Foute info simlock verwijderen

• 20 juli 2018
  • 13 reacties
  • 4244 x bekeken

Ik heb nog een oud Nokia toestel van Tele2 dat ik in Suriname wil gebruiken. Batterij gaat lekker lang mee. Toestel is nog nieuw in de doos.
Bij Tele 2 staat dat de simlock na 1 jaar automatisch verwijderd wordt en zo niet dat je even contact moet opnemen met de klantenservice.
Nou. De simlock zit er nig steeds op en de klantenservice kan niet helpen. Hebben de codes niet meer ??! Ik moest maar contact opnemen met een "Teleturk" die dat zo kunnen doen. Dus foute info op de tele 2 site. Kan iemand mij helpen. Uiteraard heb ik meer info, emei en zo. Alvast bedankt

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Deels uit nieuwsgierigheid maar ook omdat de extra j foto zou misschien de moderators kunnen helpen om de juiste antwoord hier te vinden.

Over welke toestel gaat het en wanneer is deze aangeschaft?

Ik kan me voorstellen dat als het over een oude Nokia toestel gaat, dat tot aan die codes komen moeilijk zou zijn, die "Nokia" bestaat niet meer, is verkocht aan Microsoft en zij leveren geen ondersteuning meer voor bepaalde toestellen.
Dom. Niet aan gedacht dat Facebook je profielfoto meestuurd. Maar goed.
Toestel heb ik jaren geleden gekocht. Een echte onvervalste oude GSM. Een nokia C1-02.
Maar als Tele 2 op de site zet dat je contact op moet nemen met de klantenservice om te unlocken, moeten ze dat wel waarmaken.
Of die info niet op de site zetten. Voor het unlocken hebben ze gewoon een generator. Moet dus eenvoudig zijn. Vooral als je alle gegevens hebt.
Toestel wil ik gebruiken in de tropen omdat de accu zo lang meegaat. Mijn iPhone is daar zo leeg en ik heb geen zin om met powerbanks te sjouwen.
Reputatie 7
Badge +4
Als ze niet kunnen onlocken geven ze je het advies van de telecom boer op de hoek en een kleine vergoeding als beltegoed op de simkaart.
Deels uit nieuwsgierigheid maar ook omdat de extra j foto zou misschien de moderators kunnen helpen om de juiste antwoord hier te vinden.

Over welke toestel gaat het en wanneer is deze aangeschaft?

Ik kan me voorstellen dat als het over een oude Nokia toestel gaat, dat tot aan die codes komen moeilijk zou zijn, die "Nokia" bestaat niet meer, is verkocht aan Microsoft en zij leveren geen ondersteuning meer voor bepaalde toestellen.

Beste Chan. Zie mijn bericht.
Als ze niet kunnen onlocken geven ze je het advies van de telecom boer op de hoek en een kleine vergoeding als beltegoed op de simkaart.Als ze niet kunnen onlocken geven ze je het advies van de telecom boer op de hoek en een kleine vergoeding als beltegoed op de simkaart.

Is eigenlijk een vreemd advies. Simlock wordt geplaatst om misbruik te voorkomen en vervolgens geeft men het advies om gebruik te maken van (eigenlijk) illegale diensten. Want dit gebeurt ook met nieuwe toestellen.
Reputatie 6
Badge +1
Met wil er geen energie insteken. Wellicht helpt het een brief naar de directie van tele2 te sturen. Dan zetten ze wellicht iemand erop die wel moeite gaat doen om de (regio/provider lock) eraf te halen.
Reputatie 7
Badge
Geen idee of het zuivere koffie is, maar zolang je geen proamma’s hoeft te downloaden en te installeren dan valt het te proberen:
http://unlocky.net/unlocky-tool/
https://www.freeunlocks.com/unlock-Nokia-C1+02
Geen idee of het zuivere koffie is, maar zolang je geen proamma’s hoeft te downloaden en te installeren dan valt het te proberen:
http://unlocky.net/unlocky-tool/
https://www.freeunlocks.com/unlock-Nokia-C1+02

Dank voor de tip. Als Tele2 niet reageert ga ik er naar kijken. Maar het gaat uiteraard vooral om het principe. Benieuwd of er nog een moderator reageert
Reputatie 7
Badge +4
Een moderator is gewoon een klantenservice medewerker. Je kunt dus hetzelfde antwoord verwachten. De truuk met de online tool is altiid even een snelle poging waard.
Een moderator is gewoon een klantenservice medewerker. Je kunt dus hetzelfde antwoord verwachten. De truuk met de online tool is altiid even een snelle poging waard.

Dank je Eric. Je hebt helemaal gelijk. Ik ga het morgen even proberen. Mijn ervaring is wel dat de ene klantenservice medewerker veel klantvriendelijker kan zijn dan de ander. Zag ik ook in verschillende fora.
Jammer mannen. Het is niet gelukt.
De ene site kent de combinatie toestel/ provider niet, bij de andere moet je van alles doen en krijg je nog niets.
Dus toch maar die " Teleturk ". Van tele 2 nemen?.
Want van Tele 2 zelf valt niets te verwachten. Valt mij wel tegen.
Niet omdat het moet maar omdat het kan. 😂 Of was dat een slogan van Tele 2
Reputatie 7
Badge +5
Niet omdat het moet maar omdat het kan. 😂 Of was dat een slogan van Tele 2

In jou geval kun je de slogan omdraaien, want ander kun je je mobieltje niet gebruiken.
Je moet dus naar de TeleMeneer/Mevr, niet om dat het kan, maar omdat het moet 😉
Reputatie 6
Badge
Hoi Rinie,

Welkom op het forum van Tele2,.

Ik heb het nog even voor je nagevraagd, ik kan je helaas niet aan die code helpen,
Je kan dat inderdaad laten doen in een belwinkel.

Fijne dag,

Arjan