beantwoord

(Geen) gebruik buitenland

Vorige keer dat ik in het buitenland was, had ik onverwachte kosten bij Tele2, terwijl ik niet gebeld had en telefoontjes uit Nederland niet heb opgenomen. Uiteindelijk, na veel heen en weer mailen, bleek dat door het de voicemail kwam, die ik niet had uitgezet.

Op dit moment ben ik weer voor langere tijd in het buitenland (VS). Ik heb nu van te voren de voicemail uitgezet (paar keer gecheckt door mezelf te bellen) en voor de zekerheid mijn simkaart uit mijn toestel verwijderd. Hier maak ik toch geen gebruik van Tele2. Alle voorzorgsmaatregelen genomen, dus. Tot mijn groete verbazing heb ik vanaf dat ik ben aangekomen in de VS (maandag 1 juni) al weer €10,50 aan kosten buiten de bundel. Hoe is nu in hemelsnaam mogelijk? Ik ga hier dan ook niet mee akkoord. Dat ik de bundel moet betalen is logisch, maar ik betaal geen cent meer. Ik zal de volledige volgende incasso volledig terug laten boeken door de bank, totdat Tele2 een oplossing heeft gevonden. DIT KAN ECHT NIET.....!!

Peter
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 7 juni 2015, 11:58

Hoi Peter,

Bedankt voor het sturen van je gegevens. Ik heb met je meegekeken en ik zie dat je op 21-5-2015 hebt gebeld om door te geven dat je de voicemail uitgeschakeld wilt hebben. Ik zie in de notities dat dit is uitgezet maar echter zie ik ook nog steeds dat de voicemail aanstaat daar is dus iets niet helemaal goed gegaan. Ik heb deze nogmaals uitgeschakeld voor je en dit nog dubbelcheck en hij zou nu uit moeten staan. Ook heb ik €10,50 gecrediteerd zodat dit al in mindering wordt gebracht op de volgende factuur. Mocht je weer merken dat de kosten buiten de bundel gaan stijgen dan kan je dat hier laten weten zodat ik weer met je mee kan kijken.

Fijn weekend,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Peter,

Wat goed dat je zelf al zo veel maatregelen hebt genomen om te voorkomen dat je extra kosten krijgt! Het is dan natuurlijk extra balen als dit dan toch gebeurt! Weet je ook waardoor de extra kosten zijn veroorzaakt? Ik raad je aan om je factuur af te wachten omdat je dan precies kan nagaan waardoor de kosten zijn veroorzaakt. Als deze onterecht zijn dan krijg je dat natuurlijk vergoed.

Groetjes,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
Velma vergeet iets te zeggen/vragen.
Heb je in al je voorzorgen óók Tele2 gebeld om de voicemail uit te laten zetten, alléén de instellingen in je phone zullen niet werken ook al haal je de sim eruit, die is immers niet terug gemeld in Nederland.
Niet jij maar Tele2 bepaalt wanneer je voicemail wel of niet aan staat.
Ik heb nu van te voren de voicemail uitgezet (paar keer gecheckt door mezelf te bellen) en voor de zekerheid mijn simkaart uit mijn toestel verwijderd.
Hi Bombarie,

Dank voor je toevoeging, maar ik had dit inderdaad via Tele2 geregeld. Toch weer ellende; ik word er een beetje moe van, eerlijk gezegd.

Groet, Peter.
Hallo Velma,

Dank voor je reactie, maar ik ben niet tevreden. "De factuur afwachten" betekent eerst betalen en dat ben ik echt niet meer van plan. Tele2 kan best nu al bekijken waardoor de kosten zijn veroorzaakt en er iets aan doen; voordat ik betaal.

Ik ga de betaalde incasso daarom dezelfde dag als die is betaald terug laten boeken door de bank. Wanneer Tele2 dan aangeeft hoeveel ik daadwerkelijk schuldig ben, zal ik het verschuldigde bedrag direct overmaken. Even omgekeerd, dus. Dus niet ik als klant, die uiteindelijk de koning is (toch..?), maar Tele2 gaat aan het werk.

Sorry voor de directe manier van antwoorden, maar ik heb het wel zo'n beetje gehad met het gedonder met Tele2.

Groet,
Peter Nieuwenhuis
Reputatie 7
Badge +5
Om nog meer narigheid te voorkomen, als je gaat storneren wees je bewust dat je wél de abonnementskosten op tijd betaald.
Alléén het te betwisten bedrag kun je inhouden, anders word je gewoon afgesloten, incasso's, her-aansluitkosten enzenzenz.
Daar heb je gelijk in; je moet wel sterk blijven staan. Ik ben Tele2 zo zat. Gelukkig nog maar een paar maandjes... Bedankt voor je reacties.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Peter,

Ik kan begrijpen dat niet wilt wachten tot de factuur om na te gaan waardoor de kosten zijn veroorzaakt. Wil je mij een privé bericht sturen met je NAW-gegevens en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. Je kan mij een privé bericht sturen door op mijn naam/foto te klikken en dan op bericht.

Groetjes,

Velma
Hoort een factuur niet inzichtelijk te zijn, voordat je betaalt???

Klant: ik kom 10 euro betalen voor dit pakje.
Winkelier: U moet 40 euro betalen.
Klant: Huh? Hoezo.
Winkelier: eerst betalen, dan ziet u over een maandje wel hoezo, want dan krijgt u de factuur.........
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Peter,

Bedankt voor het sturen van je gegevens. Ik heb met je meegekeken en ik zie dat je op 21-5-2015 hebt gebeld om door te geven dat je de voicemail uitgeschakeld wilt hebben. Ik zie in de notities dat dit is uitgezet maar echter zie ik ook nog steeds dat de voicemail aanstaat daar is dus iets niet helemaal goed gegaan. Ik heb deze nogmaals uitgeschakeld voor je en dit nog dubbelcheck en hij zou nu uit moeten staan. Ook heb ik €10,50 gecrediteerd zodat dit al in mindering wordt gebracht op de volgende factuur. Mocht je weer merken dat de kosten buiten de bundel gaan stijgen dan kan je dat hier laten weten zodat ik weer met je mee kan kijken.

Fijn weekend,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
Hoeveel personen zijn hier nu mee bezig en bezig geweest om een voicemail uit te zetten ?
Vooral dat zinnetje: Ik zie in de notities dat dit is uitgezet maar echter zie ik ook nog steeds dat de voicemail aanstaat daar is dus iets niet helemaal goed gegaan.
Word daar iets mee gedaan of ligt er een notitie dat de notitie niet helemaal goed is gegaan 🆒
Inderdaad het is gewoon lachwekkend en amateuristisch.......:D:D:D