beantwoord

Geen service buitenland

• 28 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 4147 x bekeken

Sinds enige maanden heb ik een nieuwe simkaart waarmee ik zou moeten kunnen bellen vanuit het buitenland (prepaid). Ik ben nu in Spanje, maar kan me niet aanmelden bij een provider ' geen netwerk meer'. Linksboven in mijn mobiel staat ' geen service'. Ik kan dus niet bellen of sms'en. Wat kan ik doen om dit op te lossen.
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 29 oktober 2017, 13:42

Ik heb even een kijkje aan de achterkant genomen en moet (met gepaste ironie) concluderen dat je nieuwe simkaart alweer achterhaald is.

We hebben recent wat veranderd voor het type prepaid dat je bij ons afneemt. Je hebt een speciale simkaart nodig om nu in het buitenland verbinding te krijgen en die geven we pas sinds 10 augustus uit.

Hoe lang ben je nog in Spanje? Als je mij een privébericht stuurt met je volledige adresgegevens regel ik dat er bij thuiskomst een juiste simkaart bij jou op de deurmat ligt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Probeer je telefoon eens op te starten met een 1 vóór de pincode, dus 15555 i.p.v. 5555
Je kan ook proberen handmatig een netwerk te kiezen.
Reputatie 7
Badge +4
Zeker de nieuwe simkaarten ondersteunen de 1 voor de pincode niet meer. De simtool kit (een app met de afbeelding van een simkaart met een radartje erdoor) kan nog gebruikt worden om te schakelen tussen handmatig/automatisch en binnen/buitenland. Automatisch is op zich prima, zolang er maar geen handmatig binnenland staat.
Als je onder instellingen/mobiele netwerken/ handmatig netwerk kiezen selecteerd, krijg je dan wel netwerk namen te zien? Anders is er gewoon geen dekking op de plek waar je bent.
Beste Eric,
Ik krijg wel netwerken te zien, bijv Movistar, maar als ik die selecteer krijg ik daarna de melding 'geselecteerde netwerk is niet langer beschikbaar'.
Reputatie 7
Badge +4
Probeer eens de simtool kit (In Android een app met de afbeelding van een simkaart met een radartje erdoor, in IOS een tekstmenu onder instellingen) Zet het dan handmatig en buitenland. Probeer dan opnieuw de netwerken handmatig te selecteren.
Dank je Eric voor je reactie, maar ik kom daarmee niet verder. Krijg weer dezelfde melding: netwerk niet langer beschikbaar.
Reputatie 6
Badge
Ik heb even een kijkje aan de achterkant genomen en moet (met gepaste ironie) concluderen dat je nieuwe simkaart alweer achterhaald is.

We hebben recent wat veranderd voor het type prepaid dat je bij ons afneemt. Je hebt een speciale simkaart nodig om nu in het buitenland verbinding te krijgen en die geven we pas sinds 10 augustus uit.

Hoe lang ben je nog in Spanje? Als je mij een privébericht stuurt met je volledige adresgegevens regel ik dat er bij thuiskomst een juiste simkaart bij jou op de deurmat ligt.
Beste Frenk, ik ben nog 2 weken in Spanje. Mijn adres staat in mijn profiel op Mijn Tele2. Geef anders even aan hoe ik jou persoonlijk kan mailen, dan stuur ik het je rechtstreeks toe.
Groeten, René.
Reputatie 6
Badge
Ik was inderdaad vergeten je een rechtstreekse link mee te geven om mij een privébericht te sturen, gelukkig heb je het kunnen vinden :)

Je simkaart is besteld! Het in gebruik nemen van deze simkaart gaat iets anders dan bij je vorige simkaart maar er zit een brief bij met uitleg.

Ik wens je voor nu nog een fijn verblijf in Spanje toe, als je nog vragen hebt hoor ik het graag.