vraag

Is het mogelijk om het oude nummer te behouden van een prepaid simkaart die je niet meer in bezit hebt?

• 10 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 165 x bekeken

Mijn telefoon is vorige week gestolen en ik wilde weten of het mogelijk is dat telefoonnummer te behouden als ik een sim only abonement haal bij Tele2. Het nummer is niet meer in gebruik en het betreft een prepaid simkaart van AH mobiel.

Bedankt

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo Elopie,

Nee helaas kan dat niet, je moet namelijk via een code die je via SMS op dat nummer ontvangt valideren dat het jouw nummer is.
Kan je ook hier terugvinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/nummerbehoud-mobiel/

Je zal dus eerst een nieuwe simkaart bij AH mobiel moeten aanvragen voor dat nummer, daarna kan je wel overstappen met nummerbehoud naar Tele2 sim only.
Reputatie 3
Badge
Ai wat vervelend dat je telefoon gestolen is 😟

Je wilt nu overstappen van prepaid naar een simonly abonnement met behoud van je nummer. Dit wordt inderdaad moeilijk.

Om je prepaid nummer over te kunnen zetten naar een abonnement, wordt er een sms naar je prepaid nummer gestuurd. Dit wil nu natuurlijk niet want je hebt geen simkaart meer.
Dan zou er eerst een prepaid simkaart met behoud van je nummer naar je gestuurd moeten worden. Maar dit kan alleen wanneer jouw gegevens bij ons bekend zijn en je moet de laatste vier cijfers van je oude simkaart kunnen doorgeven. Bij de AH hebben ze geen simkaarten met jouw mobiele telefoonnummer.

Uiteraard kun je wel gewoon een simonly abonnement bestellen met een nieuw nummer op onze site

Gr,

Bernadet
Reputatie 3
Badge
Omdat er geen reactie meer binnengekomen is, sluit ik dit topic.
Mocht je nog wel vragen hebben, kun je een nieuw topic starten.

Nog een fijne dag!