beantwoord

Blauwe sim-kaart

• 2 maart 2015
  • 10 reacties
  • 655 x bekeken

Heb een blauwe prepaid sim-kaart
Kan ik hiermee ook in het buitenland bellen?
icon

Beste antwoord door Aragorn 23 juni 2015, 10:29

Bij die simkaart moet je ook opnieuw opstarten een 1 voor de pincode zetten ! Probeer dat eens en laat even weten of het lukt. Overigens was het vroeger met prepaid helemaal niet mogelijk in het buitenland. Ik vrees met de oude kaarten nog altijd niet.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi mamsw,

Ja hoor, je kan hiermee ook in het buitenland bellen!:) Mocht je nog andere vragen hebben, stel deze dan gerust!

Groetjes,
Su Ling
De oudste prepaid sim die ik had, werkte NIET in het buitenland, en nog steeds niet weet ik van anderen. Dus het hangt er van af, er zijn recente blauwe sims( geen probleem), maar ook zeer oude blauwe sims. Met die laatste kun je het vergeten.

Dus Su Ling, je hebt hier zeker niet het juiste antwoord gegeven voor vele klanten.
Ik heb een (oude) blauwe simkaart, en het lukt niet om hiermee te bellen of te sms'en. M'n mobiel vindt wel netwerken in de omgeving, maar geeft bij alle netwerken de foutmelding "geen toegang". Kunt u mij hiervoor een oplossing aanreiken? Ik zit nu in het buitenland, en vind het bijzonder vervelend dat ik niet bereikbaar ben. Door informatie op uw website ("uiteraard kan je met een prepaid simkaart bellen") werd gesuggereerd dat het allemaal moeiteloos zou gaan!
Bij die simkaart moet je ook opnieuw opstarten een 1 voor de pincode zetten ! Probeer dat eens en laat even weten of het lukt. Overigens was het vroeger met prepaid helemaal niet mogelijk in het buitenland. Ik vrees met de oude kaarten nog altijd niet.
Dat met die 1 voor de pincode heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik het probleem wat ik net beschreef: er zijn wel netwerken in de omgeving, maar ik heb er geen toegang toe...
Helaas zal het dan nog altijd de oude prepaid zijn (overigens is die wel goedkoper...). Koop in het buitenland een prepaid kaartje in een telefoonwinkel, dat is het handigste voor jou (en het goedkoopst)
Het nu gemarkeerde antwoord (van mij) was niet geschikt voor de topicstarter, was bedoeld voor grietjetroost.
Helaas zal het dan nog altijd de oude prepaid zijn (overigens is die wel goedkoper...). Koop in het buitenland een prepaid kaartje in een telefoonwinkel, dat is het handigste voor jou (en het goedkoopst)

Bedankt voor je antwoord; dat vermoedde ik al. Maar de informatie op de Tele2 website is dan extreem misleidend, ofwel gewoon onjuist. Ik hoop dat Tele2 nog met een goede oplossing komt! We hebben al een prepaid kaartje geprobeerd hier, maar dat werkt ook nog niet helemaal; Engels kunnen ze hier amper dus het is lastig communiceren 😉 en nu kregen we dus een kaartje waarmee we niet naar NL kunnen sms'en maar alleen hier nationaal. Anyway, ik wacht nog even op Tele2!
Lastig inderdaad! Laat een reisorganisatiemedewerker je helpen of zoiets. Of zoek een grotere telefoonwinkel.
Reputatie 7
Badge +4
Eventueel niet kunnen bellen zonder *100*00316....# en dan belknop is wel bekend, dat truukje waarbij je dan op de .... het normale telefoonnummer invuld kun je dan gebruiken. Maar dat de telefoon helemaal geen netwerk verbinding maakt moet op te lossen zijn.

Belangrijk is dat je de buitenland mode van de sim gebruikt. Kijk eens naar het simkaart met radar afbeeldingje op je smartphone. Daar kun je hsnmatig en buitenland kiezen.