben toestel en kaart wel een soort kortsluiting gemaakt.
De fabrieksinstellingen terugzetten is misschien wel een optie, maar dan ben ik tevens al mijn data kwijt. Dat is nogal wat. Ook wel een beetje flauw om het op Wolfgang af te schuiven. Het is gewoon een dummy van een of ander kwaliteitsproduct en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Reputatie 7
Badge +4
Het in een verzondenbox bewaren van een sms is een toestel mogelijkheid. Blijkbaar zit dat op de Wolfgang wel en het 2e toestel niet. Maar het zit niet op de simkaart. Daar is enkel een inbox beschikbaar als het toestel het niet zelf heeft. Als je vanaf je 2e toestel wel en vanaf de Wolfgang niet kunt smsen, dan moet je het probleem bij de Wolfgang zoeken. Android software raakt wel eens de kluts kwijt. Dat gebeurt ook bij een Samsung. Daarom het advies na deze test, factory reset om de boel weer op de rit te krijgen..
@john.rovers1.
Staat er een ander nummer in je telefoon als berichtencentrale of kun je niet vinden waar dit staat op je telefoon?
Hoi John,

Waarschijnlijk slaat de Wolfgang je SMSen op de SIMkaart op en is het SIMkaart geheugen vol, of slaat de Wolfgang het in zijn eigen geheugen op, en is dat geheugen vol. Probeer een oude SMSjes te verwijderen, dit maakt ruimte vrij en heft meestal de symptomen die je ervaart op.

(Wolfgang is overigens een eigen bouwsel van de fabrikant, niet een kopie van een "kwaliteits-toestel", zoals er zoveel goedkope Chinese toestellen op de markt zijn: http://www.dx.com/p/h-mobile-f3-android-4-2-dual-core-gsm-smartphone-w-3-5-quad-band-wifi-bt-fm-white-367422 en vele andere)
Teruggezet naar fabrieksinstellingen , met tegenzin omdat ik dan ook andee gegevens kwijtraak, maar zoals het er zich nu naar laat uitzien werkt de sms weer.
Bedankt voor de support
John
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan
Badge +4
Balen van je gegevens maar goed om te zien dat je iig weer kunt SMS'en!

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes!