beantwoord

Gesprek niet toegestaan, prepaid.

• 12 september 2015
  • 22 reacties
  • 416 x bekeken

Ik heb sinds kort een Tele2 prepaid, nokia 130.
Hiervan is nog niks op deze site te vinden bij toestelhulp.
Heb sinds vandaag het probleem dat ik niks meer kan.
Ik kan wel nog sms ontvangen maar dat was het dan ook.
Als ik zelf wil bellen of smsen krijg ik het berich in beeld, Gesprek niet toegestaan.
Zelfs als ik mijn beltegoed wil opvragen krijg ik dit.
Ook bij sommige andere dingen krijg ik dit te zien als ik instellingen probeer te wijzigen.
Wat is hier aan de hand?
icon

Beste antwoord door Friesian 12 september 2015, 20:29

Beste robbieroer,

Ik zit je topic te lezen, het kan zijn dat je bij sim beheer bij calls hebt staan eerst vragen.
Hetzelfde geldt voor berichten.
Bron: https://www.gebruikershandleiding.com/Nokia-130-Dual-SIM/preview-handleiding-641276.html

Belangrijke info voor jou.
Basics
Learn how to get the most out of your new phone.
Set which SIM card to use
If you have 2 SIM cards in your phone, you can select which one you want to use.
1. Select Menu > Settings > Dual SIM settings.
2. To choose which SIM to use for calls, select Default SIM for calls and the SIM.
3. To choose which SIM to use for messages, select Default SIM for msgs and the SIM
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

is je tegoed op?
Nee ik heb nog 1,26 (dit moet ik dus online checken omdat *111# dus ook niet toegestaan is)
Dit zou toch genoeg moeten zijn om in elk geval te kunnen smsen ?
in principe wel, maar als je dit niet gecheckt hebt? Weet je dan zeker dat je tegoed niet op is?
Reputatie 7
Langer dan 6 maanden geleden opgewaardeerd?
Dat heb ik dus online gechecked. (mijntele2).
En heb deze tel pas hoogstens 2 weken.

Het annuleren van alle blokkeringen blijkt ook 'niet toegestaan'
en staan je instellingen goed en wat probeer je te wijzigen?
Ik heb alles teruggezet naar fabrieksinstellingen, zoals het in het begin allemaal goed heeft gewerkt.
Nog steeds hetzelfde probleem.
dan zou ik toch eens opwaarderen
Dat heeft er niks mee te maken.
Ik kon gister ook nog gewoon mijn beltegoed opvragen (toen was het ook al 1,26)
En nu zou dat opeens niet toegestaan zijn? Raar.
Ook alle blokkeringen annuleren (als er blokkeringen zouden zijn) is niet toegestaan.
wat krijg je precies in beeld als je *111# beltoets toetst?
Gesprek niet toegestaan.
Reputatie 7
Badge +4
Als je geen *111# kan doen is het echt mis... Maar je geeft aan dat "annuleren van blokkeringen niet is toegestaan". Lijkt erop dat om de een of andere reden je voor uitgaand verkeer geblokkeerd bent. Het klopt dat je dat niet zelf kunt veranderen. Dat is aan de operator. Lijkt me even voor een moderator om jouw barring te laten checken.
Ok dank je wel.
Leuke eerste ervaring met Tele2 haha.
Reputatie 7
Badge +4
Je schrijft ook dat jouw toestel een melding geeft. Dit klopt dan weer niet met een netwerk barring.Dan behoor je een boodschap van de operator te HOREN.. Dit lijkt meer op een "alleen vaste groep nummers bellen" . Dat is weer een toestel mogelijkheid, normaal verstopt achter PIN2. Heb je daar toevallig iets mee gehobbyd?
Daar heb ik inderdaad ook even naar gekeken en die staat gewoon uit.
Heb hem op standaard gezet, tel uit en aan gezet maar nog steeds hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +5
Zomaar even, niet geschoten is altijd mis.
Heb je "toevallig" Whatsapp op de phone ?
nope, zoals vermeld is het een Nokia 130, dual sim.
vrij basic toestel
en heb je er 2 simkaarten in?
Reputatie 7
Sim eens in een ander simkaartslot stoppen c.q. wisselen als er twee in zitten?
Nope, heb deze functie ook nog niet bekeken of gebruikt.
Het probleem doet zich gewoon van de ene op de andere dag voor dat vind ik zo vreemd.
Denk dat ik gewoon beter even op iemand van tele2 kan wachten die kan kijken of er wat aan de hand is.
[quote=jlthkoch]Sim eens in een ander simkaartslot stoppen c.q. wisselen als er twee in zitten?[/quote

Dat zal ik eens gaan proberen. Misschien dat daar inderdaad het probleem zit gezien ik daar nog niet naar heb gekeken.
Beste robbieroer,

Ik zit je topic te lezen, het kan zijn dat je bij sim beheer bij calls hebt staan eerst vragen.
Hetzelfde geldt voor berichten.
Bron: https://www.gebruikershandleiding.com/Nokia-130-Dual-SIM/preview-handleiding-641276.html

Belangrijke info voor jou.
Basics
Learn how to get the most out of your new phone.
Set which SIM card to use
If you have 2 SIM cards in your phone, you can select which one you want to use.
1. Select Menu > Settings > Dual SIM settings.
2. To choose which SIM to use for calls, select Default SIM for calls and the SIM.
3. To choose which SIM to use for messages, select Default SIM for msgs and the SIM