beantwoord

Kaartje voor overstap tele-2 t-mobile werkt niet?

• 18 november 2019
  • 8 reacties
  • 225 x bekeken

Ik had een berichtje gekregen dat tele 2 stopt met prepaid en dat ik over kon stappen naar t-mobile met nummerbehoud en behoud van beltegoed. Dit heb ik beide aangevraagd en vandaag bericht gekregen dat ik het nieuwe kaartje erin kon stoppen. Dit heb ik gedaan, en na het intoetsen van de pincode staat nu in het scherm ‘Netwerkblokkering’. Ik heb geen idee wat ik hier in moet vullen, in de informatie (brief, sms etc) staat hier ook niets over in. Hoe krijg ik mijn telefoon nu werkend? Moet ik hier dat puk nummer of icc nummer invullen of zo?

icon

Beste antwoord door Shilka 18 november 2019, 13:58

OK, inmiddels soort van opgelost. Ben even naar de t-mobile shop gelopen en daar hebben ze er naar gekeken. Bleek nog een tele2 simlock op te zitten wat tot de melding ‘netwerkblokkering’ leidt dus. Bij t-mobile shop konden ze me niet verder helpen, ergens anders simlockvrij maken betekende telefoon minimaal een week weg + kosten, dus maar nieuwe telefoon aangeschaft. Zo heeft dit overstapje me wel 100 euro gekost, maar m'n nummer doet het wel en heb nu wel m'n eerste smartphone-tje ooit. 

Wish me luck !

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Ik denk dat je nu bij T-mobile moet zijn? 

Dat is toch hetzelfde? Ik dacht dat ik deze gedwongen overstap moest maken omdat tele-2 en t-mobile gefuseerd zijn?

Reputatie 7
Badge +4

In welk toestel gebruik je de nieuwe sim? En wat gebeurt er als je deze in een ander toestel stopt?

Ik heb nog een ouderwets klaptelefoontje van samsung waar je alleen mee kunt bellen en sms-en, die ik al iets van 8-12 jaar gebruik. Ik heb geen ander toestel, dit toestel is mijn eerste en enige mobieltje. Geen idee van het model, maar als ik zo op internet zoek lijkt het op een E1150.

OK, inmiddels soort van opgelost. Ben even naar de t-mobile shop gelopen en daar hebben ze er naar gekeken. Bleek nog een tele2 simlock op te zitten wat tot de melding ‘netwerkblokkering’ leidt dus. Bij t-mobile shop konden ze me niet verder helpen, ergens anders simlockvrij maken betekende telefoon minimaal een week weg + kosten, dus maar nieuwe telefoon aangeschaft. Zo heeft dit overstapje me wel 100 euro gekost, maar m'n nummer doet het wel en heb nu wel m'n eerste smartphone-tje ooit. 

Wish me luck !

Reputatie 7
Badge +4

Best wel een verschil met een E1150..

Dat wel, toch de steentijd nog verlaten, ha. Toch was ik erg blij met mijn oude telefoontje. Ik verbel maar iets van 3 euro per half jaar (vandaar prepaid), ding is onverwoestbaar, en ik kan ruim een week met een batterij voordat ik hem weer op moet laden. Stond wel een kapitaal aan beltegoed op na zo vaak opwaarderen bij amper gebruik, dus ik hoop dat dat binnenkort ook goedkomt. (kan even duren voordat het beltegoed bijgeschreven wordt van de oude telefoon heb ik begrepen.)

in ieder geval bedankt voor de reactie, en misschien dat het iemand anders nog helpt die ook tegen een ‘netwerk blokkering’ aanloopt bij het plaatsen van een nieuw kaartje.

Reputatie 6
Badge +1

Het kan inderdaad voorkomen. Maar wordt steeds zeldzamer. Simlock wordt al vele jaren niet meer gebruikt. Feitelijk zou tele2 die simlock moeten verwijderen. 

Reageer