beantwoord

Kan dit nummer niet bellen 0900-729 0025

• 2 maart 2017
  • 19 reacties
  • 2341 x bekeken

Waarom zegt de operator dat dit nummer niet bestaat ?
0900-729 0025
Wil dit nummer namelijk kunnen bellen!
icon

Beste antwoord door eric 3 maart 2017, 19:41

Ik kan het nummer ook niet bereiken, dus ligt niet aan patrick zijn sim. Nummer is gewoon geblokkeerd voor Tele2 klanten. Helaas voor jou.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Is een credit systeem, je belt een 0900 nummer en er treed een soort cash back transactie in actie. Een deel blijft bij de operator, een deel bij dat bedrijf en uiteindelijk levert het jou als klant maar heel weinig op, terwijl je wel 1 euro per minuut + de kosten van je mobiele telefoon betaald.
Dus kan me voorstellen dat dit geen zuivere koffie is en eerder misbruikt wordt door mensen die zich snel "rijk willen bellen"en de provider met de kosten laat zitten door de rekening niet te betalen.
Dat vraag ik toch niet!
Reputatie 7
Badge +5
1 + 1 = 2 Grote kans dat Tele2 dit blokkeert om de reden die Eric je gegeven heeft.
Daar heb ik geen toestemming voor gegeven!
Als Tele2 nummers wil blokkeren voor mijn account hadden ze dit van te voren moeten melden. Nu heb ik niks aan dit Tele2 nummer!
Reputatie 5
Badge +2
Voor zover ik mij herriner zijn deze nummers standaard geblokkeerd tijdens de eerste 2 maanden van het abonnement. Pas na het betalen van de eerste 2 facturen kan men dan bellen naar service nummers en buitenlandse nummers. Ik kan hier ook naast zitten aangezien ik niet helemaal op de hoogte ben van de mobiele diensten van Tele2.

In ieder geval staat wel het volgende stukje in de Fair policy voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij het afsluiten van het contract:

" Tele2 kan het bellen naar servicenummers of andere (internationale) bestemmingen blokkeren indien wij misbruik vermoeden, of overgaan tot blokkeren tijdens de eerste 2 maanden van jouw abonnement. Mocht je constateren dat je niet of niet langer kunt bellen naar internationale nummers, 090x-nummers of internationale servicenummers, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. "

Ik denk dat je in dit geval het beste even kunt bellen met de klantenservice voor opheldering. Wij kunnen namelijk niet inzien wanneer je contract is ingegaan en of hier iets in te veranderen valt.
Reputatie 7
Badge +4
Patrick heeft dit geplaatst in het prepaid topic. Bij prepaid geldt die beperking niet. Maar als het inderdaad een abonnement betreft heeft Baarddraakje gelijk. Wel apart dat Patrick aangeeft dat ie zonder te kunnen bellen naar zo'n opwaardeer nummer niets aan het Tele2 abonnement heeft? Zo'n 0900 nummer bellen is alleen maar intressant als je niet de operator betaald...
Reputatie 5
Badge +2
@Eric

Aahh thanks voor de info. Ik had niet door dat dit niet geldt voor de pre-paid situatie. Klinkt opzich ook best logisch aangezien je toch van te voren zelf moet opwaarderen hehe.

En inderdaad. Het klinkt wel een beetje vreemd hoe patrick dit redeneert
Reputatie 7
Badge +5
Daarom heb ik het ook niet genoemd, dat de eerste twee facturen eerst voldaan moeten zijn.
Voordat het bellen naar 0900 nrs mogelijk is.
Nou ik ben er dus nog steeds niet uit.
Volgens de klantenservice van Tele2 ligt het nummer er uit.
en volgens de klantenservice van KorsIT werkt het nummer gewoon.
Reputatie 2
Hé Patrick,

zijn er andere 0900 die je wel gewoon kan bereiken? Heb je misschien in je MijnTele2 blokkades staan voor specifieke nummers?
Nee ik heb geen blokkades .
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan het nummer ook niet bereiken, dus ligt niet aan patrick zijn sim. Nummer is gewoon geblokkeerd voor Tele2 klanten. Helaas voor jou.
Reputatie 7
Badge +5
Gewoon bereikbaar (met Vodafone)
€1 per minuut met een max van €100
Reputatie 7
Badge +5
Hier hetzelfde, ook Vodafone (Ziggo)
Reputatie 5
Badge +3
Hier ook met Simpel.
Hoi , hardstikke bedankt voor al jullie reacties. Daardoor is het voor mij duidelijk geworden dat Tele2 dit nummer blokkeert voor mijn prepaid. Waarom dit gebeurt is voor mij onduidelijk want de klantenservice zegt dat het nummer eruit ligt en ook de klachten afdeling zegt hetzelfde. Waarschijnlijk hebben beide bedrijven een geschil. Waardoor Tele2 het nummer is gaan blokkeren. Als Tele2 nou eerlijk was geweest over de stand van zaken dan zou ik klant gebeleven zijn. Maar Tele2 blijkt liever te liegen hierover. Andere 0900 en 0906 zijn wel bereikbaar. Maar ik had opgewaardeerd om juist dit nummer te bellen en met alle rompslomp eromheen door de leugens van Tele2 heeft het dus flink wat tijd en geld gekost om de waarheid te achterhalen. Ik wil nogmaals de mensen op dit forum hartelijk bedanken voor jullie tijd en inzet , zonder jullie was de waarheid dan ook waarschijnlijk niet naar boven gekomen.
m.v.g. Patrick
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan en kijk of je jouw aankopen op een andere manier kan betalen. Die 09xx nummers kosten echt veel geld!
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper