geen netwerk in Frankrijk prepaid

• 13 augustus 2018
  • 1 reactie
  • 147 x bekeken

Afgelopen september een nieuwe SIM-kaart moeten aanvragen omdat mijn toenmalige kaart niet meer ondersteund werd (deed het overigens prima in ditzelfde toestel). Kaart geactiveerd en doet het prima (in Nederland). Want toen ik in maart dit jaar op vakantie was kon mijn telefoon geen verbinding maken met de beschikbare netwerken (niet automatisch maar ook niet handmatig). Kaart in een ander toestel gedaan (toevallig iemand die ook prepaid Tele2 heeft en wel werkt) met hetzelfde resultaat: geen verbinding. Ten slotte nog maar eens de 1 voor de code ingetikt (zo ging het vroeger) maar dit bood ook geen soelaas. Zojuist maar de klantenservice gebeld (ik ben weer terug in Nederland) en die zegt dat van hun kant alles in orde is. De enige oplossing die Tele2 kan bieden is om als ik weer op vakantie ga vanuit het buitenland contact op te nemen zodat ze dan kunnen kijken wat er mis is. Dit is voor mij natuurlijk geen oplossing want ik ben al een hele vakantie onbereikbaar geweest en dat risico ga ik niet nog een keer lopen.

Toen kreeg ik echter op dit forum antwoord door JeroenK van Tele2:

Goedemorgen.

Door de wijziging van je simkaart is de toegang tot de service in het buitenland niet goed ingeschakeld. Ik heb deze optie zojuist alsnog ingeschakeld, het probleem moet daarmee verholpen zijn.

Mijn excuses voor het ongemak!

Dit kwam over alsof er iets gevonden was en ik met een gerust hart weer op vakantie kon. Dit heb ik afgelopen weken gedaan en wat denk je? Inderdaad, zelfde probleem, niet aan te melden op welk netwerk dan ook.

Vervolgens via de wifi contact gezocht bij de helpdesk en dan kom je bij de virtuele assistent. Na een groot aantal standaard antwoorden kom je dan terecht bij een echte assistent en heb ik het hele voorgaande verhaal uit proberen te leggen. Toen ik echter instellingen moest wijzigen van mijn telefoon (die het overigens prima deed bij een eerdere telefoon) viel de verbinding met de assistent weg. Opnieuw contact zoeken met de assistent en na de hele procedure doorgelopen te hebben kwam ik bij een andere assistent uit. Moest ik weer het hele verhaal doen etc. Na vier verschillende assistenten heb ik het opgegeven. Ik heb nog gevraagd of ik niet gebeld kon worden op het toestel van mijn vrouw om het even goed en duidelijk door te spreken maar dat was niet mogelijk. Waardeloze service. Twee vakanties onbereikbaar. Ga nu maar eerst op zoek naar een andere provider (ik zit sinds 2005 bij tele2). En nu valt mijn oog op de banner hierboven waarop staat dat Tele2 wederom de beste provider is volgens onafhankelijk onderzoek. Goede grap.

Tele2 en JeroenK, hartelijk bedankt

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Het enigste wat we hier op het forum kunnen betekenen is wat tips en truuks die andere klanten geholpen hebben. zie: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392/index1.html