beantwoord

Geen netwerk in buitenland (prepaid sim)

• 5 november 2017
  • 19 reacties
  • 2424 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties
Begin van dit jaar nieuwe (nano) prepaid sim kaart ontvangen (ivm nieuw toestel werd oude kaart vervangen). Werkte prima, in buitenland en binnenland. Tot eind augustus 2017. Toen plotseling geen netwerk meer in buitenland, zowel binnen als buiten Europa geen netwerk in buitenland. In Nederland doet alles het prima. Instellingen toestel zijn correct, ook nagelopen met toestelhulp. Wat is de oorzaak van dit probleem en belangrijker nog: hoe los ik het op?
icon

Beste antwoord door eric 5 november 2017, 11:01

Per 28 augustus is het oude prepaid bellen waarbij je achteraf via je factuur betaalde gestopt. Dat mocht niet meer ivm roam like home wetgeving. Je kunt nu een nieuw type sim krijgen waarmee je in het buitenland ook direct de gesprekken uit je beltegoed betaald.
Bel even de klantenservice hiervoor.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Per 28 augustus is het oude prepaid bellen waarbij je achteraf via je factuur betaalde gestopt. Dat mocht niet meer ivm roam like home wetgeving. Je kunt nu een nieuw type sim krijgen waarmee je in het buitenland ook direct de gesprekken uit je beltegoed betaald.
Bel even de klantenservice hiervoor.
Ok dank je
Reputatie 4
Badge
Hi schiep,

Heb je al contact gehad met de klantenservice? Anders kan ik even voor je kijken of dat wat eric aangeeft, bij jou van toepassing is.

Groetjes,

Hinke
Ik heb nog geen contact gehad met de klantenservice. Bellen lukte niet overdag. Zou je svp kunnen kijken of dit wat Eric zegt bij mij van toepassing is?
Reputatie 4
Badge
Hi schiep,

Ik zou graag even met je mee willen kijken.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Hoi Hinke. Dank dat je wil meekijken, je vraagt onder andere mijn klantnummer. Waar kan ik dat vinden? In Mijn Tele2 vind ik het niet.
Reputatie 4
Badge
Hi schiep,

Deze kan je vinden op je factuur en anders op je bankafschrift.

Groetjes,

Hinke
Bij Mijn Tele2 Prepaid is echt geen klantnummer te vinden......ik heb nu in bankafschriften gekeken en heb daar een terugkerend 8 cijferig nummer gevonden. Ga er van uit dat dit het klantnummer is.
Facturen krijg ik niet, en op een deel van de bankafschriften staat geen enkel terugkerend nummer. Alleen op de incasso's staat een 8 cijferig terugkerend nummer, zonder verdere aanduiding
Reputatie 4
Badge
Hi schiep,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Je klantnummer was juist ;)

Ik zie dat wat eric aangaf inderdaad van toepassing is op jou prepaid. Dit betekent dat je een nieuwe simkaart nodig bent, zodat je weer gebruik kunt maken in het buitenland. Hier zitten verder geen kosten aan en je behoudt uiteraard je mobiele nummer en beltegoed. Zal ik deze voor je aanvragen? Dan heb je hem binnen 5 werkdagen in huis en kan je hem zelf activeren (of ik activeer hem voor je).

Groetjes,

Hinke
Fijn, dank je wel. Kun je inderdaad de sim kaart voor mij aanvragen en laten opsturen? Het activeren gaat meen ik via Mijn Tele2? Als het daar duidelijk beschreven is zal het wel lukken. Zo niet dan weet ik je te vinden ?, Dank alvast ook voor de zeer plezierige afhandeling tot nu toe en voor de duidelijke communicatie. Groet Jos
Reputatie 4
Badge
Hi schiep,

Ik heb de simkaart voor je aangevraagd. Het activeren gaat in dit geval niet via MijnTele2, maar kan je telefonisch of via mij doen. Je weet mij in elk geval te vinden ;)

Groetjes,

Hinke
Hoi Hinke, ik heb de sim kaart ontvangen. Kun jij die voor mij activeren svp?
Groetjes Jos
Reputatie 4
Badge
Hi schiep,

Heb je alle gegevens die op je simkaart staan (denk aan contactpersonen), overgezet naar je telefoon? Zo ja, dan ontvang ik graag het simkaartnummer van je nieuwe simkaart (beginnend met 89) en het mobiele nummer?
Deze ontvang ik graag via een privébericht.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke, ik heb afgelopen vrijdag gebeld met de klantenservice van Tele2 (het telefoonnummer dat bij de brief bij de sim kaart zat) . Die konden de simkaart niet activeren, konden het simkaart nummer niet in het systeem terug vinden. Ze hebben toegezegd me weer een nieuwe simkaart te sturen. Nog niets ontvangen, naar de 5 werkdagen zijn nog niet om ?
En oh ja, alle contacten en dergelijke staan op mijn telefoon
Reputatie 4
Badge
Dat is vreemd, hopelijk is je nieuwe simkaart wel terug te vinden! Laat je even weten of het is gelukt?

Groetjes,

Hinke
Ja is gelukt, simkaart is geactiveerd en doet het. In buitenland nog niet geprobeerd, maar ik ga er van uit dat dat ook gaat lukken. Zo niet dan neem ik weer contact op. Dank voor al je reacties en hulp. Groet Jos
Reputatie 4
Badge
Super om te horen! Zodra je de grens over gaat, schakelt je netwerk automatisch over op het buitenlandse netwerk. Mocht er iets zijn dan weet je ons uiteraard te vinden. Kan ik op dit moment nog iets voor je betekenen verder?

Groetjes,

Hinke