beantwoord

Data Volume.

  • 29 januari 2015
  • 14 reacties
  • 952 x bekeken

Afgelopen maand is er 11 keer GPRS gebruik geconstateerd van Datavolume 0,10 MB wat leidde tot een bedrag van iedere keer €0,25.
Ik heb een Smartphone/tablet Archos via Veronica.
Ik heb deze maand niet gebeld, niet gewhatsappt, alleen diverse keren ingelogd op mijn tablet.
Ik moet iedere keer mijn wachtwoord geven om mijn simkaart te ontgrendelen.
Ik gebruik mijn tablet alleen voor e-mail of berichten te ontvangen, of om mijn beveiligingscamera's via wifi te bedienen.
Bellen doe ik met mijn huistelefoon.
En ik heb net een paar weken whatsapp en nog niet gebruikt.
(***Verwijderd in verband met privacy***)

Gaarne een oplossing voor deze spookboekingen.

Hoogachtend
R.J. Bakker
icon

Beste antwoord door Lotte van Tele2 24 februari 2015, 17:36

Fijn dat het verbruik nu niet meer voorkomt.
Wij brengen geen kosten in rekening die niet zijn gemaakt.
Ik wil je dan ook aanraden om deze kosten te betalen.
Let in het vervolg extra op de stand van de genoemde instellingen.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat dit aan me weten.
Groetjes, Lotte
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Inmiddels drie keer weer extra constateringen:

Gisteren twee keer, vandaag één keer.
2-2-2015 1:47:50 is sowieso onmogelijk daar ik om die tijd al meer dan een uur op bed lag.
En 14 keer €0,25 is al €3,50 in het niets.
Komt hier nog een keer een reactie op!
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Goffini,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid bestaat over je factuur.
Begrijp ik het goed dat je in je tablet een simkaart van ons gebruikt, of maak je gebruik van een mobiele telefoon?
Je hebt dit topic geplaatst in het onderdeel prepaid, heb je een prepaid nummer van ons?
Ik wil je graag verder helpen maar dan heb ik iets meer informatie van je nodig.
Je kan eventueel ook internetbundels kopen om extra kosten tegen te gaan.
Ik hoor graag van je waar je de simkaart precies voor gebruikt.

Groetjes, Lotte
Ik heb een tablet anex telefoon.
Veronica's Phablet, zo noemden ze dat en ik heb een simkaart van jullie maar prepaid.
Ik heb geen belang bij een abonnement of wat voor bundel ook.
Ik gebruik mijn mobiel alleen voor noodgevallen en internet alleen via WIFI.
Datagebruik volgens mijn mobiel onder mobiel is 0 kb.
Het staat daar als 20402: 0,00B
En toch heb ik op mijn overzicht rekening nu 14 keer 0,25 staan voor dataverbruik.
Zie eerdere berichten.
Dus zonder dat het op mijn telefoon wordt aangegeven heb ik 14 keer 0,1 MB volgens jullie Datagebruik.
Gaarne oplossing.
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor je reactie.
Ik ga hier samen met mijn collega's even naar kijken. Als ik meer informatie heb laat ik je dit direct weten.
Sorry dat ik nu nog geen antwoord voor je heb.

Groetjes, Lotte
Prima, ik wacht geduldig af.
Lotte, voor dit soort kosten werd een tijd geleden gemeld, dat dat door activatieberichten naar Facetime of iMessenger was. Zie ook:
https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/buiten-de-bundel-38525
Ik heb geen Facetime of iMessenger en het gaat om 14 keer afboekingen in de maand januari van 0,1 MB à €0,25 per keer.
Ik heb alleen in december mijn simkaart uit mijn andere telefoon op deze tablet/telefoon gezet.
En voordien had ik nooit kosten voor datavolume.
En bij mijn tablet bij datavolume staat nog steeds 0,00 gebruik.
Verder bel of sms ik haast nooit, en gebruik alleen wifi voor internet, thuis, Vomar, EBS (alleen afgelopen zondag), McDonald's(idem).
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Goffini,

Klopt het dat jouw toestel gebruik maakt van Android?
Ik wil je aanraden deze tips van de Consumentenbond te doorlopen.

Jouw toestel maakt blijkbaar toch verbinding van het netwerk, vandaar dat de kosten ook aan je zijn berekend.
Zorg ervoor dat je al je mobiele data zijn uitgeschakeld.
Eerder heeft een van de andere forumleden ook een [url=https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/belangrijk-advies-inzake-ongewenst-3g-data-verbruik-android-gebruikers-18736topic geopend[/url] over ongewenst dataverbruik, ik raad je aan dit ook even door te nemen.

Wil je me laten weten of dit voor je heeft geholpen?

Groetjes, Lotte
Alles gecontroleerd:
Gegevensverbinding staat op uit, gegevensroaming staat op uit.
Herinnering roaming weergeven staat op altijd.
Is nog niet aan de orde geweest zoals op mijn vorige LG telefoon.
Wifi behouden in slaapstand staat ook op altijd.
Dataverbruik volgens overzicht op mijn tablet/telefoon is nog steeds 0,0 MB.
Kan buiten mijn woning zelfs geen verbinding met internet maken.
Dus al het aangehaalde is niet van toepassing.
Gebruik deze tablet net als mijn vorige telefoon, alleen voor noodgevallen.
Doe thuis alles met mijn computer.
En gebruik tablet alleen met wifi zoals eerder aangegeven.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Goffini,

Klopt het dat je op dit moment ook geen extra kosten meer hebt gemaakt?
Ik hoor het graag van je!
Groetjes, Lotte
Zoals gezegd, 14 keer tussen 3-1-2015 en 3-2-2015 daarna tot heden niet meer.
Zie mijn overzicht of hier de bijlage plus aanvulling.
Reputatie 3
Badge +5
Fijn dat het verbruik nu niet meer voorkomt.
Wij brengen geen kosten in rekening die niet zijn gemaakt.
Ik wil je dan ook aanraden om deze kosten te betalen.
Let in het vervolg extra op de stand van de genoemde instellingen.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat dit aan me weten.
Groetjes, Lotte
Weet nog steeds niet waarom 14 keer die €0,25 voor datagebruik geïncasserd is.
Verder heb ik dus prepaid, alles is betaald van dit tegoed.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Goffini,

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet in onze systemen kijken waar je de data aan hebt verbruikt.
Wanneer er dataverbinding wordt gemaakt worden daar kosten voor in rekening gebracht. Helaas kan ik daar niets aan veranderen.

Ik hoop je hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Groetjes, Lotte