beantwoord

Geen verbinding in het buitenland

• 25 juli 2017
  • 9 reacties
  • 1038 x bekeken

In het buitenland kan ik sinds ik mijn oude simkaart in mijn nieuwe mobiel heb gedaan niet meer smsen of bellen Kan het zijn dat ik een nieuwe simkaart nodig heb omdat deze geen officiële nano sim was maar zo geknipt is in NL geen problemen met bellen of smsen
icon

Beste antwoord door eric 4 augustus 2017, 14:15

Het is wel heel bijzonder dat je Telfort als netwerk provider in het scherm ziet. Dat is sinds jaren al geen eigen netwerk meer maar maakt gewoon gebruik van het KPN netwerk. Je ziet geen T-Mobile en geen Tele2... Als dit op meerdere plaatsen in NL zo is, dan lijkt het toch een hardware issue. Waar heb je het toestel aangeschaft? is het wel een EU versie van die Samsung?
Gebruik eens een andere telefoon voor deze simkaart en doe hetzelfde, of ga eens naar een andere locatie, als je nergens niet Tele2 of T-Mobile ziet, dan ligt het toch aan je toestel want die netwerk scan is onafhankelijk of je simkaart het wel of niet doet.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi Ria van de Pol,

Ik heb de titel van het topic aangepast zodat deze beter bij je vraag aansluit. Heb je je mobiele telefoon ingesteld voor bellen/sms'en in het buitenland? Via toestelhulp kun je vinden hoe je dit doet. Laat je weten of het hiermee is gelukt?

Mark
Hoi Mark Dat heb ik al eerder gedaan en krijg dan 3 netwerken maar geen tele2 heb het thuis geprobeerd en nu op mijn werk 18 km verderop
Reputatie 4
Badge
Hoi Ria van de Pol,

In het buitenland krijg je geen Tele2 netwerk te zien, maar een buitenlands netwerk. Welke telefoon gebruik je?

Mark
Ik ben in Nederland en krijg gewoon het netwerk van tele2 niet in het lijstje.
Ik heb een samsung A3 voor 2016
Reputatie 7
Badge +4
1) Heb je een prepaidkaart?
2) Is die nog geldig? Wat hoor je als je met een andere telefoon naar dat 06 nummer belt?
3) Je topic was dat je niet kon aanmelden in het buitenland en in je eerste bijdrage schrijf je ook dat het in NL geen probleem was. Maar in je laatste bijdrage staat weer dat je in NL het Tele2 netwerk niet ziet. Als je handmatig netwerk kiezen gebruikt onder instellingen/mobiele netwerken, welke netwerk namen zie je dan wel?
Hoi ja ik heb een prepaid kaart en volgens mij nog geldig kan gewoon online opwaarderen en krijg normale beltoon als ik naar het nummer bel. Als ik handmatig netwerk kies krijg ik vodafone telfort en kpn maar geen tele2 Dit heb ik op verschillende locaties geprobeerd. Ik wilde hem hier instellen zodat ik straks in het buitenland kan bellen/smsen maar als ik hier geen tele2 netwerk kan krijgen dan zal dat bellen straks ook weer niks worden.
Reputatie 4
Badge
Hoi Ria van de Pol,

Krijg je wel T-Mobile in beeld bij het kiezen van netwerken? Is het telefoonnummer welke je in je profiel hebt gezet van dit prepaidnummer?

Mark
Reputatie 7
Badge +4
Het is wel heel bijzonder dat je Telfort als netwerk provider in het scherm ziet. Dat is sinds jaren al geen eigen netwerk meer maar maakt gewoon gebruik van het KPN netwerk. Je ziet geen T-Mobile en geen Tele2... Als dit op meerdere plaatsen in NL zo is, dan lijkt het toch een hardware issue. Waar heb je het toestel aangeschaft? is het wel een EU versie van die Samsung?
Gebruik eens een andere telefoon voor deze simkaart en doe hetzelfde, of ga eens naar een andere locatie, als je nergens niet Tele2 of T-Mobile ziet, dan ligt het toch aan je toestel want die netwerk scan is onafhankelijk of je simkaart het wel of niet doet.
Reputatie 4
Badge
Hoi Ria van de Pol,

Ik heb helaas niets meer van je gehoord, daarom sluit ik nu je topic. Mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark