Factuur 00213 Tele2

• 27 april 2016
  • 7 reacties
  • 253 x bekeken

Volgens mijn factuur heb ik gebeld met 00213557315232605 62, maar ik heb met een nederlands nummer gebeld vanuit nederland. Voor 39 s wordt €2 in rekening gebracht. Hoe kan ik dit geld terugkrijgen en dit voorkomen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit lijkt het wagiri fraude gebeuren te zijn. Zie op het forum hier de verdere info over wanneer tele2 dit vergoed.
Volgens mij heb ik geen nummer terug gebeld, mijn heb ik naar een vast nederlands toestel gebeld. Het genoemde nummer bevat een vooraf nummer 00213557 en daarna het te bellen NL nummer: 315232605 62.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi ajjcolijn,

Bedankt eric voor het meedenken! De informatie die eric bedoelde kan je hier vinden.
Heb je nog vragen hierover hoor ik het graag van je!

Groet, Trinh
De wagri fraude gaat over het terugbellen van een nummer. Dit lijkt me anders. Ik bel een NL nummer en daar wordt 00213557 voor gezet. Het lijkt dus, of ik een NL nummer bel (dat krijg ik oo
k in beeld), maar ondertussen is het een buitenlands nummer. Omdat het mijn vaste telefoon is, is het wel vervelend.
Reputatie 7
Badge +4
Is wel een heel apart verhaal. Gebeurt dit voor elk nummer dat je belt? Dan zou ik eens een andere vaste telefoon proberen. Dan zit er misschien een dialertje tussen of zo.
Nee, heb het alleen geconstateerd bij dit nummer. Als ik een ander vast nummer bel, geen problemen.
Mijn beltegoed is nu onder de 2 euro. Als ik probeer te bellen geeft hij al aan, dat het tegoed te laag is.
Als een ander mobiel nummer naar mijn vaste nummer belt ook geen probleem.
Hoe kan ik een dialertje herkennen/verwijderen?
Reputatie 7
Badge +4
Ik werd even op het verkeerde spoor gezet omdat je aangaf dat het je vaste telefoon was. Maar je bedoelde dat je naar jouw vaste nummer belde... Op een telefoon zit geen dialertje die voor 1 nummer een code ervoor zet. Dat was meer als dit bij elk nummer zou zijn.