beantwoord

Beltegoed prepaid

• 21 februari 2015
  • 22 reacties
  • 1015 x bekeken

Hallo,

Afgelopen donderdag heeft mijn zoon zijn simkaart ontvangen en beltegoed opgewaardeerd naar 10 euro na registratie en nu is het beltegoed op.
Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Stanneman 29 maart 2015, 18:47

Het is inderdaad gelukt. Wat we nu nog willen weten is het volgende. 's Avonds zet ik de telefoon helemaal af en dan moet ik de volgende ochtend weer naar provider en opnieuw registreren. Kan dat anders of doe ik dan iets niet goed?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Heeft hij soms internet gebruikt? Dan is beltegoed heel snel op. Zet op toestel mobiele gegevens uit.
Alleen whatsapp, dus ik snap het niet
Als internet aanstaat en hij verbruikt 4mb is zijn beltegoed al weg. Check dus goed of de mobiele gegevens echt helemaal uit staan. Tele2 rekent 2,50 per mb bij prepaid internet
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stanneman,
Bedankt voor je bericht en leuk om te zien dat je ons hier gevonden hebt.
Ik zie dat karin303 je ook al een paar goede tips heeft gegeven 🙂 Dank je wel!

Het klopt, voor internet met een prepaid telefoon kost een MB €2,50
Dit kan snel dus je beltegoed opmaken. Daarom is het inderdaad verstandig het mobiele internet compleet uit te zetten als je het niet gebruikt.
Dat moet mogelijk zijn op elke smartphone.
Als je ons verteld welke smartphone het is, kunnen we je advies geven hoe je dit doet.

We horen graag van je terug.
Vriendelijke groet,
Ben
Dankjewel!
Het is een Motorola g LTE
Nog een vraagje. Er is ook nog iets met roaming, dat wel of niet moet aan staan?
Reputatie 6
Badge +5
Geen probleem Stanneman :)
Daarom zijn we hier aanwezig.

Als je de volgende stappen volgt zou het moeten lukken om mobiele data uit te zetten:
- Kies het Menu symbool
- Kies Instellingen
- Kies Meer...
- Kies Mobiele Netwerken
- Vink Gegevenstoegang aan/uit, en zorg ervoor dat het op UIT staat.

Daarmee is mobiel dataverkeer uitgeschakeld.
Apps die internetverkeer nodig hebben zullen dan alles gebruikt kunnen worden wanneer je op een WiFi-netwerk zit.

Ik hoop je er zo uit komt.
Als ik nog meer voor je kan doen, hoor ik het graag van je.
Groet,
Ben
Oké, bedankt voor de informatie.
Wil je me nog even laten weten hoe het precies zit met roaming; moet dat aan of uit staan en heeft dat ook te maken met het opraken van beltegoed?

En in het buitenland moet je dat sowieso uitzetten toch?
Reputatie 7
Roaming moet (bij de meeste toestellen) aan staan om gebruik te kunnen maken van het netwerk van T-mobile. In het buitenland kun je dit voor de zekerheid uitzetten, maar dit hoeft niet als je mobiele data (volgens de instructies van Ben) al hebt uit gezet.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stanneman,
Het klopt wat jlthkoch zegt. Dank je wel :)
Roaming heeft te maken met het verbruik van mobiele data. Deze moet aanstaan inderdaad bij de meeste toestellen om het mobiele data netwerk te kunnen gebruiken.
Als je toch mobiele data wilt gebruiken met dit toestel, zul je roaming ook weer aan moeten zetten.
Voor meer informatie met betrekking tot de instellingen voor jouw toestel, kan je deze link volgen:
Toestelhulp Moto G - Tele2

Vriendelijke groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stanneman,
We zijn inmiddels een maandje verder.
Is het nog gelukt?
Laat het me weten.
Dank je,
Ben
Het is inderdaad gelukt. Wat we nu nog willen weten is het volgende. 's Avonds zet ik de telefoon helemaal af en dan moet ik de volgende ochtend weer naar provider en opnieuw registreren. Kan dat anders of doe ik dan iets niet goed?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stanneman,
Fijn om te horen dat het gelukt is 🙂
Hmm.. maar nu hebben we weer een nieuw issue.
Heb je automatische sim selectie geselecteerd bij het Tele2 menu. Het menu ziet er uit als een simkaart met een tandwieltje erbij. Kan je die vinden?
Groet,
Ben
Hallo Ben,
Het is alweer even geleden, maar nu willen we dat even oplossen.
We zien niet waar je precies de automatische sim moet selecteren?
Het Tele2 menu dat Ben bedoelt staat bij je apps!
Dit begrijp ik niet. Wat bedoel je precies?
Reputatie 7
Badge +5

Ik heb een MOTO G en ik zie settings niet, alleen instellingen. Daar vind ik geen automatische SIM.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stanneman,
We hebben een mooie pagina ingericht speciaal voor de MOTO G:
Internet instellen - MOTO G - Toestelhulp Tele2
Zowel voor handmatige als automatische simselectie staat hier hoe je het kan instellen.
Lukt het zo?

Groet,
Ben
Dank je wel! Maar.... we hebben geen abonnement, of maakt dat geen verschil?
NEEE Bombarie niet de juiste app....

De app die bij jou Vodafone is, dat is bij Stanneman de juiste, daar staat dan Tele2 bij !!
Reputatie 7
Badge +5
Check de link van Ben, handmatig instellen, 2e klik zelfde app word er aangewezen ;)
Anyway, al die hulpinstellingen daar zijn om je internet aan te zetten, blijft een riskante onderneming op die manier.
Wat bedoel je met riskante onderneming? We hebben al wel eens gehad dat het beltegoed snel op was i.v.m. mobiele data / gegevens die nog aan stond.