beantwoord

bellen en gebeld worden in buitenland

• 11 juni 2016
  • 11 reacties
  • 421 x bekeken

Ik kan niet meer bellen en gebeld worden in het buitenland. Heb sinds juli 2015 een nieuwe SIMkaart. Vorig jaar augustus in buitenland geweest. Kon niet bellen of gebeld worden. Vergeten om hier iets mee te doen. Afgelopen weekend in buitenland - weer niet bellen of gebeld worden. Heb alle opties geprobeerd die bij vorige berichten hierover aangegeven zijn. Heb al jaren naar tevredenheid prepaid van Tele2, maar nu ga ik twijfelen of ik niet moet overstappen.
icon

Beste antwoord door eric 14 juni 2016, 01:33

Er zijn twee soorten prepaid bij tele2. Een versie waar je achteraf de gesprekken per stuk op een factuur moet betalen en een versie waar je nadat je de BEL toest hebt gedrukt een bericht krijgt " u wordt teruggebelt".
Als je deze prepaid al minimaal 6 jaar hebt dan heb je waarschijnlijk de eerste versie, ze zijn toen overgestapt op versie 2.
De simkaart bij versie 1 is anders dan bij versie 2. Als je sinds het verkrijgen van een nieuwe simkaart dit probleem hebt dan kan dat het zijn.
Klantenservice moet dan jouw prepaid versie aanpassen naar de huidige prepaid producten. (zelfde tarieven trouwens).
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zoek de tele2 sim app onder android is dat de afbeelding van een simkaart met een radartje erin en kies hierbinnen de setting automatisch.
Dit heb ik ook al geprobeerd; geen resultaat. Ik heb hem nu wel altijd op automatisch staan.
Badge +4
Hoi alieth,

Even een paar ideetjes hoor:
- Heb je nog genoeg beltegoed?
- Maakt het toestel wel verbinding met een netwerk of heb je "geen service"?
- Werkt het in een ander toestel ook niet?
- Zou je eric zijn tip eens handmatig willen uitvoeren? Dus op handmatige selectie zetten en netwerk zoeken....(je weet het maar nooit).
- In welk land zat je en welk toestel gebruik je?

Groetjes
Hallo Maurice,

Beltegoed is voldoende
Heb inderdaad ook enkele keren 'geen service' gehad, maar ook met verbinding met netwerk kon ik niet bellen.
Ik heb het niet in een ander toestel geprobeerd, die was niet voorhanden. Thuis wel, maar in Nederland werkt het allemaal wel.
Vorig jaar heb ik meerdere keren handmatige selectie toegepast - geen resultaat.
Vorig jaar was ik in Zweden, Noorwegen, Denemarken en Duitsland. Vorige week was ik in Duitsland en België.
Mijn toestel is een Samsung Galaxy S5 model G900F Deze heb ik in juli 2015 nieuw gekregen en toen een nieuwe SIM kaart gekocht omdat de oude (uit een iPhone) niet paste.
Ik heb ook elke keer geprobeerd of een 1 zetten voor de pincode in het buitenland toch nog nodig was, maar dat veranderde de situatie ook niet.
Ik kan niets meer bedenken wat ik nu nog kan proberen.

Groet,
Alieth
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn twee soorten prepaid bij tele2. Een versie waar je achteraf de gesprekken per stuk op een factuur moet betalen en een versie waar je nadat je de BEL toest hebt gedrukt een bericht krijgt " u wordt teruggebelt".
Als je deze prepaid al minimaal 6 jaar hebt dan heb je waarschijnlijk de eerste versie, ze zijn toen overgestapt op versie 2.
De simkaart bij versie 1 is anders dan bij versie 2. Als je sinds het verkrijgen van een nieuwe simkaart dit probleem hebt dan kan dat het zijn.
Klantenservice moet dan jouw prepaid versie aanpassen naar de huidige prepaid producten. (zelfde tarieven trouwens).

Eric, bedankt voor deze tip, zal meteen klantenservice vragen of ze mijn prepaid willen aanpassen.
Groet,
Alieth
Badge +4

Lekker dan eric! Bedankt voor je tip!

Heb je verder nog andere vragen Alieth?
Ik ben bij Klantenservice niet verder gekomen. Zij kunnen mij niet verder helpen. Ik moet in het buitenland proberen te bellen en dan met een andere telefoon het tijdstip doorgeven. Dit wordt dan direct doorgegeven aan de technische dienst, die dan zullen proberen te achterhalen waar de problemen zich voordoen. Zolang ik niet in het buitenland ben kunnen ze me niet helpen. Ik vind dit erg jammer, want nu weet ik nog niet zeker of ik in het buitenland kan bellen. Op mijn vraag of de prepaid versie aangepast kan worden, werd niet echt gereageerd. Alleen dat hij de standaard lijst moest afhandelen, dus alle opties die hiervoor ook al besproken zijn. Daar kwamen we dus niet verder mee. Ik denk dat ik toch maar naar een andere provider overstap. Dit is me allemaal veel te onzeker.
Groet,
Alieth
Badge +4
Ok, dat zou best wel jammer zijn Alieth. Je geeft het nu toch niet al op? Laat het mij op zijn minst een keer proberen. Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je mobiele nummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door hier te klikken.
Maurice, ik je heb 6 dagen geleden een PB gestuurd, maar heb nog geen antwoord ontvangen.

Groet,
Alieth
Badge +4
Sorry die heb ik niet gezien Alieth, zie het nu wel. :8
Ik heb het uitgezet voor je en kom morgen terug met een update. Het gaat vast en zeker goedkomen!

Groetjes