Beltegoed prepaid Tele2

• 8 maart 2016
  • 32 reacties
  • 1764 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 14 reacties
Goedenavond,
Vanmiddag heb ik mijn prepaid sim kaartje ontvangen.
Voicemail wens ik niet. Ik heb nr. 1200 gebeld om de voicemail uit te zetten.
Het gesprek duurde even vanwege, dat ik nog niet bekend was.
Op mijn vraag of dit gesprek gratis was, kreeg ik een bevestigend antwoord.
Inmiddels heb ik mij geregistreerd.
Nu zou ik 5 € tegoed erbij krijgen. Dit zie ik niet bij mijn saldo staan.
Wanneer kan ik dit bedrag verwachten ?
Wat ik echter wel zie, is dat mijn gesprek met nr. 1200 Euro's heeft gekost. Tegenstrijdig met wat de jongen mij vertelde aan de telefoon.

Maar gekker nog.............bij mijn verbruikersgegevens staat het volgende :
SELECTEER PERIODE
Datum en tijd Naar: Verbruik: Duur Datavolume (MB) Bedrag, €
8-3-2016 16:51:00 207544402 Uitgaand gesprek 00:08:03 285,00

Dit klopt volgens mij voor geen meter.
Wat ging hier fout ?

En .....belangrijker, hoe wordt dit opgelost ?

Ik begrijp hier werkelijk niks van.

Met vriendelijke groet, Elze.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1200 wordt omgezet naar het 020 klantenservice nummer. Voor prepaid is dat niet gratis.
Badge +4
Hoi Elze,

Bedankt voor je vraag en welkom op ons forum!

Ik zie inderdaad dat je gebeld hebt en je voicemail is uitgeschakeld. Je gegevens zie ik hier nog niet terug dus het kan zijn dat de verwerking van de registratie even op zich laat wachten. Aangezien het de eerste keer is (en hopelijk de laatste) dat je zonder het te weten kosten hebt gemaakt zal ik deze voor je vergoeden. Ik heb uit coulance €10 bijgeschreven op je telefoonnummer.

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes Maurice
Dag Maurice,

Hartelijk dank voor je coulance.
Rest mij nog een vraag.
In de eerste mail laat ik het volgende zien :

Datum en tijd Naar: Verbruik: Duur Data volume (MB) Bedrag, €
8-3-2016 16:51:00 207544402 Uitgaand gesprek 00:08:03 285,00

Er zou 285, € verbeld zijn over 8.03 minuten. Dat is wel erg veel.............

Naar mijn idee staat de komma verkeerd.

Zou je dit willen / kunnen corrigeren ?

Zoals het er nu staat, vind ik dit erg vervelend.

Alvast bedankt...............

Badge +4
Hoi Elze,

Graag gedaan hoor!

Ik heb je melding doorgezet naar degene die over MijnTele2 gaat en die vertelde mij dat het doorgezet is naar een speciale afdeling. Het kan wel eventjes duren voordat het opgelost is, houd daar rekening mee. Weet dat het doorgezet is en opgepakt zal worden! Kan je dus alleen geen indicatie geven wanneer het opgelost is. Voor nu even de comma denkbeeldig 2 plaatsen opschuiven. ;)

Groetjes
Dag, Maurice,

Bedankt voor je antwoord.
Ik houd het in de gaten.

Groetjes, Elze.
Badge +4
Top! Zodra ik een terugkoppeling ontvang hoor je van me!
Goedemorgen..............

Maurice, dit is niet persoonlijk, maar............aan Tele2 gericht.

We zijn het bereik van Tele2 aan het testen, maar zoals het nu gaat moeten wij deze testen staken.
Zie bijgaande verbruiksgegevens.
Ik ben NIET van plan hier meer geld aan te besteden.

Datum en tijd Naar: Verbruik: Duur Data volume (MB) Bedrag, €
16-3-2016 14:04:04 GPRS 00:00:00 0,13 32,00
16-3-2016 14:03:07 GPRS 00:00:55 0,70 174,00
14-3-2016 16:29:53 GPRS 00:00:00 0,10 0,00
14-3-2016 15:55:29 GPRS 00:00:00 0,10 0,00
14-3-2016 15:47:29 GPRS 00:00:00 0,23 58,00
12-3-2016 15:31:40 GPRS 00:00:00 0,01 2,00
12-3-2016 15:13:27 GPRS 00:00:00 0,00 0,00
12-3-2016 15:12:30 GPRS 00:00:00 0,00 1,00
11-3-2016 14:32:06 GPRS 00:00:00 0,10 0,00
11-3-2016 13:40:08 GPRS 00:00:00 0,10 0,00
11-3-2016 13:34:04 GPRS 00:00:00 0,10 0,00
11-3-2016 13:05:41 GPRS 00:00:00 0,10 0,00
11-3-2016 11:49:46 GPRS 00:00:00 0,10 0,00
11-3-2016 11:47:39 GPRS 00:00:00 4,79 0,00
11-3-2016 11:20:33 GPRS 00:00:00 0,21 52,00
11-3-2016 11:13:32 GPRS 00:05:51 2,79 696,00

Idioterie............
Kan dit nu echt niet wat sneller worden opgelost ?

Badge +4
Hoi Elze,

Zo snel zal ik zaken niet persoonlijk aantrekken hoor!

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt. Waar wil je geen geld meer aan besteden? Het lijkt me dat dit niet te maken heeft met de weergave in MijnTele2, aangezien ik aangegeven had dat het even kan duren voordat dit opgelost wordt. Iets anders zoek ik graag voor je uit!

Groetjes
Dag Maurice,

Op dit moment hebben we een abonnement van KPN via de koperdraad. Wij wonen in een buitengebied.
Komend jaar willen we weer op stap met de camper.
Dan KPN opzeggen en bij terugkomst Tele2 mobielabonnement aanschaffen.
Ik neem aan per maand betalen, is per maand op kunnen zeggen (een maand voor beëindiging ?

Vóór wij een mobiel abonnement nemen (we overwegen met 8 GB bundel), willen wij weten, of we op onze woonlocatie fatsoenlijk internet hebben.
Nu met 3 G hakkelen de YouTube filmpjes ............Skype doet het ook niet altijd even goed.
Mogelijk met 4G gaat dat beter ?

Maar in de aanbiedingen van internetbundels voor prepaid wordt geschreven, "zodat je niet voor verrassingen komt te staan".

11 Maart heb ik een WEBDAG voor 1 € geactiveerd.
20 MB zou ik er voor krijgen.
Volgens het overzicht heb ik flink minder dan 20 MB gebruikt, maar het bedrag is 696 €.
Zet ik daar een komma, dan zit ik nog op 6,96 €.
Voor de activatie SMS zal ik heen en terug de SMS moeten betalen, maar meer toch niet lijkt me ?

Vandaag wilden we weer een WEBDAG nemen, maar ik had geen saldo meer, dus......................
En daarmee wil ik zeggen, dat ik niet eerder saldo op waardeer, als dat mij bovenstaande verbruiksgegevens duidelijk zijn.
En dat die komma op de juiste plaats staat. Geduld om te wachten op correctie heb ik wel.............

Misschien kun je het uitleggen en misschien kun je de vragen voor de uitroeptekens beantwoorden ?

Reputatie 7
Badge +4
Prepaid kaarten hebben (nog) geen 4G toegang,
Dan kunt u beter een simonly welke maandelijks opzegbaar is proberen.
https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement/sim-only/?data=8000&binding=1

Of beginnen met de kleinste bundel en dan later upgraden
https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement/sim-only/?data=1000&binding=1

U zit er maar 1 maand aan vast
Dag Eric,

1 Vraag heb je beantwoord.

Dank je wel.

Elze.
Badge +4
Data gebruiken met prepaid is aan de dure kant. Om precies te zijn, dit kost €2,50 per MB. Het dus niet de beste vorm om zorgeloos data uit te proberen, een Sim Only leent zich hier beter voor (zoals eric al aangeeft). Het klopt inderdaad dat de mogelijkheid bestaat, afhankelijk van het abonnement dat je afsluit, dit maandelijks op te zeggen. Houd er dan wel rekening mee dat terugstappen van Sim Only naar prepaid van Tele2 niet mogelijk is.

Als ik een meting voor je verbruik instel zie ik dat je het volgende aan data hebt verbruikt (01-03-2016 tot 16-03-2016):
- ±4,1 MB vanuit het beltegoed.
- ±5,5 MB vanuit de aangevraagde bundel

Ik raad af Youtube of een andere dienst voor streaming te gebruiken op met prepaid. Aangezien je niet direct doorhebt hoeveel data je daar verbruikt kan dat nogal hard gaan! Wanneer je een dataplan hebt, bijvoorbeeld 8 Gb inderdaad, kan je hier op een veiligere en betere manier gebruik van maken. Het komt in ieder geval de beleving ten goede!

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik het graag!
Dag Maurice,

Momenteel hebben wij internet via de koperdraad van KPN.
Zoals ik al eerder uitlegde willen wij met de camper naar het buitenland voor een langere periode.

Wanneer wij Tele2 mobiel abonnement per maand gaan betalen (b.v. die van 8 GB ) en dit voor een maand of 6 kunnen opschuiven ( de tijd dat wij in het buitenland verblijven en gebruik maken van buitenlandse providers ) dan hebben wij geen onkosten thuis voor ongebruikte diensten van KPN of Tele2 abonnement.

Tele2 wil, dat ik NIET voor verrassingen kom te staan............, echter ik val van de ene in de andere verbazing..........

Wij hebben een prepaid sim kaart gekocht om de bereikbaarheid van het internet met Tele2 in het buitengebied uit te proberen.
We zijn nu een paar weken verder en ik ben nog geen steek verder gekomen. Ja, van de regen in de drup.

Volgens jullie website kan ik met een prepaid simkaartje via 1260 voor 1 € 20 MB kopen van mijn tegoed.

Ik heb 3 dagen een webdag aangevraagd. Per sms.
Die sms zal gekost hebben en daarnaast nog 3 keer 1 €.
Dan kan ik toch nooit aan die bedragen en/of die MB's BUITEN de bundel komen ?
En de MB's BINNEN de bundel zijn minder dan 20 MB voor 1 dag.

Verder heb ik in het begin gebeld om de voicemail uit te zetten. Door het misverstand was jij zo coulant om een tientje op mijn tegoed bij te schrijven, zodat mijn tegoed 12,15 € werd.

Ik begrijp werkelijk niet waar dit geld, die 12,15 €, aan op is gegaan...............

Wil je mij dat voorrekenen ?

Ik voel me nu bedrogen.

Groeten, Elze
Badge +4
Hoi Elze,

1 van de nadelen van prepaid is dat het verbruik minder goed inzichtelijk is. Bij een abonnement krijg je netjes elke maand een factuur en is je verbruik dus beter te managen. Normaliter rekenen we het niet gespecificeerd uit voor je maar omdat het zo onduidelijk voor je is (en om te laten zien dat het klopt) heb ik eenmalig een overzicht voor je in Excel gezet. Zoals je kunt zien is er op de dagen dat je een databundel had geen datakosten in rekening gebracht. Wel is er een kleine discrepantie bij de bundel van 14-03, dit komt omdat er verbruik geregistreerd was voordat de bundel actief werd (verbruik en activatie was binnen een minuut van elkaar). Het enige dat er niet bijstaat is de €10 die ik voor je opgewaardeerd heb.

Met prepaid de buitengebieden testen is overigens appels met peren vergelijken. Zeker wanneer je data test. Wanneer je namelijk een abonnement afsluit, zal je worden aangesloten op ons eigen 4G netwerk. Het spraak gedeelte loopt vooralsnog via T-Mobile maar dat zal niet lang meer duren, we zijn al bezig met bellen via 4G, oftewel, VoLTE.

Ik vertrouw erop je bij deze voldoende over je verbruik geïnformeerd te hebben maar mocht je nog vragen hebben zijn die natuurlijk altijd welkom!

Groetjes
Dag Maurice,

Dank je wel voor de moeite en wederom je antwoord.

Goed, wij zitten nog met een paar vragen.

Het is de bedoeling om in september voor een aantal maanden met de camper te gaan reizen.
Daarvoor willen we KPN opzeggen.
In het buitenland gebruiken we de providers van dat land.
Wanneer wij terug komen, denken we Tele2 mobiel abonnement aan te schaffen.

*** Reactie aangepast door moderator: Voor meer informatie, zie artikel 7e van de huisregels. ***
Dit werkt via 4 G over jullie eigen netwerk.
Kun je ons ook meedelen hoe het bereik is/zal worden ?

Wij zeggen KPN niet graag op, als Tele2 niet zal voldoen.

Op dit moment heb ik een simkaartje van Bliep in de mifi zitten.
We hebben al heel lang Bliep.
Het was een mooi systeem. Aan of Uit zetten en onbeperkt internet.............helaas is dat onbeperkt nu beperkt tot 67 Mb per dag.
Met Bliep via Tele2 internet (APN instelling) heb ik redelijke/goede ontvangst.

Dan...............wanneer wij een maandabonnement mobiel internet nemen van Tele2, kunnen wij dit abonnement onderbreken voor 3 maanden of een half jaar ?
Zonder opzegging ?
Zonder terugsturen van het simkaartje ?
Zonder bijkomende kosten ?
Met nummerbehoud ?

Met andere woorden, kunnen wij van het mobiele internet gebruik maken, de maanden, dat wij in Nederland zijn ?

In afwachting van je antwoord, groet ik je vriendelijk, Elze.
Badge +4
Hoi Elze,

Dank je wel voor het versturen van je postcode. Als ik eerlijk ben, je thuislocatie heeft niet de meest gunstige ligging voor het bereik. Vooral binnenshuis ziet het eruit alsof je moeilijkheden kan ervaren. Je kunt zelf onze dekking bekijken via onze dekkingskaart.

Wat betreft je andere vragen; zonder opzegging, zonder terugsturen van het simkaartje, zonder bijkomende kosten, met nummerbehoud ? Hier kan ik concreet in zijn, nee. :D
Natuurlijk heel kort door de bocht zo, een abonnement kan niet "stilgezet" worden, nummerbehoud is bij een opzegging niet mogelijk. Om bij een opzegging een nummer te behouden dient het overgezet te worden naar (bv.) een prepaidvariant van een andere provider, je kunt bij een opzegging van een mobiel contract dus niet over naar Tele2 prepaid.

Natuurlijk kan je wel van mobiel internet gebruik maken wanneer je in Nederland bent, alleen dus op een andere manier. 😉
Dag Maurice.
Die dekkingskaart hebben we al menig keer bekeken.
Vandaar de sim in de mifi in een mast voor beter bereik.

War betreft internet in de periode dat we in Nederland zijn,
wat zijn onze mogelijkheden ?

Groeten, Elze.
Badge +4
Voor de periode dat je in Nederland bent kan je gebruik maken van onze mobiele Sim Only abonnementen. Houd er dan wel rekening mee dat hier, in tegenstelling tot vast internet, een datalimiet op zit. Wij bieden tot 24 Gb per maand (dat is aardig wat!). Dit kan maandelijks opzegbaar geleverd worden en wanneer je het wilt opzeggen vraag je gewoon een prepaid nummerportering naar een andere provider aan. Dat is heel eenvoudig! Het liefst zou ik je dat natuurlijk binnen Tele2 laten doen maar dat is helaas niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Als je het abonnement alleen gebruikt in een MIFii voor data, dan is het nummer toch niet zo relevant.. Je zal de MIFI niet hoeven te bellen..
Badge +4
Als je het abonnement alleen gebruikt in een MIFii voor data, dan is het nummer toch niet zo relevant.. Je zal de MIFI niet hoeven te bellen..

Daar maak je een goed punt eric!

@Elze,
Dat klinkt goed dan toch?
Dg Maurice en Eric,

Gisteren heb ik gereageerd, maar op een of andere manier is het bericht niet verzonden. Nog maar een keer.

Eric heeft gelijk, wat betreft nummerbehoud.
Zoals het nu lijkt, stellen jullie dus het volgende.

Koop een sim only met maandelijkse betaling voor een bundel met aansluitkosten.
Gaan we naar het buitenland, stoppen we de betaling.

Vraag 1. Moet er worden opgezegd ?

Komen we terug, kopen we weer een sim only abonnement met maandelijkse betaling en eenmalige aansluit kosten.

Vraag 2. Klopt mijn redenering ?

Waarom gaat er steeds geld van mijn beltegoed af, het is per dag 50 cent, heb hier vaak over gebeld, alles staat dicht, mobiele netwerken , verbindingsdata, toegangspunten, dit vind ik pure diefstal, als er een rekening komt ga ik die meteen weer stortneren, achteraf is dit al 3 maanden aan de gang, wat ik niet in de gaten had, ik zag niet zo vaak op mijn beltegoed. Ik heb Kassa en Radar ingeschakeld.
Badge +4
Hoi Elze,

Heel kort gezegd, klopt!

Wanneer je niet afhankelijk bent van een specifiek telefoonnummer is de aansluiting ook zo online! Dat is het voordeel van mobiel internet.
Om het abonnement te beëindigen neem je simpelweg telefonisch contact op met onze klantenservice. Je hebt een opzegtermijn van een maand.
Badge +4
@annie wever,
Zou je zo vriendelijk willen zijn een eigen topic aan te maken voor je vraag? Je zit nu namelijk in het topic van iemand anders en dat kan ertoe leiden dat zaken erg onoverzichtelijk worden.
Je kunt een topic aanmaken door op "stel een vraag"te klikken.

Ik zie je graag terug in je eigen topic!

Groetjes Maurice
Hoi Elze,

Heel kort gezegd, klopt!

Wanneer je niet afhankelijk bent van een specifiek telefoonnummer is de aansluiting ook zo online! Dat is het voordeel van mobiel internet.
Om het abonnement te beëindigen neem je simpelweg telefonisch contact op met onze klantenservice. Je hebt een opzegtermijn van een maand.