beantwoord

internet met sim only prepaid

• 24 maart 2018
  • 9 reacties
  • 992 x bekeken

Hallo,
ik zit al jaren met volle tevredenheid bij T-Mobile.
Mijn abonnement is bijna afgelopen en ik kan dus verlengen of overstappen.
Hollander als ik ben kijk ik natuurlijk naar een goede aanbieding.
Nu ben ik bij Tele2 zo'n 8 euro per maand minder kwijt dan bij T-Mobile en heb dan ook nog eens meer Gb's tot mijn beschikking.
Ik weet alleen niet hoe het met bereikbaarheid en 4 G zit.
Uiteraard zit ik hier op een Tele2forum dus zal iedereen wel zeggen dat het prima is, of juist niet!?
Mijn idee is dus om een prepaid sim only kaartje te kopen en het gewoon eens thuis en op de plekken waar k vaak kom alles te testen.
Zal niet de eerste zijn die thuis slecht ontvangst heeft.
En dan duurt twee haar lang.
Mijn vraag is dus; Ik zie bij de prepaidkaarten alleen wordt gepraat over bellen en smssen.
Geen internet dus.
Klopt dit?
Of moet je er apart een internetbundel bij kopen/ opwaarderen?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 24 maart 2018, 19:22

Met een prepaid kaart zit je de 3G netwerk van T-Mobile te testen dus niet erg handig lol (met Tele2 prepaid heb je geen 4G)

Je kunt bij de dekkingskaart een algemene beeld van de dekking krijgen.

Ook bij 4g masten kun je kijken waar de tele2 antennes zitten.

En bij tele2 hoef je geen 2 jaar vast te zitten, ze hebeen ook maandelijkse opzegbaar abonnementen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Met een prepaid kaart zit je de 3G netwerk van T-Mobile te testen dus niet erg handig lol (met Tele2 prepaid heb je geen 4G)

Je kunt bij de dekkingskaart een algemene beeld van de dekking krijgen.

Ook bij 4g masten kun je kijken waar de tele2 antennes zitten.

En bij tele2 hoef je geen 2 jaar vast te zitten, ze hebeen ook maandelijkse opzegbaar abonnementen.
Reputatie 6
Badge

Ik weet alleen niet hoe het met bereikbaarheid en 4 G zit.
Uiteraard zit ik hier op een Tele2forum dus zal iedereen wel zeggen dat het prima is, of juist niet!?

Het zit prima met de bereikbaarheid en 4G ;)

Maar verder weinig toe te voegen aan het antwoord van Rena Chan behalve dit: je kunt een abonnement met een nieuw nummer afsluiten en als het bevalt kun je achteraf nummerbehoud regelen. Je eigen nummer wordt dan op je nieuwe abonnement gezet.
Bedankt voor de reacties.
Ik denk er nog eens goed over na.
Ik ga voor een abonnement met telefoon.
Lijkt me niet dat ik dan na een paar maanden op kan zeggen.
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt eerst voor een maandelijks opzegbare simonly gaan en dan op elk moment verlengen met een twee jarig abonnement met toestel.
Als je bang bent voor het thuis gebruik kies dan straks een toestel dat zowel VoLTE maar ook VoWifi ondersteund. Apple 6 en hoger en diverse Samsung modellen kunnen dat laatste. Dan ben je gewoon onder je eigen 06 nummer bereikbaar, zonder apps, en kun je dus bellen en bij Tele2 ook SMSén over je wifi thuis. Zie ook: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
Reputatie 7
Badge
Bedankt voor de reacties.
Ik denk er nog eens goed over na.
Ik ga voor een abonnement met telefoon.
Lijkt me niet dat ik dan na een paar maanden op kan zeggen.

Dat kan wel bij een maandelijks opzegbaar abonnement maar je moet dan wel eerst het toestel helemaal ineens afbetalen.
Overigens laat op verschillende plaatsen en vooral in Limburg de 4G dekking nog veel te wensen over. Ook al zegt de dekkingskaart iets anders.In het buitenland bied Tele2 slechts in enkele landen 4G aan. Dus meestal val je terug op buitenlandse netwerken met 2 of 3G

Dit is een klantenforum en we gaan echt (op een enkeling na) niet roepen dat alles prima is. Dat zou niet eerlijk zijn.
Goedkoop is het wel bij Tele2....
Wederom bedankt voor de reacties.
Mijn broer heeft bij KPN eens een contract afgesloten waar ook overal bereik was.
Alleen als hij thuis wilde bellen moest hij wel bij het raam gaan staan voor een beetje bereik.
Dit is ook mijn grootste angst.
De kaarten met bereik zeggen mij niet veel. Volgens mij kan ik inderdaad dus beter een sim only abonnement nemen welke maandelijks opzegbaar is.
Dan gewoon een maandje proberen.
Als dit bevalt kan ik een abonnement nemen met telefoon.
Reputatie 7
Badge +4
Goed plan. En als je nog vragen hebt, dan weet je het forum te vinden!
Reputatie 7
Badge
Wederom bedankt voor de reacties.
Mijn broer heeft bij KPN eens een contract afgesloten waar ook overal bereik was.
Alleen als hij thuis wilde bellen moest hij wel bij het raam gaan staan voor een beetje bereik.
Dit is ook mijn grootste angst.
De kaarten met bereik zeggen mij niet veel. Volgens mij kan ik inderdaad dus beter een sim only abonnement nemen welke maandelijks opzegbaar is.
Dan gewoon een maandje proberen.
Als dit bevalt kan ik een abonnement nemen met telefoon.

Precies, sowieso is maandelijks opzegbaar ook met telefoon aan te raden. Je bent dan veel vrijer om wanneer de bundelprijzen verlaagd worden direct mee te profiteren. Kost 1 euro per maand meer maar je zit dan geen 2 jaar vast aan je abonnement.
Top!
Ga een sim only abonnement af sluiten en laat weten hoe het af loopt.