beantwoord

Beltegoed meenemen naar T-Mobile

• 15 november 2019
  • 22 reacties
  • 1448 x bekeken

Geachte,

Mijn oma gebruikt een prepaid simkaart van Tele2. Onlangs kreeg ze een sms van Tele2 waaruit blijkt dat Tele2 gaat stoppen met prepaid en dat dit overgezet kan worden naar prepaid van T-Mobile. Het resterende beltegoed zou dan overgezet worden van Tele2 naar T-Mobile.

De nieuwe T-Mobile simkaart is inmiddels binnen, maar bij het online overzetten van het telefoonnummer (want dat wil ze graag houden) verscheen er een melding dat het resterende beltegoed verloren zal gaan. Dus toen ben ik maar even gestopt.

Jammer en tegenstrijdig met de info in de brief. Wat is er nu juist, kan het beltegoed nu wel of niet over gezet worden naar T-Mobile?

Al het goed is, is hierbij de brief te zien, alsmede een screenshot van de website (alwaar je het 06 nummer kan laten overzetten).

Alvast bedankt.

Jeroen.

icon

Beste antwoord door eric 16 november 2019, 10:59

Dat is een standaard melding die voor prepaid overstappen in het algemeen geldt. Voor Tele2 overstappers wordt dat beltegoed dus na 10 dagen overgezet. Zie brief.

Bekijk origineel bericht

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat is een standaard melding die voor prepaid overstappen in het algemeen geldt. Voor Tele2 overstappers wordt dat beltegoed dus na 10 dagen overgezet. Zie brief.

Dag Eric,

Dank voor je reactie, ik hoop dat je gelijk hebt. Mag ik vragen of je op dit moment werkzaam bent bij Tele2 of T-Mobile? Dat was me niet geheel duidelijk.

Mvg,

Jeroen.

Reputatie 7
Badge +4

Nee, dit forum is vooral voor en door klanten. Bel anders maandag de klantenservice als je een medewerker wilt spreken.

Dag Eric,

Bedankt voor de tip.

Mvg,

Jeroen.

Reputatie 5
Badge

Bedankt voor jouw antwoord @eric 

Sorry voor eventuele onduidelijkheden en fijn dat je jouw oma helpt hiermee.

:grinning:

Dag Cas van Tele2,

Bedankt voor je complimenten, maar het had nog leuker geweest als je antwoord op mijn vraag had gehad.

Mvg,

Jeroen.

Reputatie 5
Badge

@Jeroen1776  zie antwoord eric

Dag Cas van Tele2,

Heel mooi, bedankt voor de verduidelijking. Eric, ook bedankt.

Mvg,

Jeroen.

Reputatie 5
Badge

Graag gedaan Jeroen.

Is het gelukt? 

Dag Cas van Tele2,

Zojuist (vr. 06/12/2019) heb ik de gegevens via de opgegeven link in de brief ingevuld. Dit is allemaal gelukt, de bevestiging kwam ook vrijwel direct per sms en e-mail.

Als het goed is zal over enkele dagen het nummer worden overgezet. We zullen later dan wel merken of ook beltegoed daadwerkelijk is meegekomen. Dat laat ik tegen die tijd nog wel weten (ook als dit niet het geval is).

Mvg,

Jeroen

Reputatie 5
Badge

Bedankt voor jouw update Jeroen.

We horen graag of het goed is gegaan.

Sneller dan verwacht is het nummer succesvol over gezet (zou ongeveer twee werkdagen zijn, maar ma. 09/12/2019 was het al geregeld).

Het standaard beltegoed van vijf euro staat er op, nu het resterende tegoed even afwachten.

Tot zover gaat alles voorspoedig en naar tevredenheid.

Mvg,

Jeroen.

Reputatie 7
Badge +4

Top! Nou veel plezier met T-mobile prepaid  is een een stuk goedkoper als je data gebruikt dan Tele2 prepaid.

Update (04/01/2020):

Vorige week kon er plotseling niet meer gebeld worden met de nieuwe simkaart (rondje met schuine streep er in). Er was geen netwerk beschikbaar. Opvragen van het beltegoed kon dus ook niet. Na het uit/aan zetten van de telefoon was het netwerk weer gevonden en kon er weer gebeld worden. Ik ga er maar van uit dat dit eenmalig was en eerder een probleem van de telefoon was dan van T-Mobile.

Helaas is het beltegoed nog steeds niet over gezet van de oude naar de nieuwe simkaart. Het huidige beltegoed bedraagt nu 4,80 euro (de standaard 5 euro min enkele test gesprekken). Dus dat is best jammer.

Mvg,

Jeroen.

Reputatie 7
Badge +1

Update (04/01/2020):

Vorige week kon er plotseling niet meer gebeld worden met de nieuwe simkaart (rondje met schuine streep er in). Er was geen netwerk beschikbaar. Opvragen van het beltegoed kon dus ook niet. Na het uit/aan zetten van de telefoon was het netwerk weer gevonden en kon er weer gebeld worden. Ik ga er maar van uit dat dit eenmalig was en eerder een probleem van de telefoon was dan van T-Mobile.

Helaas is het beltegoed nog steeds niet over gezet van de oude naar de nieuwe simkaart. Het huidige beltegoed bedraagt nu 4,80 euro (de standaard 5 euro min enkele test gesprekken). Dus dat is best jammer.

Mvg,

Jeroen.

Als je een bericht plaatst op het forum van T-Mobile, dan kunnen de moderators daar nakijken wat de status is van het bijschrijven van het Tele2 tegoed op je huidige prepaidkaart.

Dag pipodeclown,

Bedankt voor je reactie, alhoewel ik hoopte dat zo'n reactie niet zou komen, omdat het dan een kastje-naar-de-muur verhaal zou worden (het nadeel van twee instanties die gaan "samenwerken").

Na diverse berichten te hebben gelezen op het T-Mobile forum blijkt dat veel meer mensen hun beltegoed (nog) niet hebben ontvangen en dat "moderators" van T-Mobile er achter de schermen druk mee bezig zijn en dat het daarom wat langer kan duren voordat het resterende beltegoed van Tele2 naar T-Mobile is over gezet.

Ik wacht het nog even af en als ik lang genoeg heb gewacht zal ook ik een melding doen op het forum van T-Mobile.

Mvg,

Jeroen.

Reputatie 7
Badge +1

Dag pipodeclown,

Bedankt voor je reactie, alhoewel ik hoopte dat zo'n reactie niet zou komen, omdat het dan een kastje-naar-de-muur verhaal zou worden (het nadeel van twee instanties die gaan "samenwerken").

Na diverse berichten te hebben gelezen op het T-Mobile forum blijkt dat veel meer mensen hun beltegoed (nog) niet hebben ontvangen en dat "moderators" van T-Mobile er achter de schermen druk mee bezig zijn en dat het daarom wat langer kan duren voordat het resterende beltegoed van Tele2 naar T-Mobile is over gezet.

Ik wacht het nog even af en als ik lang genoeg heb gewacht zal ook ik een melding doen op het forum van T-Mobile.

Mvg,

Jeroen.

Ah ok, hopelijk krijgt T-Mobile het alsnog snel voor elkaar om de Tele2 tegoeden bij te schrijven. Het gaat om best wat klanten, dus dat heeft ongetwijfeld hun aandacht.

Update (20/02/2020):

Het is opgelost.

Ik heb weliswaar (na die ene keer) niet meer vernomen dat er niet meer gebeld kon worden of dat er andere netwerkproblemen waren, tot op heden was nog steeds het oude resterende beltegoed van Tele2 niet over gezet. Ook na het aanmaken van een T-Mobile account werd het ook niet echt duidelijk waar je nu aan toe bent, alleen dat het nieuwe beltegoed (van 5 euro) alleen maar minder wordt.

Daarbij werd mijn oma vorige maand plotseling verrast door een afrekening van T-Mobile van tv, internet en bellen. En dat terwijl deze diensten door Tele2 worden aangeboden. Kennelijk is dat ook over genomen (of misschien alleen de administratie). Een bericht hierover vooraf had wel netjes geweest (misschien hebben we dat gemist?).

Blijkbaar vindt T-Mobile het belangrijker om hun nieuwe (min of meer gedwongen) overgestapte klanten te voorzien van reclame smsjes, waarmee je mee kunt spelen en iets kan winnen. In deze smsjes staat gelukkig een linkje naar de website om je hiervoor af te melden. Helaas moet je dan eerst een account aanmaken om in te loggen om je vervolgens af te melden. Het inloggen kan wel, alleen wegens een technische storing was afmelden (wekenlang) niet mogelijk. Best vermoeiend allemaal. Ik kan me alleen maar indenken hoe mijn oma van 83 dit had moeten doen.

Omdat ik vond dat we lang genoeg hadden gewacht, besloot ik deze avond contact op te nemen met T-Mobile. Niet via de "Community", waar iedereen zijn mening kan delen (zoals hier), maar via "Chat". De eerste "persoon" die je "spreekt" is een chatbot. Dat is een robot die niks weet (in mijn geval). Maar als je de chatbot vraagt: "mag ik een medewerker?", dan krijg je die. En de medewerkers van T-Mobile zijn top, want binnen een paar minuten was er 15 euro beltegoed bijgezet en waren die vervelende reclame smsjes uitgeschakeld!

Dat had ik dus veel eerder moeten doen.

Tele2; het werkt, totdat ze je overhevelen, dan moet je het zelf maar uitzoeken.

T-Mobile; het duurt even (en er gebeurt niks, totdat je zelf actie onderneemt), maar dan heb je ook wat.

Een verandering is niet altijd een verbetering.

Mvg,

Jeroen.

Reputatie 7
Badge +1

Mooi bedankt voor je verhaal. Erg leerzaam. 

Reputatie 5
Badge

Hey @Jeroen1776 

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Deze feedback wordt gewaardeerd. 

Een hele duidelijke beschrijving van wat jij hebt meegemaakt tijdens het overgaan Tele2 Prepaid naar T-Mobile! 

Dit nemen we mee in de evaluatie waardoor wij onze service kunnen verbeteren.

Nogmaals bedankt dat je jouw oma hiermee hebt geholpen.

Watvoor reclame smsjes ontving je oma, van T-mobile?

Update (22/02/2020):

Tijdens de chat met de T-Mobile medewerker (twee dagen geleden) werd mij gevraagd om hoeveel resterend beltegoed het ging. Ik wist dit niet precies meer en gaf aan dat het ongeveer 15 euro was. Dit stond er vervolgens vrijwel direct op.

Mijn oma (die erg blij was) gaf later aan dat dit iets van 17 euro (en nog wat) was en geen 15, maar maakte daar verder geen drukte van (en was al lang blij dat er iets bij gezet was). Ik heb toen toch maar even snel een nieuwe chat gestart en dit uitgelegd aan de T-Mobile medewerker. Deze kon zien dat het zelfs 17,93 euro was (waarom de eerste medewerker dit niet opmerkte weet ik niet), maar kon er geen 2,93 bij schrijven, en besloot daarom om er 4 euro bij te zetten. Goede service!

Voor wie verder benieuwd is naar zijn of haar beltegoed (en de houdbaarheid ervan), wil weten wat voor reclame smsjes je kan ontvangen, hoe je daar af komt en andere vragen, dan verwijs ik je graag door naar de klantenservice van T-Mobile.

Groet,

Jeroen.

Reputatie 7
Badge +1

Update (22/02/2020):

Tijdens de chat met de T-Mobile medewerker (twee dagen geleden) werd mij gevraagd om hoeveel resterend beltegoed het ging. Ik wist dit niet precies meer en gaf aan dat het ongeveer 15 euro was. Dit stond er vervolgens vrijwel direct op.

Mijn oma (die erg blij was) gaf later aan dat dit iets van 17 euro (en nog wat) was en geen 15, maar maakte daar verder geen drukte van (en was al lang blij dat er iets bij gezet was). Ik heb toen toch maar even snel een nieuwe chat gestart en dit uitgelegd aan de T-Mobile medewerker. Deze kon zien dat het zelfs 17,93 euro was (waarom de eerste medewerker dit niet opmerkte weet ik niet), maar kon er geen 2,93 bij schrijven, en besloot daarom om er 4 euro bij te zetten. Goede service!

Voor wie verder benieuwd is naar zijn of haar beltegoed (en de houdbaarheid ervan), wil weten wat voor reclame smsjes je kan ontvangen, hoe je daar af komt en andere vragen, dan verwijs ik je graag door naar de klantenservice van T-Mobile.

Groet,

Jeroen.

Zoals ik aangaf in mijn eerste reactie...🤡 Heel fijn dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen!

Reageer