Bellen in het buitenland

• 11 juli 2016
  • 24 reacties
  • 1245 x bekeken

Sinds begin januari 2016 hebben we meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice en gechat over het bellen in het buitenland met onze nieuwe Samsung Young2 telefoons met nieuwe, kleine, turquoiseblauwe prepaid simkaarten. We kunnen als we na het uitschakelen van onze telefoons in het buitenland snel zijn één keer bellen. Daarna geeft de telefoon ‘gesprek beëindigd’ of ‘ongeldig getal’. We kunnen daarentegen wel gebeld worden. We hebben gebeld met een 1 voor de pincode en zonder 1 voor de pincode, en hebben een toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen. We hebben in Spanje onze simkaartjes in de telefoon van onze dochter gedaan, waarna zij met haar Samsung telefoon ook niet meer naar buitenlandse nummers kon bellen. We zijn naar België gereden om alle – overigens tegenstrijdige - adviezen van uw medewerkers uit te proberen. Niets loste het probleem op. Uiteindelijk was het resultaat van weer een ellenlang gesprek met uw klantenservice een afspraak om op een tijdstip in Duitsland gebeld te worden. Dat is toen gebeurd; zij liet ons ten behoeve van de technische dienst diverse keren naar telefoonnummer 0031 623776137 bellen. De betreffende medewerkster beloofde ons dat de technische dienst ervoor zou zorgen dat we 3 werkdagen na 25 mei 17.00 uur in het buitenland zouden kunnen bellen. Zij gaf ons een documentnummer betreffende deze storingen: 21944243! Dit lukt echter na 25 mei tot op heden nog steeds niet. We hebben op 31 mei gesmst naar 0031 623776137, het bericht is afgeleverd, maar we hebben geen reactie ontvangen. We hebben op 3 juni geappt naar 0031 623776137, de berichtjes zijn gelezen, maar we hebben geen reactie gehad. Op 9 juni hebben we vanuit het buitenland opnieuw gechat om te vragen of uw technische dienst die hiermee bezig zou zijn ons telefonisch kon informeren over de stand van zaken. Volgens uw medewerkster stond in het dossier vermeld dat de storingen al opgelost waren. Dit was echter niet het geval. Zij begon weer van voren af aan met vragen die we elke keer weer doorlopen en beantwoord hadden. Zij stelde uiteindelijk voor dat we de klantenservice maar weer moesten bellen. Dat was nou juist het probleem! Dat konden we vanuit het buitenland niet. Na lang aandringen zouden we binnen 2 werkdagen door de Klantenservice teruggebeld worden. Het is nu 11 juli en we hebben niets meer gehoord. Of het moeten de telefoontjes van onbekende herkomst geweest zijn op respectievelijk 4, 6, en 7 juli geweest zijn; 2 keer overgaan en te laat: we konden zo snel niet zijn met opnemen of het gesprek was verbroken. We hebben een uitgebreid pakket bij u lopen en hebben nooit klachten over uw service gehad, maar we zijn ons vertrouwen in uw klantvriendelijkheid nu kwijtgeraakt. Met één van de toestellen kunnen we overigens ook niet smssen vanuit het buitenland. De smsjes over het gebruik van Tele2 in het buitenland komen op beide telefoons overigens wel binnen. Met onze oude Nokia telefoons en prepaid simkaarten (ook bij u aangeschaft) hebben we nooit problemen ondervonden met bellen in het buitenland. Wat we nu nog willen weten is of het sowieso mogelijk is om met deze telefoons en simkaarten - allemaal bij u aangeschaft - in het buitenland te bellen. Hoe gaat u dit oplossen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi corendinybrouwer,
Jeetje wat een verhaal zeg.
Ik zie dat je al aardig wat contact hebt gehad dus met de klantenservice, via de telefoon.
Deze berichten kan ik nu (nog) niet inzien omdat dit een openbaar forum is. Maar uiteraard wil ik graag mijn best voor je doen om te checken waarom het niet goed werkt.
Om van start te gaan, heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ben.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Dank je wel voor jullie gegevens corendinybrouwer.
Ik heb het opgezocht en ik zie dat een van mijn collega's van de technische ondersteuning heeft gekeken naar het probleem.
Hieruit blijkt dat er geen issues of blokkades op het netwerk zijn.
Waarschijnlijk staat op beide toestellen de Simtoolkit verkeerd ingesteld, of is de netwerkkeuze op handmatig gezet.
Kan het zijn dat het geval is?
Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.
Vriendelijke groet,
Ben
Dag Ben,

Bedankt voor je reactie. Op beide toestellen staat de netwerkkeuze op automatisch. Dit is ons ook al eerder zo verteld. Waar vinden we de simtoolkit? Hierover is nooit gesproken.

Jammer dat de technische medewerker niets heeft laten weten nadat hij het probleem bekeken had. Dan hadden we tijdens onze vakantie een en ander uit kunnen proberen.

Vanmiddag zijn we nog in België geweest; probleem is onveranderd.

Cor en Diny Brouwer
Reputatie 6
Badge +5
Geen probleem.
Het is jammer dat het nog steeds niet opgelost is zo en dat het contact niet goed is gegaan.
Ik zie in het log dat hij jullie wilde bereiken, maar dat dit niet kon, omdat het contactnummer hetzelfde was.
Daardoor kon hij jullie niet bereiken.
Is er misschien een ander nummer waar we jou/jullie op kunnen bereiken? (stuur dit per privébericht alsjeblieft).
Dan ga ik er achteraan voor je om te zien hoe we jullie snel kunnen spreken.
We houden contact.
groet,
Ben
Reputatie 7
Badge +4
Simtool kit is een APP met de afbeelding van een simkaart met een radartje doorheen. Daarbinnen kun je kiezen voor automatisch of handmatig binnen/buitenland.
Automatisch is goed, je kunt ook tijdelijk buitenland proberen.

Als je een netwerk verbinding hebt, dan werkt bij Tele2 prepaid zo dat er een terugbelgesprek wordt opgezet op het moment dat je wilt bellen. Dat gaat normaal vanzelf, maar ik heb een keer een code op het forum gezien zodat je ook dat handmatig kan starten. *100*00316xxxxx# en dan de beltoets. 00316xxxx moet dan het nummer worden waarheen jij wilt bellen.
Je krijgt dan die melding "u wordt teruggebelt" en als je dan opneemt wordt je doorverbonden met dat nummer. Qua tarief blijft het gelijk. (bellen in de EU kost 6 cent)
Je kunt ook controleren of je nog voldoende beltegoed hebt via *111# en dan de beltoets.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi corendinybrouwer,
Bedankt voor je privébericht.
Wij gaan het nog een keer uitzoeken en we zullen ons best doen je te bereiken op de telefoonnummers die je hebt doorgegeven.
Als er een update komt, zal ik deze doorgeven.
We houden contact.
Groet
Ben
Dag Ben,

In tegenstelling tot het vermelde in je forumbericht van 8 dagen geleden zijn we voor personen die ons vanuit Nederland in het buitenland hebben gebeld steeds wel bereikbaar geweest. Ook voor Tele2. De klantenservice heeft ons immers op 25 mei jl. in Duitsland gebeld.

Het is nu een week geleden sinds je laatste geplaatste bericht op het forum en je laatste privébericht, waarin je hebt verteld dat het probleem intern is uitgezet. We hebben niets meer gehoord en zijn ook nog niet telefonisch benaderd. Kun je ons vertellen binnen welke termijn we de oplossing tegemoet kunnen zien? Aangezien onze eerste contacten met de klantenservice dateren vanaf januari, vinden we dat het probleem onderhand wel eens opgelost mag worden.

We wachten je reactie af.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je mijn tip nog getest:
Als je een netwerk verbinding hebt, dan werkt bij Tele2 prepaid zo dat er een terugbelgesprek wordt opgezet op het moment dat je wilt bellen. Dat gaat normaal vanzelf, maar ik heb een keer een code op het forum gezien zodat je ook dat handmatig kan starten. *100*00316xxxxx# en dan de beltoets. 00316xxxx moet dan het nummer worden waarheen jij wilt bellen.
Je krijgt dan die melding "u wordt teruggebelt" en als je dan opneemt wordt je doorverbonden met dat nummer. Qua tarief blijft het gelijk. (bellen in de EU kost 6 cent)
Je kunt ook controleren of je nog voldoende beltegoed hebt via *111# en dan de beltoets.
Vandaag, 28 juli 2016, heeft een medewerker van Tele2 telefonisch contact met ons opgenomen en medegedeeld dat het probleem opnieuw met alle aanwezige informatie doorgezet wordt naar de technische dienst.

Wij wachten het resultaat hiervan af.
Reputatie 6
Badge +5
Als ik meer weet zal ik het hier laten weten.
We houden contact
Badge +4
Hoi corendinybrouwer,

Ben is lekker met vakantie dus ik meld je even dat ik de zaak overgenomen heb. Ook direct even naar het openstaande verzoek gekeken en zie dat men nog in afwachting is op resultaten. Uiteraard een mail gezonden met het verzoek er achteraan te gaan. Ben staat in de CC dus die is hier ook van op de hoogte. Zodra ik meer weet hoor je van me!

Groetjes Maurice
17 augustus gebeld door Tele2 met het verzoek om 3 testgesprekken te doen voor de technische dienst. Dat hebben we gedaan. We wachten weer af...
Badge +4
Nou ik ben benieuwd! We wachten het inderdaad maar weer af...
Het is vandaag 11 september en we hebben nog steeds niets van Tele2 gehoord. Wel hebben we nogmaals geprobeerd te bellen vanuit het buitenland met onze SIM-kaarten in de Samsung telefoon van onze dochter, wat ook weer niet lukte. Onze conclusie is dat het probleem zich niet in onze telefoons bevindt, maar gezocht moet worden in de SIM-kaarten. Is het voor Tele2 geen optie om ons nieuwe SIM-kaarten te verstrekken?
De medewerker waarmee wij het laatst hebben gesproken wilde ons geen beloftes doen die hij niet waar kon maken. Is het niet zo dat Tele2 gewoon waar moet maken dat wij in het buitenland kunnen bellen? WIJ ZIJN HIER NU AL 9 MAANDEN MEE BEZIG!
Badge +4
Om te beginnen met een bericht van huishoudelijke aard:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je gefrustreerd bent, absoluut! Schreeuwen (online in hoofdletters schrijven) versnelt het proces niet en is bovendien niet de manier waarop we communiceren. Dit staat ook beschreven in onze huisregels.

Uiteraard ben ik het met je eens dat het te lang duurt! Ook vind ik het apart dat in 9 maanden je geen simwissel is aangeboden (maar ik heb niet alle info!).
Net zoals de vorige keer heb ik het aangekaart bij de personen die het in behandeling hebben, met een extra verzoek, of je deze week even gebeld kan worden.

Sorry dat het lang duurt!
Op 14 september zijn we gebeld door een medewerker van Tele2 met het aanbod een nieuwe simkaart met een ander telefoonnummer, voorzien van 10 euro beltegoed, te proberen voor het bellen in het buitenland. We hebben de kaart inmiddels ontvangen en gaan dit op een met de medewerker afgesproken datum doen. De medewerker heeft ons beloofd dat hij kort daarna weer contact met ons op zou nemen.
We krijgen onze buitenlandgesprekken altijd apart gefactureerd. Deze gaan dus nooit van ons beltegoed af. We realiseerden ons dit pas na het gesprek, maar gaan er van uit dat dit bij de technische dienst bekend is. Wilt u dit voor de zekerheid nog even navragen? Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
De nieuwe prepaid kaarten moeten van te voren voorzien worden van beltegoed voor gebruik in het buitenland. Dat kan niet anders meer. Beltegoed kun je ook in het buitenland gratis opvragen net zoals in Nederland. De dienst werkt met een callback service. Als je belt die je een tekst die aangeeft dat je direct wordt teruggebelt waarna het gesprek verder wordt opgebouwd. Dit terugbellen kost niets.
Badge +4
Net weer terug van vakantie dus mijn reactie is iets later dan normaal.

Goed om te zien dat je inmiddels gebeld bent en dat het dus opgepakt wordt. Ik ben enorm benieuwd naar de resultaten, houd je ons op de hoogte? Via het forum hoeft het niets te kosten, alleen tijd. ;)

Groetjes Maurice
Volgens afspraak zouden we op 27 september jl. de toegestuurde paarse simkaart in België uitproberen. Ondanks herhaalde pogingen lukte het thuis in Nederland al niet om deze kaart op het Tele2 netwerk te registeren. Hierdoor konden we dus het in het buitenland bellen ook niet testen.

Omdat we voor nummerbehoud hebben gekozen bij de levering van onze telefoons, hadden we nog wel de ongebruikte blauwe simkaarten die bij aankoop bij het toestel zaten. Deze konden we wel meteen registreren op het Tele2 netwerk. In België hebben we vervolgens geprobeerd om hiermee te bellen en kregen we steeds verbinding, maar kregen de boodschap dat het gesprek niet werd toegestaan. Zoals al in ons bovenstaand forumbericht vermeld kan dit ook niet, omdat dit telefoonnummer niet op onze naam geregistreerd staat voor het factureren van de buitenlandse belkosten. Dit is dus logisch.

De blauwe simkaart, die oorspronkelijk bij het toestel zat, werkt kennelijk in het buitenland dus wel in onze toestellen. Zou dit de oplossing van het probleem kunnen zijn?

We zouden kort na 27 september teruggebeld worden over het resultaat, maar hebben tot op heden nog niets gehoord…
Reputatie 6
Badge +5
Het zou kunnen.

Maar de blauwe simkaart is nu niet de actieve simkaart toch?
Welke werkt nu?
Laat het ons weten.
Groet, Ben
Dag Ben,

De paarse simkaart die we kortgeleden ontvangen hebben om te testen kunnen we niet registeren en werkt dus zelfs in Nederland niet.

De turquoiseblauwe simkaarten hebben we na de aankoop van de toestellen ontvangen vanwege onze keuze voor nummerbehoud en hiermee kunnen we niet in het buitenland bellen.

De blauwe simkaart die oorspronkelijk bij het aangekochte toestel zat, maakt in het buitenland verbinding en lijkt dus wel te werken. We kregen alleen de boodschap dat het gesprek niet werd toegestaan. We denken dat dit komt doordat dit telefoonnummer niet op onze naam geregistreerd staat voor het factureren van de buitenlandse belkosten. Eventueel kunnen we je dit nummer doorgeven als jullie hiermee iets na kunnen kijken.

We wachten je reactie weer af.
Dag Ben,

Het duurt lang voor we je reactie ontvangen. Ook jullie medewerker van de Customer Experience van het hoofdkantoor in Amsterdam, die ons op14 september 2016 de testsimkaart heeft toegestuurd, heeft nog niets laten horen. Hij heeft beloofd ons eind september terug te bellen.

Horen we nu snel van je?
Reputatie 7
Badge +4
Volgens mij zijn die toestellen niet gesimlocked en kun je er ook andere prepaid kaarten in doen. Probeer dat eerst eens met een simkaart die je nog hebt (bijvoorbeeld van een abonnement)
Reputatie 6
Badge +5
Hoi corendinybrouwer,
Ik ga er achteraan voor je.
Ik hoop snel meer informatie te hebben.
We houden contact.
Groet, Ben