Beltegoed

• 20 april 2015
  • 21 reacties
  • 1551 x bekeken

Telkens als ik internet gebruik gaat mijn beltegoed naar beneden.
Ik heb alleen wifi aanstaan en data verkeer staat uit.
Ik gebruik prepaid .
op mijn verbriuikersdetails staat dat ik 00.00.00 GPRS heb gebruikt.
Hoe kan ik verhelpen.
Het toestel is een LG G2 mini

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Jos,

Dat is vreemd zeg! Op welke manier heb jij je mobiele data uitgeschakeld? Kan je hier een screenshot van maken? Daarnaast ben ik ook benieuwd of je in je verbruikersdetails geen andere kosten ziet staan. Heb je misschien naar het buitenland gebeld?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Hoi Jos,

Dat is vreemd zeg! Op welke manier heb jij je mobiele data uitgeschakeld? Kan je hier een screenshot van maken? Daarnaast ben ik ook benieuwd of je in je verbruikersdetails geen andere kosten ziet staan. Heb je misschien naar het buitenland gebeld?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Ik heb de data verbinding uitgeschakeld op het toestel.
Wifi staat aan.
Als ik nu gebruik maak van internet dan wordt er na een paar uur 0,25 van mijn beltegoed afgeschreven.
Zet ik mijn wifi ook uit dan gebeurt er niets.
Zet ik hem weer an dan gaat er toch weer 0,25 cent af.
Dit gebeurt telkens als ik gebruik maak van internet.
Ik dacht dat deze alleen maar via wifi zou gaan als de data verbinding uitstaat.
Reputatie 7
Badge +5
Serieus :? Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger ging dat zo met prépaid,(zonder wifi) soort van starttarief.
Ben benieuwd wat hier mis gaat LOL
Om het maar te quoten van Su Ling.... Dat is vreemd zeg! 😛
Kan dan wel vreemd zijn maar leuk is anders.:@
Reputatie 7
Badge +5
Lijkt verdacht veel op dit geval
Bij mij gaat het om 30 € en dat is toch jammer.
Ik heb er niets voor terug gekregen, vroeger noemde men dit diefstal.
Tegenwoordig valt dit schijnbaar onder de noemer GHO JAMMER ZEG :?
Reputatie 7
Badge +5
Eerst maar eens kijken waar het vandaan komt voor we het over diefstal gaan hebben.
Goed, maar al met al heb ik nog geen goed antwoord.
Ik heb de automatische update van de app`s stop gezet.
Deze stonden dat hij ze alleen maar van wifi mocht halen.
En nog sommige dingen geblokkeerd.
Verdomd als ik nog pressies weet welke.
Maar mijn beltegoed is naar 47 cent gedaald en veranderd niet meer, even afkloppen.
O ja ik heb mijn simkaart gegevens naar de telefoon geinporteerd.
Kan dat iets zijn.
Reputatie 4
Badge +5
He Jos!

Bedankt voor je bericht.

Als ik het goed begrijp, heb je na het uitzetten van het automatische updaten van je app, niet meer het probleem dat er geld wordt afgeschreven? Heb je voor de zekerheid ook al de toestelhulp nagelopen om te kijken of mobiele data wel op de juiste manier is uitgeschakeld? Ging het automatisch updaten ook zeker weten niet via je mobiele data? Het is namelijk echt niet mogelijk dat er internet wordt afgeschreven wanneer je alle mobiele data uit hebt geschakeld.

Groetjes,
Su Ling
Ik dacht dat het probleem opgelost was maar de teller bleef een dag op 47 cent staan, deze zijn nu ook verdampt.
Het heeft me tot heden 35 € gekost. ik vind het nu wel welletjes.
We gaan een andere simkaart proberen.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Jos!

Ik wil graag even met je meekijken. Zou je mij je NAW-gegevens en klantnummer/mobiele nummer willen sturen in een privébericht? Heb je hierover al contact gehad, omdat je aangeeft dat je een andere simkaart gaat proberen. Ik hoor het graag van je.
Groetjes,
Su Ling
Hoi Su

Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe gekocht bij Vodafone, een prepaid met data.
Niet veel data, maar dat is niet erg want ik toch niet van plan deze te gebruiken.
Nadat ik deze in de mobiel had gestoken verdampte er geen data meer.
De teller staat nog steeds op 5 € beltegoed en 50 Mb data.
De data verbinding staat uit.
Het ligt dus volgens mij aan de sim kaart van Tele2 dat mijn beltegoed verdampte.
Wat de oorzaak is kan ik niet zeggen.
De Tele2 sim kaart heb ik terug gestopt in mijn oude telefoon.
Mijn vraag is nu, is er een mogelijkheid om de 35 € die verdampt zijn ergens terug te ontvangen.
Hetzij op mijn rekeningnummer of als beltegoed op mijn Tele2 kaart.
Reputatie 4
Badge +5
He Jos!

Ik ga voor je kijken, maar ik kan niks beloven. Er wordt namelijk echt geen beltegoed afgeschreven voor internet wanneer je ook niet daadwerkelijk gebruik hebt gemaakt van het internet. Dat is niet mogelijk. Ik wil graag even kijken of het beltegoed misschien door andere redenen is afgeschreven. Zou je mij je NAW-gegevens en klantnummer/mobiele nummer willen sturen in een privébericht?

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 4
Badge +5
He Jos!

Ik heb even gekeken en ik zie dat het inderdaad door internet komt. Ik kan je hier helaas geen vergoeding voor geven. Je geeft aan dat je wel internet gebruikt wanneer je op wifi zit. Het is mogelijk dat je deze na gebruik niet goed sluit, waardoor de app op de achtergrond open blijft staan. Het is dan nog steeds mogelijk om data te verbruiken. Sorry dat ik niets meer voor je kan betekenen.

Groetjes,

Su Ling
In ieder geval bedankt voor de moeite.
Ik heb tot heden met Vodafone betere resultaten geboekt,
Van die kaart is in hetzelfde toestel geen beltegoed verdampt.
Jij kunt er verder niets aan doen maar als de Tele2 kaart beltegoed verdampt en de Vodafone kaart niet dan ligt het toch aan die Tele2 kaart.
Hij is in de aanbieding, als je geld kwijt wilt mag je hem hebben.
Bedankt voor de antwoorden.
Telkens als ik internet gebruik gaat mijn beltegoed naar beneden.
Ik heb alleen wifi aanstaan en data verkeer staat uit.
Ik gebruik prepaid .
op mijn verbriuikersdetails staat dat ik 00.00.00 GPRS heb gebruikt.
Hoe kan ik verhelpen.
Het toestel is een LG G2 mini

Dat had ik ook, alles uit mobiele dataverkeer uitroaming uit, alleen wifi aan.
vreemd, ik heb toen 2 apps erafgegooid : strava en Facebook, nu lijkt het probleem opgelost. Sommige apps gebruiken toch een ander netwerk om bijvoorbeeld videos af te spelen. Face book bijvoorbeeld moet je in stellen: voor videos : niet automatisch afspelen maar alleen afspelen als wifi beschikbaar is.
Verder kun je in de playstore ook wat aanvinken (apps alleen updaten dmw wifi.)
Ik vermoed dat er meer apps zijn die overschakelen op (betaald) netwerk als er geen wifi is.
Ik heb de data verbinding uitgeschakeld op het toestel.
Wifi staat aan.
Als ik nu gebruik maak van internet dan wordt er na een paar uur 0,25 van mijn beltegoed afgeschreven.
Zet ik mijn wifi ook uit dan gebeurt er niets.
Zet ik hem weer an dan gaat er toch weer 0,25 cent af.
Dit gebeurt telkens als ik gebruik maak van internet.
Ik dacht dat deze alleen maar via wifi zou gaan als de data verbinding uitstaat.

zelfde bij mij
ligt volgens mij aan sommige apps, deze nemen een andere verbinding buiten wifi om.
Ik heb ook een LG g2 Mini,
Facebook verwijderd en Strava, probleem is eerst nu opgelost 🙂
ik heb het nu ook weer dit is al de 2e keer. 14 augustus opgewaardeerd met 20 euro heb nu nog 8,91???? heb 2 sms'jes verzonden...niet fijn dit. snap er niets van.
Badge +4
Dit is een vrij verouderd topic dat eigenlijk gesloten had moeten worden. Zou je zo vriendelijk willen zijn een eigen topic te openen voor je vraag? Jouw situatie hoeft namelijk niet hetzelfde te zijn als die van de TS, dus om zaken overzichtelijk te houden wil ik je vragen je eigen topic te openen. Mocht je dit nog niet gedaan hebben, klik dan hier.

Groetjes