Geen netwerk in Duitsland

  • 6 november 2017
  • 7 reacties
  • 2396 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Zogauw ik de grens over ga naar Duitsland blokkeert mijn gsm en kan ik niet meer bellen. Het ligt toch niet aan de Duitsers?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Probeer de volgende keer dit eens.


Zet een 1 voor de pincode van je SIM met opstarten van je toestel.
Deze weer wegnemen als je in Nederland bent.

Probeer trouwens eerst dit maar eens, werkt dat niet dan dat met de 1 voor de pincode van je SIM
Ik weet niet wat voor toestel jij hebt, dus post ik ze maar allemaal.

Android:

> Kies APP Tele2 Menu (Samsung) / SIM Toolkit (HTC) de App ziet er uit als een SIMkaartje met klein grijs tandwiel ervoor.
> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

iPhone:

> Ga naar Instellingen
> Telefoon
> Sim Apps
> Tele2 SIM menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

Windows:

> Ga naar Instellingen
> Mobiel Netwerk
> Sim Toepassingen
> Tele2 Menu
> Sim Menu
> Selecteer Sim
> Automatische Sim Selectie

Kan ook een Duits grapje zijn, maar ja de Duitsers maken geen grappen 😉
Probeer de volgende keer dit eens.


Zet een 1 voor de pincode van je SIM met opstarten van je toestel.
Deze weer wegnemen als je in Nederland bent.

Probeer trouwens eerst dit maar eens, werkt dat niet dan dat met de 1 voor de pincode van je SIM
Ik weet niet wat voor toestel jij hebt, dus post ik ze maar allemaal.

Android:

> Kies APP Tele2 Menu (Samsung) / SIM Toolkit (HTC) de App ziet er uit als een SIMkaartje met klein grijs tandwiel ervoor.
> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

iPhone:

> Ga naar Instellingen
> Telefoon
> Sim Apps
> Tele2 SIM menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

Windows:

> Ga naar Instellingen
> Mobiel Netwerk
> Sim Toepassingen
> Tele2 Menu
> Sim Menu
> Selecteer Sim
> Automatische Sim Selectie

Kan ook een Duits grapje zijn, maar ja de Duitsers maken geen grappen 😉
Probeer de volgende keer dit eens.


Zet een 1 voor de pincode van je SIM met opstarten van je toestel.
Deze weer wegnemen als je in Nederland bent.

Probeer trouwens eerst dit maar eens, werkt dat niet dan dat met de 1 voor de pincode van je SIM
Ik weet niet wat voor toestel jij hebt, dus post ik ze maar allemaal.

Android:

> Kies APP Tele2 Menu (Samsung) / SIM Toolkit (HTC) de App ziet er uit als een SIMkaartje met klein grijs tandwiel ervoor.
> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

iPhone:

> Ga naar Instellingen
> Telefoon
> Sim Apps
> Tele2 SIM menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

Windows:

> Ga naar Instellingen
> Mobiel Netwerk
> Sim Toepassingen
> Tele2 Menu
> Sim Menu
> Selecteer Sim
> Automatische Sim Selectie

Kan ook een Duits grapje zijn, maar ja de Duitsers maken geen grappen 😉
Hoi Cyber,

bedankt voor je reactie maar ik kan ook geen 1 voor mijn toestel zetten want hij doet dan helemaal niets. Ik heb nog een oud model van het merk Fysic, dus alleen bellen en msnnen.
Reputatie 7
Badge +5
Geen dank.

Die 1 werkt ook alleen maar als je een witte SIM kaart hebt, heb je een andere kleur dan volg je de stappen die ik eerder beschreven heb.

Ik geef alle opties die er zijn omdat ik niet weet wat voor SIM kaart jij in gebruik hebt.

Dus vergeet de 1 voor he SIM als je geen witte SIM kaart hebt.

Als "automatische SIM selectie niet werkt, dan kies je voor handmatig, dan een van de providers kiezen die je dan krijgt te zien.
Ik weet niet welke een contract met Tele2 hebben, dus dat zul je dan even uit moeten proberen.

Als je terug in Nederland bent dan zet he hem weer op automatisch.
Verder ken ik het toestel niet, gaat dat allemaal niet werken (geen Apps en data)
En als je een oud type prepaid kaart hebt, dan kun je het beste een nieuwe simkaart bestellen.
Dan weet ik het voor nu ook even niet meer, maar ik wil straks wel even kijken wat dat toestel kan.
Nu ga ik even eten ;o)
Reputatie 7
Badge +4
Als je een heel oud prepaid product hebt van Tele2, waar je normaal ACHTERAF de kosten van het buitenland betaalde op een factuur, dan werkt die sim sinds 28 augustus niet meer mogelijk in het buitenland.
In verband met de roam like home wetgeving per 15 juni moesten de kosten in de EU en in het binnenland gelijk zijn. Dat heeft men dus opgelost. Mocht je wel weer kunnen bellen in het buitenland, dan kun je bij de klantenservice een gratis vervangende simkaart aanvragen. Als je dan belt in het buitenland worden de kosten direct afgeschreven van je beltegoed.
Reputatie 4
Badge
Hi Case,

Het kan te maken hebben met wat eric aan geeft en dat je simkaart niet meer geschikt is in het buitenland. Ik kijk graag even met je mee.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Case,

Tot op heden heb ik nog geen gegevens van je ontvangen, zijn hierin nog onduidelijkheden?

Groetjes,

Hinke