beantwoord

gprs kosten per verzonden bericht in whatsapp a €0,25 en/of systeem pushberichten op iphone bij prepaid

• 28 april 2019
  • 70 reacties
  • 35957 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

70 reacties

Sorry maar ik kan hier verder niets aan toevoegen. We kunnen geen dataverbruik registreren wanneer er geen verbinding is geweest van je SIMkaart met onze dataserver. Laat toch je toestel eens nakijken in een telecomwinkel.
Instellingen verschillen per toestel en/of iOS versie. Verder dan deze link kan ik je helaas niet helpen.

Petra

Volgens mij en Apple kan het niet anders liggen dan de simkaart aangezien ik dat al aan geconstateerd heb bij mijn lumia 535, iphone 5s, 6s en nu 8...maar ja wie ben ik en wat kan ik überhaupt tegen tele2 beginnen als jullie blijven ontkennen...ik zie alleen mijn beltegoed afnemen behoorlijk afnemen ook zonder maar iets te doen om mijn toestel als alleen maar aanmelden....ik ga na meer dan 15 jaar toch bij tele2 weg...wordt mij echt veel te duur.....
Reputatie 5
Badge +1
Maar bij die andere provider wel het toestel niet meer uitschakelen om de accu te sparen.
Succes ermee.
Maar bij die andere provider wel het toestel niet meer uitschakelen om de accu te sparen.
Succes ermee.

Heb het al uitgeprobeerd met sim andere provider...meermaals aangemeld maar geen data kosten...dus het ligt echt wel aan tele2...ik zal echt de enige niet zijn...verborgen extra inkomsten....
Reputatie 5
Badge +1
Dan valt het niemand op omdat
A Vrijwel niemand de telefoon opnieuw opstart.
B Het niet opvalt vanwege de grote databundels.
Ik start alleen opnieuw op na een update, ca eens per maand.
Dan valt het niemand op omdat
A Vrijwel niemand de telefoon opnieuw opstart.
B Het niet opvalt vanwege de grote databundels.
Ik start alleen opnieuw op na een update, ca eens per maand.

Helemaal juist...iedereen heeft abbo met bundel..valt niemand op. Ik heb prepaid en heb mij iphone alleen voor onderweg voor eventueel noodgeval, staat dus eigenlijk nooit aan en dat ik kan bellen als het nodig is. Heb een vaste lijn en doe mail, internetten etc op mijn ipad en/of op pc. Wat ik al zei...verborgen inkomsten...
Reputatie 7
Badge
Je zou even kunnen proberen om de APN instellingen te wissen, dan zou er geen data verbinding via mobiele netwerk mogelijk moeten zijn. Deze vind je onder instellingen - mobiel netwerk - mobiele data netwerk.
Je zou even kunnen proberen om de APN instellingen te wissen, dan zou er geen data verbinding via mobiele netwerk mogelijk moeten zijn. Deze vind je onder instellingen - mobiel netwerk - mobiele data netwerk.

Ik zal es kijken maar volgens mij heb ik die optie op iphone niet...althans niet daar, onder mobiele data netwerk kan ik 4g aan of uitzetten
Reputatie 7
Badge

Ik zal es kijken maar volgens mij heb ik die optie op iphone niet...althans niet daar, onder mobiele data netwerk kan ik 4g aan of uitzetten

Dat is de optie bovenaan in het menu (op die pagina), kijk even iets lager (bij mij 7e regel in dat scherm). De instelling heet “Mobieledatanetwerk” en staat direct onder de regel “Netwerkselectie”.

Dat is de optie bovenaan in het menu (op die pagina), kijk even iets lager (bij mij 7e regel in dat scherm). De instelling heet “Mobieledatanetwerk” en staat direct onder de regel “Netwerkselectie”.

Ok, bedankt...zal het doen en dan kijken of het iets uitmaakt. Kwam gisteren wel tot de ondekking dat het voornamelijk thuis gebeurd die gprs kosten a 0,25...buitenshuis niet of nauwelijk...raar phenomeen, dat wel. Bedankt voor de tip. Ben benieuwd.
Reputatie 6
Badge +1
Kijk eens wat er gebeurd als je de wifi in huis uitzet. Ik heb zoiets ook gehad en bleek ik op een edge netwerk te zitten terwijl er overal 4G was 🤔

Ok, bedankt...zal het doen en dan kijken of het iets uitmaakt. Kwam gisteren wel tot de ondekking dat het voornamelijk thuis gebeurd die gprs kosten a 0,25...buitenshuis niet of nauwelijk...raar phenomeen, dat wel. Bedankt voor de tip. Ben benieuwd.

Helaas niet de oplossing..nog steeds gprs kosten ...jammer maar beltegoed is bijna op aan alleen gprs kosten...
Kijk eens wat er gebeurd als je de wifi in huis uitzet. Ik heb zoiets ook gehad en bleek ik op een edge netwerk te zitten terwijl er overal 4G was 🤔

Ik was gisteren in Eijsden en toen ik daar telefoon bij tele2 aanmelde (lees: flightmodus uit zette want heb hem altijd op aan) wederom
gprs kosten en zat op het gewone wifinetwerk daar.
Reputatie 6
Badge +1

Ik was gisteren in Eijsden en toen ik daar telefoon bij tele2 aanmelde (lees: flightmodus uit zette want heb hem altijd op aan) wederom

Kan wel een fallback geweest zijn gisteren had Tele2 een enkelband storing ik geloof dat die zenders dan wel GPRS doen zeg maar GSM2 waar ook de slimme meterkasten ect op zitten.

[quote=Raaf12]Kijk eens wat er gebeurd als je de wifi in huis uitzet. Ik heb zoiets ook gehad en bleek ik op een edge netwerk te zitten terwijl er overal 4G was 🤔

[quote=jozefakie]Kijk eens wat er gebeurd als je de wifi in huis uitzet. Ik heb zoiets ook gehad en bleek ik op een edge netwerk te zitten terwijl er overal 4G was 🤔

Kan wel een fallback geweest zijn gisteren had Tele2 een enkelband storing ik geloof dat die zenders dan wel GPRS doen zeg maar GSM2 waar ook de slimme meterkasten ect op zitten.

Ik weet, maar heeft daar helasnniets mee te maken....mijn beltegoed is bijna op aan alleen maar gprs kosten...stap dan over op andere prepaid provider want dat is werkelijk te absurd..

gprs kosten en zat op het gewone wifinetwerk daar.[/quote
Reputatie 5
Badge +1
Eijsden en Gronsveld is zowieso hopeloos wat betreft tele2 ontvangst. Daar worden ze door België weggedrukt.
Reputatie 6
Badge +1
Ja ik passeerde ook de grens bij Eijsden maar heb nog niet de rekening binnen gekregen om te checken. Ik bleef trouwens wel een dataverbinding houden. Wel bij onderzoeker van Tweakers. Wellicht stond de APN niet goed ingesteld op de Oneplus 6.
Reputatie 7
Badge
Natuurlijk wel lekker rustig dat flightmodus, maar als iedereen dat doet dan kan je ook niemand bereiken als jij eens iemand nodig hebt ?
Zonder gekheid, zie je alleen die data kosten als je de telefoon van flightmodus haalt? Of ook als je alleen mobiele data uit en weer aan zet (dus niet met flightmodus, maar de mobiele data optie)? In het tweede geval is er al een netwerk verbinding, maar alleen geen data transport. Je zou dan alle notificaties uit kunnen zetten om het toch lekker rustig te hebben zolang je niet op je telefoon kijkt.
Reputatie 5
Badge +1
Als je bluetooth en Wi-Fi uit zet moet de batterij wel erg lang meegaan. Ik zou nooit mijn telefoon uit zetten. Maar daar moet ik me niet mee bemoeien. Is eigen keuze.
Reputatie 5
Badge
Op prepaid kost mobiele data 2,50 per MB. Dus zelfs 100Kbit kost 0,25 eurocent. Ga eens denken over een abonnement waar je een (klein) data abonnement toevoegd, dat is veel goedkoper dan mobiele data.

Bedankt voor de tip maar ben er nu uiteindelijk na jaren en jaren achter gekomen dat verbinding maken met het tele2 netwerk iedere keer €0,25 kost. Ik heb mijn toestel niet altijd aan en wil hem wel eens meerdere keren per dag opstarten om batterij te besparen en dus ook contact laten maken met het netwerk.
Helaas, maar lebara berekend die kosten niet...dus eindconclusie......

Het aanmelden zelf kost geen geld, data verbruiken wel. Lijkt erop dat je toestel -wanneer deze wordt aangezet- heel eventjes data gebruikt, waardoor er EUR 0,25 voor die data wordt berekend. Ligt dan meer aan je toestel dat toch data verbruikt, dan aan de prijslijst van Tele2.

Tele2 heeft mij bevestigd dat je voor iedere aanmelding data verbruikt enndus €0,25 betaald...ronduit belachelijk...vrijwel niemand weet dat aangezien het merendeel
abbo of bundel heeft...ik heb slechts prepaid het allergoedkoopste dat je kunt hebben en die moeten gewoon betalen...
Vertrek na meer dan 15 jaar Lebara...die berekenen dat niet en bellen van lebara naar lebara is gratis.

p

Overstappen, Youfone doet dit bijvoorbeeld als je buiten de EU bent. Zit in hun systeem zo en die registreert data verbruik die er niet is.

Koop een T-Mobile, Vodafone of zoals je zelf al zegt een Lebara. Ik geloof dat er wel een fout zit in de software van Tele2 prepaid, maar denk dat het niet meer opgelost gaat worden. Heb dit al eerder gehoord van Tele2 prepaid, kan helaas niet meer plaatsen of dit op facebook was of op het Tele2 forum.
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra